Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Känns ju lite tragiskt att inte sätta på något mer passande fälgar på en C63 än dessa som vinterfälgar. Dock är det en mycket trevlig fälg ur ett renhållningsperspektiv, något man inte kan säga om BBS LM..
Ruttnade även jag på LM så till sommaren blir det Wald Streifen 19x8-8,5 fram och 19x10-11 bak om jag får till det som jag tänkt mig. Det värsta jag vart med om var dock BBS RS i 18" - Never again!!!
![]()
Om inte blir det att rulla svarta Brabus IV med lättare kantskrap (fulfälgarna)..
Nice!
Efter att ha sett en sänkt 3:a med 19" så blir man lite sugen![]()
Vilken ironi...
Audi RS-fälgar på en C63 AMG
Kanske får lite quattro
![]()
Jag vet inte vad gatan heter, men det var i Solna (-business park)Tagit bilden på Smidesvägen i Solna, inte sant?![]()
Tror inte något är valsatTack!
Lite väl låg dock för att vara körbar men troligen har den bilen bags så det kompromissfritt. Typ..
Dock aldrig snyggt att valsa så det blir väck i skärmkanten...![]()
Jag är så avundsjuk!Kul att M2:an kom upp här
Har en Manuellt växlad beställd, dock utan fastställd leveranstdatum ännu
Då det är en busbil, och för att de senaste bilarna varit automater av olika slag blev det en manuell.
DCT är nog grymt bra alternativ och det finns inget rätt eller fel. Dock lite synd att man inte kan ställa växlingshastigheten på DCT i M2 som man kan i storebröderna.
Fan vad kul! Nu blev jag sugenKul att M2:an kom upp här
Har en Manuellt växlad beställd, dock utan fastställd leveranstdatum ännu
Då det är en busbil, och för att de senaste bilarna varit automater av olika slag blev det en manuell.
DCT är nog grymt bra alternativ och det finns inget rätt eller fel. Dock lite synd att man inte kan ställa växlingshastigheten på DCT i M2 som man kan i storebröderna.
Varför tyckte du den var tråkig?Fan vad kul! Nu blev jag sugenVad säger dom ang lev? Såg att dom börjat dyka upp i Europa. Har haft en M135 automat xDrive som var ganska tråkig :/ Men en M är ju alltid en M? Eller är skillnaden för liten för att "man" ska bli nöjd? Vad tror ni?
Fick ingen feeling tyvärr, kändes ovälbyggd på något sätt och effekten räckte inte riktigt hela vägen. Svårt att förklara.Varför tyckte du den var tråkig?
Ja, i kökörning och ur rent prestandaperspektiv är ju DCT oslagbart. Men tydligen ska den manuella lådan vara riktigt bra(inkl revmatching vid nedväxling) så jag oroar mig inteJag är så avundsjuk!
Precis som du säger finns inget rätt och fel. DCT är snabbare och skönt att kunna köra i automatläge, men lite kul är det allt med manuell. Personligen hade jag nog valt manuell då min nuvarande är automat mest för att få lite omväxling.
Nej nu blir det att spara ett år och kanske knipa en bättre begagnad M2 nästa vår. Min 335 ligger varmt om hjärtat men den är faktiskt 10 år då. Skönt med nyare bil som täcks av motorgaranti/försäkring med allt det innebär även om turbos är nybytta i 335an (1 månad innan maskinskadan gick ut).
Dom säger att alla bilar för 2016(100 allokerade 2016 till SE) tog slut i December och om man beställer idag är det leverans våren 2017 som gäller. Hypen är totalFan vad kul! Nu blev jag sugenVad säger dom ang lev? Såg att dom börjat dyka upp i Europa. Har haft en M135 automat xDrive som var ganska tråkig :/ Men en M är ju alltid en M? Eller är skillnaden för liten för att "man" ska bli nöjd? Vad tror ni?
Tror inte något är valsat
Det går att beställa bilen med eibach sänkfjädrar, 2.5cm fram och 3.3 bak
![]()
![]()
Det där tycker jag ser riktigt, riktigt bra ut! Spot on!Smaken e som baken men jag har lite svårt för så sänkta bilar, tycker dom är för mycket "The Fast and the Furious"Inte snyggt enligt mig.
Min Audi kom med sportchassi och sänkning med 15 mm, skulle aldrig vilja ha den lägre.
![]()
Nu pratar jag inte om sänkning som bilden jag la upp utan en moderat sänkning.Smaken e som baken men jag har lite svårt för så sänkta bilar, tycker dom är för mycket "The Fast and the Furious"Inte snyggt enligt mig.
Min Audi kom med sportchassi och sänkning med 15 mm, skulle aldrig vilja ha den lägre.
![]()
Det där såg inget vidare ut....Kan man beställa en Mazda 3 med sänkfjädrar från ny? Sjysst!
Nu är dock inte bilen på bilden sänk med enbart sänkfjädrar. Han kör tydligen static med coilover och har valsat något överjävligt. För mycket av allt i min mening men det ser onekligen bra ut på bild på distans. Dock inte på nära håll..
![]()
Trevlig bil det därVilken ironi...
Audi RS-fälgar på en C63 AMG
Kanske får lite quattro
![]()
Blir grymt med M2:an!Trevlig bil det därEn av de bästa motorerna jag kört.
Farsan sålde nyss(slutet av förra året) sin C63 kombi. En 457hk men med diffade bakaxeln som tillval(bla) och höjd toppfartsspärr.
Fruktansvärt trevlig bil och ganska galen och småläskig om man vågar sig på att stänga av ESP
Hade planerat att köpa den men ägandekostnaderna var för höga för att motivera det så det fick bli en BMW M2 istället.
TackBlir grymt med M2:an!
Stort grattis
Fan nu blev jag sugen på att byta ut A7an mot en M2a.
Den ser ju redan välutrustad ut i grunden, la bara till ca 40k extra så att den till slut hamnade på 550k.
Men.. Om leveranstiden verkligen är så fruktansvärd så får man väl ta och vänta.![]()
Smaken e som baken men jag har lite svårt för så sänkta bilar, tycker dom är för mycket "The Fast and the Furious"Inte snyggt enligt mig.
![]()
30 mm är inte så mycket visuellt på det åket. Jag provkörde en demobil med S-line chassit och 20" fälgar, det såg OK ut men jag tyckte den blev lite stötig...Kollar på beställning av A6 och där är det följande sänkning som finns:
Sportchassi som sänkts med 20 mm och stämts av med hårdare fjädrar och dämpare.
S line sportchassi: Med dynamisk chassiavstämning, sänkt med 30 mm
Snygg spec! Du valde inte blåtands streaming? Snackade med BMW idag och om jag beställer nu så kanske jag får en i mitten av 2017, lol... Sålde dock min C63:a i förrgår så nu är jakten igång igen men M2:an glömmer jag ett tag iafLeveranstiden verkar inget rolig alls i större delen av Europa. Kommer ju dock en del demobilar som så klart kommer att säljas så småningom. Så om du inte har så stora krav på att speca bilen själv kan du säkert få loss en sån till våren/sommaren.
Ja, den är riktigt bra utrustad. Min hamnade på 530k innan rabatt.
Iom att helskinn, 19", parkeringssensorer, farthållare etc är standard så behöver man inte plocka på så mycket om man har en budget att tänka på.
Jag la endast till:
Metalliclack (Mineralgrå)
Svankstöd
Eluppvärmd ratt
Harman Kardon Stereon
Ljuspaket
Såhär kommer den se ut:![]()
Snygg spec! Du valde inte blåtands streaming? Snackade med BMW idag och om jag beställer nu så kanske jag får en i mitten av 2017, lol... Sålde dock min C63:a i förrgår så nu är jakten igång igen men M2:an glömmer jag ett tag iaf![]()