Här en till bild. Övning för undanmanöver just nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Låter väldigt trevligt. Min bruksbil får 320hk/720nm vid optimering men hur blir det med garantier/maskinskadeförsäkring? Vad jag förstår kan tillverkaren luska reda på om bilen varit trimmad även om man tar bort trimmet med sån där box.
Lät jäkligt trevligt att öka effekten med 102 hästar i familjebilen, speciellt nu när de hade 20% rabatt på priset. Jag är dock också fundersam på garantier mm... Vad är det som gäller egentligen?
Fan vad kulHär en till bild. Övning för undanmanöver just nu.
![]()
Blev glatt överraskad. Personligen har jag aldrig gillat TTns utseende men denna är faktiskt rätt snygg tycker jag. Skarpare linjer och en mer uttalad midjelinje gör det. Inredningskvalitén och känslan var jättebra. Tyst och solid kändes hela bilen också. Växellådan var grym, sjukt responsiv både vad gäller upp/nedväxlingar i automatläge och upp/nedväxlingar manuellt.Fan vad kulÅterkom gärna med en recension, tycker nya facelifted på TT är riktigt snygg!
Stort. Vilket väder ni har!Här en till bild. Övning för undanmanöver just nu.
![]()
Riktig tur verkligen. Perfekta förutsättningar.Stort. Vilket väder ni har!
Den risken är lika "stor" även med vanligt lås. I verkligheten är den inte stor alls. Vill baltligan stjäla din bil så snor de hela bilen med transport och löser nycklarna efteråt.
Comfort accessen är ett måste, grymt smidig. Dom som vill ha en ny BMW av stöldligorna som kan tar bilen oavsett CA/larm osv. Navi är helt onödigt för min del, men tydligen ett måste på beg.bilar i den klassen numer.
Har inte helt fattat prisskillnaden heller, kan man leva med en bare bones M2 kan man komma undan relativt billigt, för biltypen.
Man ska inte glömma att M235:an är en ruggigt kompetent bil, med för klassen bortimot löjliga prestanda. Ändå slipper man breddare och M-försäkringspremie. För min del rätt viktigt som brukar bilen i tjänsten. Emblemlös kan den passera som en 220dM, iaf tills jag startar. Nog så viktig aspekt, allt annat än E-klass dieselkombi sticker ut i branschen, även om en sådan lätt kostar samma pengar.
Ah men vafaaaan!Ähh, finns så många fina bilar här bland oss på KS så riktigt så speciell är inte min.
Även fast jag gillar den skarpt så klart
Nåväl, här är min sommarbil som snart åker fram.
![]()
Och en ordentligt "Snapseedad" bild som jag tycker blev ganska cool
![]()
Ja, verkligen. Det är bara att gratulera och önska en fortsatt grym dag!Riktig tur verkligen. Perfekta förutsättningar.![]()
Tack så mycket!Ja, verkligen. Det är bara att gratulera och önska en fortsatt grym dag!
Visst är det så, man vänjer sig dessutom fort med effekten och blir lite blind där..Nej, behöver inte 245 heller - eller en bil.
Nu är det så att det var den starkaste diesel motorn när jag väl köpte den.
Som du säger, det är roligare. Är det värt det dock?Mycket vill ha mer.. Tycker att standard är vägen att gå i de flesta fallen.
![]()
Ok, paranio vs comfort 0-1. Kostar ju bara 2700:- före rabatt så det är nu tillagt på specen
Ja, M235 är väldigt snabb och även kapabel i svängarna.
Prestandan är ju löjlig för den klassen. Som tur är verkar riktigt snabba småbilar vara en lönsam nisch = mångs roliga alternativ
Slipper breddare? Det är ju en stor bonus enligt mig med M2:aI princip samma bredd som en M4 men kortare = coola proportioner.
Jag tror ändå att det bara är bilnördar som ens lägger märke till M, AMG, och RS-bilar, särskilt i lite mer sobra färger. Breddningen går nog obemärkt förbi. Jag ska dessutom de-badga min M2 för riktig stealth look.
Navi skippade jag, det minst prisvärda tillvalet anser jag. Men du har rätt i att många tydligen ser det som ett måste av någon anledning.
Ja, det som gäller är att du tappar alla garantier och försäkringar om du blir påkommen. En mellanväg är att låta auktoriserad verkstad optimera bilen. Inte alla som erbjuder det dock...
Vi har väl alla sett klippet på quattro vs xdrive?Q7an körde fast... Framhjulen står helt stilla, bakhjulen spinner. Ajaj! So much for quattro.
Den där xDrive vinner? Har sett några där xDrive vinner o andra där quattro vinner...Vi har väl alla sett klippet på quattro vs xdrive?![]()
Givetvis BMWDen där xDrive vinner? Har sett några där xDrive vinner o andra där quattro vinner...
Edit: Minns inte om du är BMW eller Audi-anhängare.![]()
Ja, man hade väl speciell mjukvara som var optimerad för det där testet ocksåGivetvis BMW
Syftade på denna:
Dock är väl inte den filmen heller helt rättvis då q5an (enligt kommentarerna) har Haldex och inte riktig quattroJa, man hade väl speciell mjukvara som var optimerad för det där testet också![]()
Härligt, har känt mig ensam och utsattGivetvis BMW
Syftade på denna:
Vad ska man med Navi till så sjukt onödigt speciellt i den bilen.Debadge är stealth. Som småföretagare börjar jag lite försiktigare och debadge såklart, får se om jag törs skärmbreddare nästa gång
Säljaren på BMW hade en 1M Coupé utan navi privat. Halvt omöjlig att sälja, oavsett pris. Folk ringde, frågade om navi och tackade för sig. Sjukt oprisvärd utrustning, men verkar som sagt vara ett måste i nästa led. 1M Coupé har ju inte direkt gjort sig känd som en svårsåld bil, och den var riktigt fin. Jag vet, tittade nämligen endel på den den gången![]()
Vad ska man med Navi till så sjukt onödigt speciellt i den bilen.
Jag prioriterar aldrig navi. Kör inte Taxi.
Ja isf.Har navi men använder nästan aldrig den, enda nöjet är att det ser lite snyggt ut i panelen![]()
På nyare Audi brukar det gå att aktivera i efterhand. Kostnad 10-15 pop. Ouch.Ja isf.
Men många bilar har samma skärm oavsett Navi eller inte.
Jag kan förstå det på dyrare bilar där vill ägarna ofta ha allt oavsett om dom använder det eller inte.På nyare Audi brukar det gå att aktivera i efterhand. Kostnad 10-15 pop. Ouch.
Vi körde på stora navigatorn i vår nya bil mest för att få Apple Carplay... Men likförbannat kör jag Waze på mobilen eftersom Carplay s*ger h*stp*ng...Jag kan förstå det på dyrare bilar där vill ägarna ofta ha allt oavsett om dom använder det eller inte.
Men annars inte. Tror nog de flesta med navi åker mellan hemmet och jobbet samt hittar ok i sin egen stad.
I övrigt finns ständigt uppdaterade telefonen brevid med lika stor eller större skärm än bilens egna.
Vi har en Passat GTS 240 hk och vi ville ha Active info display också (vilket också krävde stora navin):@MrPlow , vad har ni för bil och vad är det som gör att carplay suger? Har aldrig testat det förr men det jag läst om det så känns det ju riktigt smidigt och kostar bra mycket mindre än att välja tillverkarnas Navi.