Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stiligt! T5 eller t6?
Köpte denna för två veckor sen. Riktigt nöjd med Volvo V60![]()
Jäkligt schysst E-klass. Vad är de för modell? 220? 300?E Klass som bruksbil, SL som nöjesbil.
![]()
![]()
2021 - 220d 4MATIC AMG line. Bra laddad med utrustning. Min sista förmånsbil som vi köpte ut från firman när jag slutade jobba för ett år sedan.Jäkligt schysst E-klass. Vad är de för modell? 220? 300?![]()
D3. Alla pengar gick till utseendetStiligt! T5 eller t6?
Bra köp!2021 - 220d 4MATIC AMG line. Bra laddad med utrustning. Min sista förmånsbil som vi köpte ut från firman när jag slutade jobba för ett år sedan.
Rätt pris!Bra köp!
Trevligt oavsett! Vilket paket har den?D3. Alla pengar gick till utseendetmen den har de saker jag behöver invändigt
Ute och plogar lite.Inte speciellt många verkstäder som vill ta emot dem heller, speciellt inte om det är en USA import. Fick nobben på första stället efter felsökning. De bara suckade och sa att det är för mycket jobb. De bjöd sen på felsökningen![]()
Det andra stället tog på sig jobbet med förvarningen att det kan ta väldigt lång tid att få tag i delar, tog ungefär 6 veckor. När den väl var fixad besiktades den med bara anmärkningen om baklyse ur funktion, d.v.s. felkoppling av verkstaden så bromsljuset lyser konstant.
Posta gärna bilder, sjukt coola små bilar!
Vilken skönhet. Gillar dom kromade grillarnaUte och plogar lite.
![]()
![]()
Absolut, Teknikpaket PRO har den.Trevligt oavsett! Vilket paket har den?
Ja det är en del krom på den här. Vet inte vilket paket den har, kan vara sport. Årsmodell 1994. Kromad bakstöt också.Vilken skönhet. Gillar dom kromade grillarna![]()
Grym, lite kantigare än min också. Hur är den med rosten?Ja det är en del krom på den här. Vet inte vilket paket den har, kan vara sport. Årsmodell 1994. Kromad bakstöt också.
![]()
![]()
Fin under, finns inga hål. Lite ytrost längs trösklar, på nån dörr o några små ställen. Helt ok ned andra ord. Helt omöjligt att ha en rostfri gammal xj..Grym, lite kantigare än min också. Hur är den med rosten?
Däcktryck är en viktig faktor, speciellt vid fullast.Funderade på en sak under färd från norr till söder längsmed en slaskig E4 i en framhjulsdriven V60 - vad för typ av bil är stabilast i sådant väder?
Förstår såklart att en del i det hela är föraren, men med en fullastad bil med takbox och två småbarn är jag inte kaxig när jag lägger ut mig i omkörningsfilen för att köra om en långtradare samtidigt som jag känner bilen surfa över slasken - å andra sidan susar diverse BMW's och Passater förbi som att det är en snustorr sommardag.
Funderar därför på om det är jag som är en sämre förare/nojjig och att det "känns" värre än vad det är eller om de andra som susar förbi har övertro på bilens förmåga?
Har iallafall insett att nästa bil kommer tyngd ligga på att utöver att den ska vara säker (Euro NCAP) så ska den även kännas "säker", läs stabil/trygg. Funderar därför på om det är större SUV:ar såsom XC90 som ger sådan känsla eller om det snarare är en V90CC? Vad är era tankar?
Fan va snyggt!Analogt och avslappnat
(Bortsett från GPSen då)
![]()
Jag tänker att väldigt många överskattar både sin och bilen förmågaFunderade på en sak under färd från norr till söder längsmed en slaskig E4 i en framhjulsdriven V60 - vad för typ av bil är stabilast i sådant väder?
Förstår såklart att en del i det hela är föraren, men med en fullastad bil med takbox och två småbarn är jag inte kaxig när jag lägger ut mig i omkörningsfilen för att köra om en långtradare samtidigt som jag känner bilen surfa över slasken - å andra sidan susar diverse BMW's och Passater förbi som att det är en snustorr sommardag.
Funderar därför på om det är jag som är en sämre förare/nojjig och att det "känns" värre än vad det är eller om de andra som susar förbi har övertro på bilens förmåga?
Har iallafall insett att nästa bil kommer tyngd ligga på att utöver att den ska vara säker (Euro NCAP) så ska den även kännas "säker", läs stabil/trygg. Funderar därför på om det är större SUV:ar såsom XC90 som ger sådan känsla eller om det snarare är en V90CC? Vad är era tankar?
Så jäkla snygg!Ute och plogar lite.
![]()
![]()
900an är riktigt skön på ett analogt sättFan va snyggt!
En favoritmiljö stt trivas i.
Saab kunde ergonomi
Min E-klass. Allt utom metall och läder.Absolut, Teknikpaket PRO har den.
Dem önskemål jag hade va, Keyless entry, svart innertak, rattvärme, el bagage och R-design då jag aldrig haft sån lyx innan.
Så jag är riktigt nöjd
Kul, jag hade en 9000CD med!900an är riktigt skön på ett analogt sätt
Hoppas kunna ta hem min gamla 9000CD med Pilotinredning framåt vår/sommarkanten. Lite modernare med ruggigt sköna stolar (MussePigg-stolarna)![]()
Jag har också funderat i de banorna, man blir alltid lika förvånad när man tycker att man ”kämpar” och så kommer någon och blåser förbi i vad som känns som 160km/h. Antagligen överskattar de sina bilars förmåga, samtidigt som jag kanske underskattat den min egen bil.Funderade på en sak under färd från norr till söder längsmed en slaskig E4 i en framhjulsdriven V60 - vad för typ av bil är stabilast i sådant väder?
Förstår såklart att en del i det hela är föraren, men med en fullastad bil med takbox och två småbarn är jag inte kaxig när jag lägger ut mig i omkörningsfilen för att köra om en långtradare samtidigt som jag känner bilen surfa över slasken - å andra sidan susar diverse BMW's och Passater förbi som att det är en snustorr sommardag.
Funderar därför på om det är jag som är en sämre förare/nojjig och att det "känns" värre än vad det är eller om de andra som susar förbi har övertro på bilens förmåga?
Har iallafall insett att nästa bil kommer tyngd ligga på att utöver att den ska vara säker (Euro NCAP) så ska den även kännas "säker", läs stabil/trygg. Funderar därför på om det är större SUV:ar såsom XC90 som ger sådan känsla eller om det snarare är en V90CC? Vad är era tankar?
New upgrade unlocked
Får ersätta de coilisar jag har på
![]()
På en del MB är det IWC som står för klockan!Notera klockan, ett stooort plus!!
Analoga visare och knappar = ergonomi
På min t.ex!På en del MB är det IWC som står för klockan!
Känns som ni glömmer bland det viktigaste i resonemanget - bra däck!Jag har också funderat i de banorna, man blir alltid lika förvånad när man tycker att man ”kämpar” och så kommer någon och blåser förbi i vad som känns som 160km/h. Antagligen överskattar de sina bilars förmåga, samtidigt som jag kanske underskattat den min egen bil.
Lång hjulbas och bra 4x4 är nog nycklarna, liksom bra viktfördelning / tyngdpunkt.
Den 4x4 som sitter i många hybrider tycker jag fungerar ganska dåligt, jag upplever exempelvis gamla XC60 mer stabil än de två nyare XC60 hybrid vi har haft. Samma sak med Outlandern som inte heller var speciellt bra.
Stora och framförallt höga bilar med tydlig terräng-fokus är inte heller så fantastiskt bra, de ser tuffa ut men är ofta höga och vingliga.
Börjar det svänga måste ju vikten ta ut sin rätt någonstans.
Möjligen att Range Rover lyckats kombinera terrängegenskaper med väghållning, det vågar jag inte uttala mig om.
Bäst tror jag stora, fyrhjulsdrivna och kanske lite högre kombibilar går, typ V90XC, Allroad osv.
Absolut en mycket bra poäng, i mitt resonemang utgick jag (utan att nämna det) från att alla körde på mer eller mindre bra däck eftersom jag tänkte på nya bilar.Känns som ni glömmer bland det viktigaste i resonemanget - bra däck!
Har kompisar som klagat på sina bilar just vintertid och flera har haft rena skitdäck där bilen blivit markant bättre efter däckbyte.
Självklart ska man sen inte överskatta sina förmågor vilket många gör. Att då kompensera detta med en större tyngre bil bara för att känna sig tryggare på skidresan 1-3 gånger om året och betala säkert dubbelt så mycket i ägar/driftkostnader från en v60 till en xc90 vet jag inte om jag själv skulle vilja.
Oavsett vilket blir aldrig bilen bättre än dess svagaste länk om det så är däck, förare eller fyrhjulsdrift.
Bland de absolut bästa vinterbilar jag kört står Audi A6 allroad högst upp om ni vill ha ett biltips.
@Tapiren