• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Denna ett tag till innan man ska få sin förstfödde :)
image.png
 
Åker själv en 335 -07 med 9500 mil på mätaren. Det är väl i princip turboskrammel du ska vara uppmärksam på om turbona inte bytts. Det är stor risk att dom måste bytas och det är riktigt dyrt, fick mina bytta på maskinskadeförsäkring men hade kostat runt 30-40 att betala själv.

Övriga saker som lätt blir dåliga är bränslepump (hpfp) som dock inte är jättedyr att byta, runt 5-6k på verkstad. Vissa har haft problem med insprut men det är inte speciellt vanligt.

Köp en med bytta turbos och njut av en grym bil! :)
 
Jag har kollat lite efter en 1M som finbil och att då även behålla länge där kriterierna har varit att den INTE ska ha Navi. Onödig vikt och sen är det en sak som åldras oerhört fort vilket även kommer göra att bilen ser gammal ut snabbare. Samma sak när jag kollade på M3 E92. Kravet var manuell och ej navi men det var omöjligt att hitta...

Jag resonerar på exakt samma sätt. Dyrt, onödigt och känns omodernt snabbt.
Mina två senaste biöar saknade navi och det var ingn som ens frågade efter det.
 
Här en till bild. Övning för undanmanöver just nu.
image.jpeg

Roligt!
Fick köra en del roliga RS och S-bilar förra året på flygfält. Säger det igen RS7 och RS6 är galet brutala för den typ av bil.

Som vardagsbil är nog TTS ett riktigt bra alternativ, om utrymme inte är högsta prio. Lastar iofs väldigt bra för den typ av bil sväljer 305L med baksätena uppe, med baksätena fällda 712L

image.jpeg


RS7, RS6, RS4, TTS, S5, SQ5, S2, S1
 
Senast ändrad:
Roligt!
Fick köra en del roliga RS och S-bilar förra året på flygfält. Säger det igen RS7 och RS6 är galet brutala för den typ av bil.

Som vardagsbil är nog TTS ett riktigt bra alternativ, om utrymme inte är högsta prio. Lastar iofs väldigt bra för den typ av bil sväljer 305L med baksätena uppe, med baksätena fällda 712L

image.jpeg


RS7, RS6, RS4, TTS, S5, SQ5, S2, S1
Fan vad kul, vilken upplevelse. Vill också göra nåt sånt.

Och jag håller med om TTSen. Fyrhjulsdrift, bekväm o bra kvalité, schysst motor osv. 230 hästar (inte ens TTS) kändes riktigt bra med den där rappa dubbelkopplingslådan och greppet, i synnerhet när man kom ut på asfalten och kunde varva ur den på tvåan. :cool:
 
TT har varit en riktig hårfrisörs bil i mina ögon men senaste TTn är rätt läcker. Som tur är (för mig) är den inte gjord för personer över 190 så jag slipper bli utskrattad av kompisarna då jag ondgjort mig över TT tidigare. :)
 
TT har varit en riktig hårfrisörs bil i mina ögon men senaste TTn är rätt läcker. Som tur är (för mig) är den inte gjord för personer över 190 så jag slipper bli utskrattad av kompisarna då jag ondgjort mig över TT tidigare. :)
Här har du min gamla, lägg gärna märke till nummerplåten(ja det står FAG XXX) :D. Det var inte bara en gång jag blev fotad på gatan :p

Personligen så tycker jag det var en "rolig" och snygg bil!

Ursäkta den kassa kvallen
image.jpeg
 
Senast ändrad:
Fan vad kul, vilken upplevelse. Vill också göra nåt sånt.

Och jag håller med om TTSen. Fyrhjulsdrift, bekväm o bra kvalité, schysst motor osv. 230 hästar (inte ens TTS) kändes riktigt bra med den där rappa dubbelkopplingslådan och greppet, i synnerhet när man kom ut på asfalten och kunde varva ur den på tvåan. :cool:
Ganska så synd att de är såpass dyra bara, för vad man får vill säga
 
Roligt!
Fick köra en del roliga RS och S-bilar förra året på flygfält. Säger det igen RS7 och RS6 är galet brutala för den typ av bil.

Som vardagsbil är nog TTS ett riktigt bra alternativ, om utrymme inte är högsta prio. Lastar iofs väldigt bra för den typ av bil sväljer 305L med baksätena uppe, med baksätena fällda 712L

image.jpeg


RS7, RS6, RS4, TTS, S5, SQ5, S2, S1
Wow, måste varit sjukt trevligt event. StoraRS-bilarna är ju halvgalna faktiskt :)
 
Japp, "tyvärr" då det är mycket snyggare med den större skärmen. Me. Kanske inte värt dryga 20k...
Det lägger jag nog hellre på bmws performance-tillbehör

image.png

Dom där Mperformance coiloversen ser oerhört lika ut KWs grejer...

16216459713_2a3aa26bfc_b.jpg

Säkert KW som gör dom och det borde ju vara billigare att gå på KW direkt då..
 
Här har du min gamla, lägg gärna märke till nummerplåten(ja det står FAG XXX) :D. Det var inte bara en gång jag blev fotad på gatan :p

Personligen så tycker jag det var en "rolig" och snygg bil!

Ursäkta den kassa kvallen

Stakars krake. Behöva åka runt i en bög bil kan inte ha varit lätt. :D
Hade faktiskt en kompis far som hade en Q7 för några år sedan som fick FAG som regnummer. När han fick se regnummret på bilen då han skulle hämta den gick han, utan ett ord, ut från bilhandlaren och åkte hem i gamla bilen. Slutade med att Audi betalade för personliga skyltar. :D
Helt obegripligt att VV/Transportstyrelsen släpte genom FAG men inte APA...
 
Stakars krake. Behöva åka runt i en bög bil kan inte ha varit lätt. :D
Hade faktiskt en kompis far som hade en Q7 för några år sedan som fick FAG som regnummer. När han fick se regnummret på bilen då han skulle hämta den gick han, utan ett ord, ut från bilhandlaren och åkte hem i gamla bilen. Slutade med att Audi betalade för personliga skyltar. :D
Helt obegripligt att VV/Transportstyrelsen släpte genom FAG men inte APA...

HAHA
Det var roligt när jag ringde gällande exv försäkring och fick höra reaktionen när jag läste upp reg-numret :D
 
HAHA
Det var roligt när jag ringde gällande exv försäkring och fick höra reaktionen när jag läste upp reg-numret :D

Kan tänka mig det. :D
Jag och polaren skrattade ihjäl oss då hans pappa kom hem med bög bilen när allt var klart och personliga skyltarna var beställda men inte levererade. Du kan ju tänka dig vad den bilen kallades inom familjen och av närmaste vännerna. Det gick även så långt att när han fyllde jämt lades världens beställning från KINO eller någon annan sexshopp och bilen "pimpades" satan så kul det var när han kom hem efter jobbet och berättade om alla dildos, läder leksaker och annat han hittat i bilen. Bästa var när hans sekreterade hittade en dildo han missat i bilen innan han hämtade upp henne. :D
 
Kan tänka mig det. :D
Jag och polaren skrattade ihjäl oss då hans pappa kom hem med bög bilen när allt var klart och personliga skyltarna var beställda men inte levererade. Du kan ju tänka dig vad den bilen kallades inom familjen och av närmaste vännerna. :D

Min kallades för fagen och fag-mobilen
 
Dom där Mperformance coiloversen ser oerhört lika ut KWs grejer...

16216459713_2a3aa26bfc_b.jpg

Säkert KW som gör dom och det borde ju vara billigare att gå på KW direkt då..


Ja, det är nog konstaterat att det är KW men BMWs kit förverkar inga garantier vilket kan vara värt en del. Osäker på KWs V3 kostar men €1899 går M Performance-kitet på i Tyskland.
Sen skulle jag personlgen hellre ha ett kit som BMW utvecklat och tagit fram specarna på specifikt för M2:an om inte prisskillnaden är astronomisk.
 
Kan tänka mig det. :D
Jag och polaren skrattade ihjäl oss då hans pappa kom hem med bög bilen när allt var klart och personliga skyltarna var beställda men inte levererade. Du kan ju tänka dig vad den bilen kallades inom familjen och av närmaste vännerna. Det gick även så långt att när han fyllde jämt lades världens beställning från KINO eller någon annan sexshopp och bilen "pimpades" satan så kul det var när han kom hem efter jobbet och berättade om alla dildos, läder leksaker och annat han hittat i bilen. Bästa var när hans sekreterade hittade en dildo han missat i bilen innan han hämtade upp henne. :D
Haha, jag dööör. Satan vilken humor
 
Ja, det är nog konstaterat att det är KW men BMWs kit förverkar inga garantier vilket kan vara värt en del. Osäker på KWs V3 kostar men €1899 går M Performance-kitet på i Tyskland.
Sen skulle jag personlgen hellre ha ett kit som BMW utvecklat och tagit fram specarna på specifikt för M2:an om inte prisskillnaden är astronomisk.

Tror nog kostnaden är rätt likgiltig då.

Dildosarna var priceless. Satan så arg han var först men nu garvar även han så tårarna sprutar när man pratat om det. :)
 
Åker själv en 335 -07 med 9500 mil på mätaren. Det är väl i princip turboskrammel du ska vara uppmärksam på om turbona inte bytts. Det är stor risk att dom måste bytas och det är riktigt dyrt, fick mina bytta på maskinskadeförsäkring men hade kostat runt 30-40 att betala själv.

Övriga saker som lätt blir dåliga är bränslepump (hpfp) som dock inte är jättedyr att byta, runt 5-6k på verkstad. Vissa har haft problem med insprut men det är inte speciellt vanligt.

Köp en med bytta turbos och njut av en grym bil! :)

Är det Wastegaterattle du syftar på gällande turbosarna?
 
Tillbaka
Topp