Jag kör 50, den havererade ändåInget av det låter så lockande. Hoppas den håller för de 200 mil per år jag kör ett tag till....

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag kör 50, den havererade ändåInget av det låter så lockande. Hoppas den håller för de 200 mil per år jag kör ett tag till....
Jag har bytt på V70N utan att ta ner fronten. Vill minnas att man behövde ta bort spolarvätskebehållaren på nån sida och nåt annat på den andra (filterbox?) för att komma åt. Men jag tillhör nog kategorin med riktigt smala kontorsfingrar också.Smidigt att byta halvljuslampa på "modern" bil.
Jodå, hela fronten ska loss om man inte har extremt smala o långa fingrar.
![]()
Var det xenon?Jag har bytt på V70N utan att ta ner fronten. Vill minnas att man behövde ta bort spolarvätskebehållaren på nån sida och nåt annat på den andra (filterbox?) för att komma åt. Men jag tillhör nog kategorin med riktigt smala kontorsfingrar också.
Nej det var HalogenVar det xenon?
Innan faceliften, med de gamla lamporna som inte är helt "genomskinliga" var det bra mycket enklare att byta bara från att öppna huven. De nya är jobbigare. Tog min till Mekonomen snabbt för att byta efter att jag sett hur mycket jobbigare det är på faceliften...Jag har bytt på V70N utan att ta ner fronten. Vill minnas att man behövde ta bort spolarvätskebehållaren på nån sida och nåt annat på den andra (filterbox?) för att komma åt. Men jag tillhör nog kategorin med riktigt smala kontorsfingrar också.
Min erfarenhet, Riddermark eller Cardrop. Riddermark alltid varit snabbare affärer än Cardrop men ibland fått mer av de senare. Ingen har prutat, sålänge du öppen med vilka skavanker eller annat som som ev finns.Är mitt uppe i att sälja bilen, mot…ingenting. Familjelivet i storstan med kollektivtrafik och allt vad det innebär räcker gott för oss med en liten bebis för tillfället.
Då till frågan, var får man bäst betalt för bilen förutom blocket? Orkar inte sälja privat utan vill göra en snabb, enkel affär av det hela.
Om du kan leva med osäkerheten kring exakt vad du får så verkar KVD ge ganska bra betalt. Räkna med 3-4 veckor från att du lämnar in den till dess affären är avgjord.Är mitt uppe i att sälja bilen, mot…ingenting. Familjelivet i storstan med kollektivtrafik och allt vad det innebär räcker gott för oss med en liten bebis för tillfället.
Då till frågan, var får man bäst betalt för bilen förutom blocket? Orkar inte sälja privat utan vill göra en snabb, enkel affär av det hela.
En snabb googling…Åkte nyss på byte av generator på en 2004 Mercedes SLK 200. 10,000kr för delen och arbete kändes spontant rätt saftigt, men behövde det fixat snabbt så var bara att bita i det sura äpplet
Japp, såg det. Hälften, alltså kring 5,000kr hade väl varit mer rimligt. Men att bogsera bort den från nuvarande verkstad i semestertider och beställa del personligen när bilen behövdes snabbt var tyvärr inget alternativ... Men blåst blev man!
Ja bråttom brukar inte vara det bästa affärsmässigt. Du kör en SLK som åretruntbil antar jag.Japp, såg det. Hälften, alltså kring 5,000kr hade väl varit mer rimligt. Men att bogsera bort den från nuvarande verkstad i semestertider och beställa del personligen när bilen behövdes snabbt var tyvärr inget alternativ... Men blåst blev man!![]()
Sant, och hjälper inte när man är född med tummen mitt i handen själv. Bor i utlandet så har den stående i Sverige hos svärföräldrarna som håller den i skick. Hemma max en vecka per vinter så då används den vid behov, kan inte bemöda mig att hyra en bil när den ändå bara står där. Och just typiskt denna gång att den brakade veckan man är hemma!Ja bråttom brukar inte vara det bästa affärsmässigt. Du kör en SLK som åretruntbil antar jag.
Ingen fara!lite dum kommentar av mig sportbilsentusiasten och Marli . Ber om ursäkt och önskar er God jul i stället.
Har inte N55 eller N54 men N53 och som jag fattat det är det samma där. Dock har jag ingen koll på om min vare sig är bytt eller dålig..
Vilken modell av Miata?Beställt en julklapp till Miatan. Shortshifter och en mässingsbussning runt kulan längst ner isf nylon. Klick klick är vad jag hoppas på. 40% kortare slag
![]()
NB1. -98 med 5k mil.Vilken modell av Miata?
Har en trimmad ND själv
Snygg!!NB1. -98 med 5k mil.
Tack. Nej det är en lite modernare variant av Minilite. Barzetta classic heter dom och jag köpte dom från Tyrelia i Finland. 7 tum breda och ET35 med 205/50/15. .inget speciellt men gillar utseendet. Sänkt den cirka 30mm runt om med Tein Street advance Coilovers. Bättre väghållning, bekvämt med hårdhet ställd på medium, och inga problem med vägbulor.Snygg!!
BBS-15” fälgar?
Ungefär som BMWs tidigare lösning med den ”aktiva termostaten” eller vad man kan kalla den.Svar på min post ovanför? Ja absolut och det är bara pumpen, tillkommer termostat etc. Totalt med jobb på verkstad 12-15000:- varför jag gjorde det själv. Jäkligt pilligt och slabbigt men inte omöjligt.
BMW N55 motor, elektrisk pump med varvtalsstyrning för att optimera motorns driftstemp efter belastning OCH med ovanan att ganska genomgående paja vid 8-9000 mil.
Vet att det är fler med samma motorfamilj här inne, håll koll på elektriska kylarfläkten - börjar den gå när ni stänger av bilen och miltal som ovan är pumpen med stor sannolikhet på väg att gå. När den går så tvärnyper den och då blir det stopp med engine overheated ganska omedelbums = byt direkt vid misstanke annars blir ni stående.
Sålde en bil till Kamux i höstas, tyckte jag fick bra betalt - de lade ut den på blocket för 30k mer än vad de betalade mig. Fortfarande osåld och nu begär de -100:-…Är mitt uppe i att sälja bilen, mot…ingenting. Familjelivet i storstan med kollektivtrafik och allt vad det innebär räcker gott för oss med en liten bebis för tillfället.
Då till frågan, var får man bäst betalt för bilen förutom blocket? Orkar inte sälja privat utan vill göra en snabb, enkel affär av det hela.
Sålde till kamux för ca en månad sedan, fick överenskommet pris, inget tjafs. De annonserade ut den för ca 20’ mer, såld inom 2 veckor.Sålde en bil till Kamux i höstas, tyckte jag fick bra betalt - de lade ut den på blocket för 30k mer än vad de betalade mig. Fortfarande osåld och nu begär de -100:-…
15k (Sterling eller Euro?) för en S-klasse. Svettigt. Tycker min E-klass W213 som ligger på 8-11kSEK/år är i mesta laget. Där Miatan ligger på 3k...Då det diskuteras dyra verkstadsbesök så kommer jag direkt att tänka på detta klipp.
Antar att man räknat med saftiga servicekostnader vid köp av sån bil men ändå.
Kolla första minuten..
Mest troligt sterling. Men där pratar vi ju inte en S-klass utan snarare motsvarande dagens Maybasch.15k (Sterling eller Euro?) för en S-klasse. Svettigt. Tycker min E-klass W213 som ligger på 8-11kSEK/år är i mesta laget. Där Miatan ligger på 3k...
Just ja, det har du rätt i. En specialversion är det allt. Det förklarar nog sakenMest troligt sterling. Men där pratar vi ju inte en S-klass utan snarare motsvarande dagens Maybasch.