Jag antar att min fru säkert har synpunkter på att jag ibland glömmer bröllopsdagar, men har full pejl på när jag ägt en bil i precis tre månader.
Surprisingly uneventful har det hur som helst varit. Klart att den slänger en felkod då och då, men allting verkar funka trots det.
Mest besvärligt är att den stundtals bara har ett halvljus.
Verkar bero på att det nån gång gått fukt i kontrollenheten för ljus eftersom det ser lite ärgat ut.
På klassiskt engelskt idiotmanér så fixar den dock inte bara med ljusen utan den lagrar också vägmätarställningen. Så om man köper en fräsch begagnad så får man alltså också en ny mätarställning på bilen.
Antar att det säkert finns någon engelsman som kan koda om till rätt, men har inte grävt särskilt mycket i det.
Förutsätter att Land Rover själva vill ha åtminstone halva bilens värde för att fixa.
Men.
Fortfarande bästa bilen jag haft!
Ja, lite så är det. Brittisk logik är ju att lägger man vattenledningsrören på utsidan av huset, så är de lätta att laga när de fryser sönder. Skämt åsido!
En Range Rover/Landrover är aldrig riktigt hel,
men aldrig helt trasig.
Men, men en Range Rovers flykt över asfalten är magnifik. Detta mina herrar och enstaka damer kan tyskarna inte slå.
Jag är idag så jävla trött på tyska bilar. Varför?
Jo, de håller inte måttet. Kvaliten har sänkts ordentligt. MB, BMW och framförallt Audi.
Kör ned genom Tyskland en varm sommardag, det står drivor av havererade bilar av ovanstående märken efter autobahn.
Varför är det så?
Jo, de producerar bilar med max effekt utan marginaler. Rejäla skrytsiffror som inte motsvarar det som kunden tänker sig.
Det var var bättre förr!
Jag ägde en MB300. Mellan Nurnberg och Munchen, 3 filer på den tiden, ca 15 mil absolut fullgas. Inte en tillstymmelse till temp.avvikelse oljetryck, feltändning eller vattetemp. Detta var bilar som kunde användas fullgas hela dagen.
Lycka till att pröva detta på valfri tysk bil idag.
Serviceovänlighet ska vi ju inte bara tänka på!
Ja vad har vi dock för bilar idag?
Ja, lustigt nog är det en VW California tysk!!!
Campingvan. Bra bil. Klassiker. Dyr med tanke på brukstimmar.
Subaru Outback, mellanting mellan offroad och trist normalbil. Skyhög kvalite. Boxermotor, låg tyngdpunkt, permanent 4 wheel drive.
Finns det bättre? Ja, självklart. Toyota LandCruiser 100 V8.
Skönare/roligare? Ja, självlart. RangeRover. Där vi startade.