Vad baserar du det på?Köper du från en märkeshandlare i Tyskland är risken snarare lägre än i Sverige.
Bilar skruvas av den svenska importören innan den reggas i Sverige i 99.9% av fallen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad baserar du det på?Köper du från en märkeshandlare i Tyskland är risken snarare lägre än i Sverige.
Bilar skruvas av den svenska importören innan den reggas i Sverige i 99.9% av fallen.
Är det verkligen lönsamt?
Har avslöjat tillräckligt många fuskbilar för att se det mönstret. Det är för övrigt straffbart att skruva en mätare i Tyskland. Det är det inte i Sverige.Vad baserar du det på?
De flesta bilar jag stöter på har rullat 3-4 mil och det är ungefär samma oavsett om bilen byggs i US av Chevrolet, eller en Opel från Tyskland. Vissa bilar väljs dessutom ut med stickprov för kvalitetsgenomgång(gäller inte alla märken) och då är det inte ovanligt de har rullat 15-16 mil. Så vart eller vad som skruvas förstår jag inteHar avslöjat tillräckligt många fuskbilar för att se det mönstret. Det är för övrigt straffbart att skruva en mätare i Tyskland. Det är det inte i Sverige.
Tror inte han menar nya bilar.De flesta bilar jag stöter på har rullat 3-4 mil och det är ungefär samma oavsett om bilen byggs i US av Chevrolet, eller en Opel från Tyskland. Vissa bilar väljs dessutom ut med stickprov för kvalitetsgenomgång(gäller inte alla märken) och då är det inte ovanligt de har rullat 15-16 mil. Så vart eller vad som skruvas förstår jag inte
Klart jag inte gör. Jag förstår faktiskt inte vad par menar med ovanstående inlägg.Tror inte han menar nya bilar.
Jag förstod det hela tiden, no worriesKlart jag inte gör. Jag förstår faktiskt inte vad par menar med ovanstående inlägg.
Dom säger att alla bilar för 2016(100 allokerade 2016 till SE) tog slut i December och om man beställer idag är det leverans våren 2017 som gäller. Hypen är total
Hoppas få min till sommaren iaf men man vet aldrig :/
M135 xdrive var inte jättekul tyckte jag när jag provkörde. Körde samtidigt en rwd M235i med m performance avgas och automatlåda och den var mycket roligare och körgladare än 135 xdrive. Framföraölt kändes den piggare och agilare. Tror fyrhjulsdriften tar udden av det hela tyvärr.
Av de recensioner som hittils publicerats verkar det många föredra M2 före M3/M4 just för att den är körgladare. Busigare.
Missuppfattade digKlart jag inte gör. Jag förstår faktiskt inte vad par menar med ovanstående inlägg.
Jävlar! Vilka paddlarEn bild med vinterdäcken på trophyn.
![]()
![]()
![]()
Oj, du har några roliga alternativ att välja påJag behövde inte sälja C63:an men jag fick ett otroligt bra bud så det hade varit dumt att tacka nej. Dock så kommer jag nog aldrig hitta en lika fin tyvärr men men. Jag pendlar mellan M5, GT-R och Porsche Turbo. Corvette Z06 är brutala ocksåMarknaden är dock rätt trist just nu. Bjuder på en sista bild på Mertzan!
![]()
Snygg! Yes, performance pack, den hade nog allt som gick att väljaOj, du har några roliga alternativ att välja på
F80 M3 då?
Snygg merca. Performane pack antar jag(röda ok)?
Farsans pre face lift:![]()
Fy tusan så avis jag är!M2:an är grym i gråmetallic, på vanliga 2-serie blir den bara för platt.
Funderar på om inte karossen spelar en hel del roll mellan 135:an och 235:an du körde. Provkörde M135 xdrive och M235 xdrive innan jag beställde, dock med ett års mellanrum. 135:an jag körde i samband med beställningen kändes inte alls lika agil, och hade någon riktigt obehaglig bakvagnslätthet vid högfartsinbromsningar och kraftig lastväxling. Känner inte alls samma fenomen i 235:an, men hann inte ens klart med riktig inkörning innan dubbdäcken åkte på. Ska bli spännande och se om man blir nykär när nya, bredare ej RFT åker på i april. Eller så är det bara för mycket grepp och dötrist..
Inget du riskerar i M2:an![]()
Najs, måste varit en mycket trevlig bilSnygg! Yes, performance pack, den hade nog allt som gick att väljaSka kika lite på dom. Tycker faktiskt M3:an är fetare än M4:an. Optimalt vore ju att ha en "tråkig" bil och en entusiastpulka så att man inte vänjer sig vid effekten. Det blir snabbt ohållbart ekonomiskt, för mig iaf, då man hela tiden måste öka på effekt/fartresurser osv
Tyvärr så har jag inte den möjligheten ännu pga utrymmesskäl.
Fin bil, täck för plåten bara för at safeaOj, du har några roliga alternativ att välja på
F80 M3 då?
Snygg merca. Performane pack antar jag(röda ok)?
Farsans pre face lift:![]()
Jag tror gråmetallic blir bra. Alltid gillat den faktiskt. Vill inte heller sticka ut för mycket och det finns ju bara 4 färger att välja på så stealth-grå blir finfint
Jag tror också 2-serien har bättre chasse. Chris Harris nämnde att bakaxeln har styvats upp(tror hårdare bussningar) än 1-serien.
Jag pressade ju inte skiten ur bilarna när jag prvokörde men 2:an var mycket roligare. Dock föredrar jag bakhjulsdrift i en busbil då fyrhulsdrift tenderar att bli lite för effektiv. Har inget emot lite kontrollerad överstyrning ut ur rondeller
Tyvärr blir ju en M235 med 19" och eftermontetad diffspärr lika dyr som en M2 med samma utrustning så valet att gå på en M2 var ju inte så svårt
Jag tror att det blir stor skillnad att skippa rft. Hade rft på min förra 328i och kom aldrig riktigt överens med dom. Sålde bilen innan det var dags att byta så kunde inte testa nåt bättre.
Vad ska du ha för dimensioner? Är den en m235 xdrive du har?
Jag som är en tråkig familjefar är lite nyfiken. Exakt när gör man "kontrollerade powerslides"?
Min uppfattning är att det är när man ligger på gränsen i en kurva och styr sladdvinkeln främst med hjälp av gasen istället för att med våld smälla ut bakänden i en "Scandinavian flick" eller något. Den kan ju iofs bli kontrollerad och styras med gasen, men det är nog vad jag trorJag som är en tråkig familjefar är lite nyfiken. Exakt när gör man "kontrollerade powerslides"?
Stora och grymt sköna! Hade paddlar på min M3 också om dom va alldeles för små i mitt tycke. Sen att dom är i gjort i hårt stål gör inte saken sämre. Körde en cls55 amg ett tag också med paddlar och i gämnförelse så kändes dom som leksaker.Jävlar! Vilka paddlarSer ju ut som ferraris paddlar typ hehe!
Jahaja. Jag som kör fyrkrafs och med barn i bilen ligger aldrig på gränsen i någon kurva. Skulle jag vilja det är det bana eller privat väg som gäller.Min uppfattning är att det är när man ligger på gränsen i en kurva och styr sladdvinkeln främst med hjälp av gasen istället för att med våld smälla ut bakänden i en "Scandinavian flick" eller något. Den kan ju iofs bli kontrollerad och styras med gasen, men det är nog vad jag tror
Jahaja. Jag som kör fyrkrafs och med barn i bilen ligger aldrig på gränsen i någon kurva. Skulle jag vilja det är det bana eller privat väg som gäller.
Nej, och inte med familjeskutan heller.Inte med barn i bilen, hoppas jag.
Min uppfattning är att det är när man ligger på gränsen i en kurva och styr sladdvinkeln främst med hjälp av gasen istället för att med våld smälla ut bakänden i en "Scandinavian flick" eller något. Den kan ju iofs bli kontrollerad och styras med gasen, men det är nog vad jag tror
Nej, och inte med familjeskutan heller.
Finns inget värre än medelålders tjänstemän som rastar förmånsbilen med "kontrollerad sladd" i snötäckta rondeller.
Ok, kanske finns ett par saker här i världen som är ännu värre. Men det är jävligt drygt att se grannen köra en åtta på parkeringen utanför ICA med sin gas-passat...Kan komma på många saker som är värre faktiskt. Tur att jag inte är tjänsteman, det är en sak.
På tal om Passat och tjänstebilarNej, och inte med familjeskutan heller.
Finns inget värre än medelålders tjänstemän som rastar förmånsbilen med "kontrollerad sladd" i snötäckta rondeller.
Finns det verkligen inget värre?Nej, och inte med familjeskutan heller.
Finns inget värre än medelålders tjänstemän som rastar förmånsbilen med "kontrollerad sladd" i snötäckta rondeller.
Hehe, vilken otippad skadaHelt min uppfattning också. Långt mer kontrollerat än en "scandinavian flick", givetvis i rätt sammanhang.
Som kuriosa kan jag varna för "scandinavian flicks" med BMW E30-modeller. Snabb nedväxling trean till tvåan resulterar lätt i att växelspaksknoppen lossnar. I knoppen och handens bana finns förarens näsa, stor risk för näsblod. Faktiskt den värsta skadan jag drabbats av i bilsammanhang. Tilläggas bör att det var på avlyst område, i en långt ifrån gatlegal turbokonverterad 325xi touring.
Givetvis får man ju köra med hjärnan och välja rätt tillfällen där det saknas mottrafikanter och liknande.Ut ur rondeller.. På bana, såklartJag som vuxen nog att vara familjefar, utan att vandra den vägen, med fler mil bakom ratten än många gör under en livstid, kör ändå rätt förnuftigt. Det finns tider och ställen det kan gå lite yvigt och fort, men för det mesta riktigt svenssonigt.
Att jag överlevde 18 och 19 är däremot inte annat än ett mirakel.