• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Funderar motvilligt på att göra mig av med Jeepen, för trångt på uppfarten med tre bilar. Alternativt hyra garageplats innan vintern
20220424_133600.jpg
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
På tal om motorkulturer man inte förstår. Detta är för mig obegripligt.

1692710723692.png


För mig är priset är fantasi också. Den KAN INTE vara värd 300.000, det går inte.
1692710796681.png

Har för mig att @FlipSwede som verkar vara i branschen nämnde att just sunkiga 4 dörrars Impala var vad ungdomen nu suktar efter.
Obegripligt.

edit, skulle vara svar till Alfgrens inlägg.

Marknaden styr... som vanligt. I min hemstad verkar plötsligt andelen pilsner-Impalas (och liknande) ökat väsentligt. ...Och det är 20-25 åringar som sitter vid ratten och faktiskt många gånger tjejer, vilket är jättekul att se.
Men som gammal gubbe så kliar man sig i huvudet när rishögarna mullrar förbi.
 

FlipSwede

Rolex
På tal om motorkulturer man inte förstår. Detta är för mig obegripligt.

1692710723692.png


För mig är priset är fantasi också. Den KAN INTE vara värd 300.000, det går inte.
1692710796681.png
Detta är det ballaste du kan köpa idag som motorburen ungdom.
290 är idiotbilligt för en redigt nedsupen 63a.

Allt som inte heter Impala och har 4dörrar kan du knappt ge bort.
Fläskmagade gubbar med hängbuken I rollatorkorgen orkar inte längre köra Och intresset att betala för deras bilar minst sagt svalt hos de som inte tillhör samma åldersgrupp
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Kanske är vi alla till åren och har svårt att förstå vad stance tillför. Måste vara ett sätt att få uppmärksamhet som jag ser det. Finns en hel del miator med samma sjukdom. Själv gillar jag OEM+ dvs att göra en bra bil bättre men med själen i behåll. Själv har jag gjort ett antal uppgraderingar på min men som alla gjort den till en bättre bil att använda.
-Allt nytt från växelföraren och uppåt samt short shifter. En njutning att växla, klick, klick. Och då var original bra i grunden. Med en momoknopp i läder är även knoppen skönare att ta i och manövrera.
-Snygga fälgar i klassisk design som kunde ta något bredare gummi. Gick från 195/50 original till 205/50.
-Coilovers så den sitter bättre och inte står på tå. Ska se bra ut, inte sänkt. Hårdheten är ställbar. Märkbart bättre hantering tillsammans med de nya däcken. Fast fortfarande inte stötig utan bara fast och bra.
-Rostfri ljuddämpare som ger ett ljud likt original vid låga varv, men som får smilbanden att dra sig uppåt när man väl drar på.
-En blaupunkt Bremen och Focal ISU 200 som ger helt OK ljud. Fast bäst är handsfree streaming vid telefonsamtal. Föredrar oftast att lyssna på fågelkvitter
-sedan ett gäng uppdateringar under motorhuven men mest för att slippa åldersrelaterade problem. De största är byten av samtliga slangar, o-ringar i kylsystemet samt en bättre kylare i aluminium isf original där övre delen är i plast som i värsta fall spricker pga ålder.

Roligare med bild. Tagen idag.

IMG_5707.jpeg
 

Minuten

Cartier
På tal om motorkulturer man inte förstår. Detta är för mig obegripligt.

1692710723692.png


För mig är priset är fantasi också. Den KAN INTE vara värd 300.000, det går inte.
1692710796681.png
För att få lite inblick, kolla in programmet Motortjejer som gick för några dagar sen, jag blev både förvånad, partysugen och trött samtidigt....jäkla drag måste jag säga, skulle aldrig orka det tempot längre...tror jag😁
 

FlipSwede

Rolex
Om ungdomen i glesbygd fixar fram 290 tusen till ett sånt råttbo då är det fasen inte synd om dem ;)
Bara låna!

Inte fan bryr sig någon av dem om om det kostar 290 390 eller 490 bara det inte spräcker vad banken/bilhandlarn vill låna ut.
0 kontant och resten på abis.

Många av dem tjänar bra med pengar I Norge,Skiftarbete,Övertid etc

Luft Ljud&Fälgar brukar kraven vara.
Och gärna knäckt över Ramen bak.
Har den sedan rullat ett tag och är (ö)känd som riktig svinhink är lyckan total.
Bara folk glor och det går att supa!

En fin 50tals Caddy vill de inte ha gratis, En Caprice spyr de på.

Bara Impala och möjligtvis BelAir 59-65 plus 68 om det ska vara lättsålt.
Allt annat blir det feta gamla gubbar som klagar på allt som är sämre än nyskick...lite hårddraget.

Precis som Rolexklockor vs"Allt Annat"
ckor
 
Bara låna!

Inte fan bryr sig någon av dem om om det kostar 290 390 eller 490 bara det inte spräcker vad banken/bilhandlarn vill låna ut.
0 kontant och resten på abis.

Många av dem tjänar bra med pengar I Norge,Skiftarbete,Övertid etc

Luft Ljud&Fälgar brukar kraven vara.
Och gärna knäckt över Ramen bak.
Har den sedan rullat ett tag och är (ö)känd som riktig svinhink är lyckan total.
Bara folk glor och det går att supa!

En fin 50tals Caddy vill de inte ha gratis, En Caprice spyr de på.

Bara Impala och möjligtvis BelAir 59-65 plus 68 om det ska vara lättsålt.
Allt annat blir det feta gamla gubbar som klagar på allt som är sämre än nyskick...lite hårddraget.

Precis som Rolexklockor vs"Allt Annat"
ckor
Betyder det alltså att alla dessa tex muskeljänkare också kan se fram emot en tyngre tillvaro framöver? I dagsläget får man ju ge 600k-1mille för en vettig kärra från 67-72
 

FlipSwede

Rolex
Betyder det alltså att alla dessa tex muskeljänkare också kan se fram emot en tyngre tillvaro framöver? I dagsläget får man ju ge 600k-1mille för en vettig kärra från 67-72
Garanterat.

Hur många känner du som ens vill ha TFordar,Ångmaskiner och Gengasaggregat bakpå någon förkrigsbil idag och dessutom inte redan har utan vill köpa?
Dessa 【förkrigare】 var ju de hetaste av det heta 60-70-80tal och 50_60tal nästan skamligt nytt och ointressant förutom som rullande klubbhus I raggarsvängen

Ditt problem blir ju att du förmodligen är lika fet grå och orörlig som de som vill sälja dessa bilar när priset rasar.
 

DHLE

Cartier
2-Faktor
Bara låna!

Inte fan bryr sig någon av dem om om det kostar 290 390 eller 490 bara det inte spräcker vad banken/bilhandlarn vill låna ut.
0 kontant och resten på abis.

Många av dem tjänar bra med pengar I Norge,Skiftarbete,Övertid etc

Luft Ljud&Fälgar brukar kraven vara.
Och gärna knäckt över Ramen bak.
Har den sedan rullat ett tag och är (ö)känd som riktig svinhink är lyckan total.
Bara folk glor och det går att supa!

En fin 50tals Caddy vill de inte ha gratis, En Caprice spyr de på.

Bara Impala och möjligtvis BelAir 59-65 plus 68 om det ska vara lättsålt.
Allt annat blir det feta gamla gubbar som klagar på allt som är sämre än nyskick...lite hårddraget.

Precis som Rolexklockor vs"Allt Annat"
ckor
B2374E29-60E1-4EE1-90DD-1EDB129EF038.png

En sån! En av sambons brorsöners bil, fyfan grisbil men han tycker den är skitfrän🤣
 

FlipSwede

Rolex
Vad är förresten grejen med att alla epor och andra slyngelfordon ska ha LasseStefans logga?
Dansband I 130db 0330 så du väcker hela kvarteret är ju skitfränt!

Kikki Danielsson GodMorgon
(Är du riktigt vaken än?) med bas som pumpar genom två meter betong så fotografierna ramlar ner från hyllorna.

Då är det riktig svinfest!

Inte undra på att dessa motorburna ungdomar blir mer och mer avskydda och portade överallt.
Men det skiter väl de I,precis som raggarna på 60talet.
Sura gubbjävlar och Torrfittor kan dra åt H-E!
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Dansband I 130db 0330 så du väcker hela kvarteret är ju skitfränt!

Kikki Danielsson GodMorgon
(Är du riktigt vaken än?) med bas som pumpar genom två meter betong så fotografierna ramlar ner från hyllorna.

Då är det riktig svinfest!

Inte undra på att dessa motorburna ungdomar blir mer och mer avskydda och portade överallt.
Men det skiter väl de I,precis som raggarna på 60talet.
Sura gubbjävlar och Torrfittor kan dra åt H-E!
Jajo, men har just Lasse Stefans nån typ av kultstatus bland dessa? Finns ju andra dansband. Aldrig sett nån epa med Vikingarna eller Matz Bladhs logga 😅
 

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
Funderar på att byta jobb, och då måste jag ta bil till jobbet. 75 km fram och 75 km hem. Så totalt 150 km/dygn. Tänkte köpa bil för ca 200tkr med 1-3 år på nacken och som tappat sitt största värde. Vad för bil rekommenderar ni? Vill att den ska vara så billig i drift som möjligt, samt hållbar. Har inte tid med att bilen är på verkstaden varannan månad. Färg, kaross, drivmedel, osv kvittar.
i3 eller E-klass
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Lite bilder från morgonens Cars & Coffee hos Kaiser Classic i Bromma. Riktigt trevligt event och bra blandning på bilar (allt från Ford model A till McLaren), även om det mest är Porschar på mina bilder :)

IMG_3907.jpeg


IMG_3905.jpeg


IMG_3904.jpeg


IMG_3902.jpeg


IMG_3897.jpeg


IMG_3894.jpeg


IMG_3931.jpg


IMG_3908.jpeg


IMG_3909.jpeg


IMG_3911.jpeg


IMG_3915.jpeg


IMG_3921.jpeg


IMG_3919.jpeg


IMG_3925.jpeg


IMG_3927.jpeg


IMG_3926.jpeg


IMG_3928.jpeg


IMG_3918.jpeg

Den mörkgröna widebodyporscen höll jag på att köpa. Blev dock inte så. Har varit två ggr jag varit nära att köpa den, båda gångerna hos Kaiser när den varit mellan ägare. Det är en 911 (930) Turbo 3.0 från 1976 som är modifierad till en 934 RSR med 550 kusar. 😃
Ser jäkligt cool ut! 👍🤗

Mera info och bilder för den som vill se.

 
Topp