• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Ähh, finns så många fina bilar här bland oss på KS så riktigt så speciell är inte min.
Även fast jag gillar den skarpt så klart :)
Nåväl, här är min sommarbil som snart åker fram.
image.jpeg

Och en ordentligt "Snapseedad" bild som jag tycker blev ganska cool :)
image.jpeg
Riktigt fin och fullständigt sinnessjukt fet!:)

Lite OT i OT, men väldigt roligt :)

Stod i sovrummet, min son kommer in och säger att vi skall köpa den blå bilen (tv:n är på i v-rummet)
Jag förstår inget och ber honom förklara igen.....

@Niklas the force is with him :D, gött att han pekar på Chiron haha

Klicka på bilden för att se videon

Senast ändrad:
Jag som trodde att du inte skulle sätta stjärten i något annat än BMW och Porsche. :)
Kul!
Hehe. Satan va snobbigt det låter... :D Men trots min kärlek till Porsche och BMW är det alltid bra att försöka vidga sina vyer lite så man inte fastnar i samma gamla spår. Jag har lätt att göra det nämligen. Audi med fyrhjulsdrift på snö/is kan ju inte bli fel. :cool:

Hehe. Satan va snobbigt det låter... :D Men trots min kärlek till Porsche och BMW är det alltid bra att försöka vidga sina vyer lite så man inte fastnar i samma gamla spår. Jag har lätt att göra det nämligen. Audi med fyrhjulsdrift på snö/is kan ju inte bli fel. :cool:
Haha SNOBB ;) Allt möjlighet att köra is ska man ta, det är tom. kul i en gammal FF Starlet! :D Men det finns inte mycket nåbart som slår en C4S och handbromsen ett klick upp :nailbiting:

Audiprovkörning inbokad här i Åre. Tjoho! Vet inte detaljerna men lär innebära att lägga quattrosladdar ute på isen om jag förstått det rätt. Postar lite bilder när det blir av. :)
Edit: Missförstod farsan - de skulle försöka boka så förhoppningsvis blir det av...
Har bokat det där eventet när jag vart uppe 2 år i rad, vart inställt pga vädret båda gångerna :-(

Haha SNOBB ;) Allt möjlighet att köra is ska man ta, det är tom. kul i en gammal FF Starlet! :D Men det finns inte mycket nåbart som slår en C4S och handbromsen ett klick upp :nailbiting:

Hur det är i en C4S vågar jag inte skriva under på, men att det är roligt att köra på is i det mesta - det är det!
För mig, som är förpassad till landets södra regioner, så händer det dock alldeles för sällan.
Samma år som jag lyckades ta kortet så frös det dock till rejält.
Oavsett om det var min egen, Audi Coupé 2,3e eller päronens Lupo GTI som rastades så var det verkligen asroligt!

• Like
Reactions: JLW
Hur det är i en C4S vågar jag inte skriva under på, men att det är roligt att köra på is i det mesta - det är det!
För mig, som är förpassad till landets södra regioner, så händer det dock alldeles för sällan.
Samma år som jag lyckades ta kortet så frös det dock till rejält.
Oavsett om det var min egen, Audi Coupé 2,3e eller päronens Lupo GTI som rastades så var det verkligen asroligt!
Underbart! Det roligaste jag haft på isen är en slö-40 med isdäck, 150 till fullt rattutslag och varvstopp hela tiden. Körde åttor runt evo 10 och imprezor på isen (med vinterdäck, så det räknas egentligen inte hehe)
Höll i flera helger tills grannen lekte med sin John Deere 6820 och de gick hål i kylaren. Då va det full mutter ute på landsbygden tills kammen gjöts ihop med toppen och alla lager knackade som sten i en centrifug :hilarious:

Minnen:sorry::happyhappy:

image.jpeg

Hääärligt! Grymt nöjd med min A7 (2011). Hade dock själv kört på vit färg med nya karossen. Sett ett par på vägen, så brutala.
Grattis! :)
Tackat :). Sjukt nöjd än så länge. Ska bara sätta mig in i alla grejer.

Vit är jätte snygg men jag gillar inte att tvätta bilen tillräckligt mycket för att ha en själv :).

Märkligt att det alltid är så kul att byta bil. Hämtade min A7 idag. Dax att släppa SUV-träsket och kommer ner på marken igen ;).

nybil.jpg
Härligt småful gubbcoupé! Min bror har kört en i ett par år och gillar verkligen den, motorn (beroende på laddning) känns också pigg, så det kommer säker bli många sköna mil framöver!

Har du koll på hur mycket mera man kan kräma ur?
218 och 272 går att chippa till 328hk och 700nm hos bsr. Pratade med en som varit med och tagit fram den, 218->328 är den största ökningen de någonsin fått. Då har de inte fått begränsa den mer än vanligt då de från början ska fått ut ännu mer egentligen.

Är det möjligen samma motor i som i förra generationens S4a? Den ska tydligen oxå vara extremt "chip vänlig".

Edit:
Missade att det var en diesel som diskuterades.. :facepalm:

Senast ändrad:
Har också funderat länge på om jag ändå ska chippa den. 245 diesel hästar och 500nm -> 300hk och 600nm. Sen tänker jag.. Behövs det verkligen.
Kul är det nog. :)
Behövs och behövs.. Behöver du ens 245? ;)
Du hade nog klarat dig på 100, men visst fan är det roligare med mycket mer!

218 och 272 går att chippa till 328hk och 700nm hos bsr. Pratade med en som varit med och tagit fram den, 218->328 är den största ökningen de någonsin fått. Då har de inte fått begränsa den mer än vanligt då de från början ska fått ut ännu mer egentligen.

Låter väldigt trevligt. Min bruksbil får 320hk/720nm vid optimering men hur blir det med garantier/maskinskadeförsäkring? Vad jag förstår kan tillverkaren luska reda på om bilen varit trimmad även om man tar bort trimmet med sån där box.

• Like
Reactions: par
Tillbaka
Topp