Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
På tal om motorkulturer man inte förstår. Detta är för mig obegripligt.
![]()
För mig är priset är fantasi också. Den KAN INTE vara värd 300.000, det går inte.
![]()
Har för mig att @FlipSwede som verkar vara i branschen nämnde att just sunkiga 4 dörrars Impala var vad ungdomen nu suktar efter.
Obegripligt.
edit, skulle vara svar till Alfgrens inlägg.
Detta är det ballaste du kan köpa idag som motorburen ungdom.På tal om motorkulturer man inte förstår. Detta är för mig obegripligt.
![]()
För mig är priset är fantasi också. Den KAN INTE vara värd 300.000, det går inte.
![]()
För att få lite inblick, kolla in programmet Motortjejer som gick för några dagar sen, jag blev både förvånad, partysugen och trött samtidigt....jäkla drag måste jag säga, skulle aldrig orka det tempot längre...tror jagPå tal om motorkulturer man inte förstår. Detta är för mig obegripligt.
![]()
![]()
Bara låna!Om ungdomen i glesbygd fixar fram 290 tusen till ett sånt råttbo då är det fasen inte synd om dem![]()
Betyder det alltså att alla dessa tex muskeljänkare också kan se fram emot en tyngre tillvaro framöver? I dagsläget får man ju ge 600k-1mille för en vettig kärra från 67-72Bara låna!
Inte fan bryr sig någon av dem om om det kostar 290 390 eller 490 bara det inte spräcker vad banken/bilhandlarn vill låna ut.
0 kontant och resten på abis.
Många av dem tjänar bra med pengar I Norge,Skiftarbete,Övertid etc
Luft Ljud&Fälgar brukar kraven vara.
Och gärna knäckt över Ramen bak.
Har den sedan rullat ett tag och är (ö)känd som riktig svinhink är lyckan total.
Bara folk glor och det går att supa!
En fin 50tals Caddy vill de inte ha gratis, En Caprice spyr de på.
Bara Impala och möjligtvis BelAir 59-65 plus 68 om det ska vara lättsålt.
Allt annat blir det feta gamla gubbar som klagar på allt som är sämre än nyskick...lite hårddraget.
Precis som Rolexklockor vs"Allt Annat"
ckor
När 40-talisterna som haft dem som drömbilar försvinner tror i alla fall jag på en sviktande marknadBetyder det alltså att alla dessa tex muskeljänkare också kan se fram emot en tyngre tillvaro framöver? I dagsläget får man ju ge 600k-1mille för en vettig kärra från 67-72
Garanterat.Betyder det alltså att alla dessa tex muskeljänkare också kan se fram emot en tyngre tillvaro framöver? I dagsläget får man ju ge 600k-1mille för en vettig kärra från 67-72
Bara låna!
Inte fan bryr sig någon av dem om om det kostar 290 390 eller 490 bara det inte spräcker vad banken/bilhandlarn vill låna ut.
0 kontant och resten på abis.
Många av dem tjänar bra med pengar I Norge,Skiftarbete,Övertid etc
Luft Ljud&Fälgar brukar kraven vara.
Och gärna knäckt över Ramen bak.
Har den sedan rullat ett tag och är (ö)känd som riktig svinhink är lyckan total.
Bara folk glor och det går att supa!
En fin 50tals Caddy vill de inte ha gratis, En Caprice spyr de på.
Bara Impala och möjligtvis BelAir 59-65 plus 68 om det ska vara lättsålt.
Allt annat blir det feta gamla gubbar som klagar på allt som är sämre än nyskick...lite hårddraget.
Precis som Rolexklockor vs"Allt Annat"
ckor
Den där är ju gubbig.Rak&Fin I plåten.![]()
En sån! En av sambons brorsöners bil, fyfan grisbil men han tycker den är skitfrän![]()
Den där är ju gubbig.Rak&Fin I plåten.
Alldeles för fin och inte insupen.
Men om nått år när den gått som svinhink så blir den "Go".....
Vad är förresten grejen med att alla epor och andra slyngelfordon ska ha LasseStefans logga?![]()
En sån! En av sambons brorsöners bil, fyfan grisbil men han tycker den är skitfrän![]()
Dansband I 130db 0330 så du väcker hela kvarteret är ju skitfränt!Vad är förresten grejen med att alla epor och andra slyngelfordon ska ha LasseStefans logga?
Jajo, men har just Lasse Stefans nån typ av kultstatus bland dessa? Finns ju andra dansband. Aldrig sett nån epa med Vikingarna eller Matz Bladhs loggaDansband I 130db 0330 så du väcker hela kvarteret är ju skitfränt!
Kikki Danielsson GodMorgon
(Är du riktigt vaken än?) med bas som pumpar genom två meter betong så fotografierna ramlar ner från hyllorna.
Då är det riktig svinfest!
Inte undra på att dessa motorburna ungdomar blir mer och mer avskydda och portade överallt.
Men det skiter väl de I,precis som raggarna på 60talet.
Sura gubbjävlar och Torrfittor kan dra åt H-E!
Du kan ju jämföra,själv.Här skulle skratt-emojin i snabbreaktionerna suttit fint.
Det vet jag inte...jag är åthelvete för gammal.Jajo, men har just Lasse Stefans nån typ av kultstatus bland dessa? Finns ju andra dansband. Aldrig sett nån epa med Vikingarna eller Matz Bladhs logga![]()
Mycket patina och karaktär för pengarna... om man är snäll. Men mest helt galet.Du kan ju jämföra,själv.
Sheriffen låg väl ute I en halvtimme för 390 förra hösten om jag minns rätt
![]()
![]()
Dvs helt perfekt och underbarGt4 är trevlig men lätt förklädd racebil(hård, låg, ganska bullrig i kupen)
i3 eller E-klassFunderar på att byta jobb, och då måste jag ta bil till jobbet. 75 km fram och 75 km hem. Så totalt 150 km/dygn. Tänkte köpa bil för ca 200tkr med 1-3 år på nacken och som tappat sitt största värde. Vad för bil rekommenderar ni? Vill att den ska vara så billig i drift som möjligt, samt hållbar. Har inte tid med att bilen är på verkstaden varannan månad. Färg, kaross, drivmedel, osv kvittar.
På tal om motorkulturer man inte förstår. Detta är för mig obegripligt.
![]()
![]()
Det här behöver man duscha efter att ha sett:Mest obegripligt att både du och jag verkar ha fått den som en annonsrekommendation på blocket.
Känner mig smutsig...
Några fler bilder på den där mörkgröna widebody porschenLite bilder från morgonens Cars & Coffee hos Kaiser Classic i Bromma. Riktigt trevligt event och bra blandning på bilar (allt från Ford model A till McLaren), även om det mest är Porschar på mina bilder
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Lite bilder från morgonens Cars & Coffee hos Kaiser Classic i Bromma. Riktigt trevligt event och bra blandning på bilar (allt från Ford model A till McLaren), även om det mest är Porschar på mina bilder
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Lite bilder från morgonens Cars & Coffee hos Kaiser Classic i Bromma. Riktigt trevligt event och bra blandning på bilar (allt från Ford model A till McLaren), även om det mest är Porschar på mina bilder
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()