Har inte sagt någonting om huruvida jag faktiskt får in bilar eller ej.Jag får inte ens in bilen i mitt..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har inte sagt någonting om huruvida jag faktiskt får in bilar eller ej.Jag får inte ens in bilen i mitt..
Tyvärr gäller det typ alla hus med garage som byggdes när bilarna hade en annan storlek än idag. Har ni sett hur liten en Volvo 740 framstår idag?Jag får inte ens in bilen i mitt..
Svårslaget.![]()
Första riktiga åkturen för i år
Låter som en egenskap och inte ett fel. Men provkör för säkerhets skull en bil med motsvarande motor. Inte så att det finns något sportläge att aktivera? Det brukar stänga av sånt här.Köpte en ny bil till frugan, En Audi A3 1.5 TSI 2023, ca 1500 mil.
Vi har haft Audi tidigare och varit nöjda.
Denna motorn verkar vara allt annat är kul.
Vid ca 1700 varv oavsett växel går motorn automatiskt ner i 2-cylinders läge vilket får bilen att skaka ordentligt.
Minsta lilla gaspådrag och motorn går upp i 4-cylinders läge igen och då går den hur lugnt och fint som helst.
Pratat med återförsäljaren som menar att detta är precis som det ska vara och att Audi inte erbjuder ngn uppdatering av programvaran så att denna funktion går att ”stänga av”.
Tycker det verkar riktigt konstigt.
Ngn av Er som har upplevt ngt liknande?
Låter som en egenskap och inte ett fel. Men provkör för säkerhets skull en bil med motsvarande motor. Inte så att det finns något sportläge att aktivera? Det brukar stänga av sånt här.
Vill du koda bort det kommer du behöva vända dig till eftermarknaden, en Audi-ÅF varken kan eller får ändra något sånt här.
Hade (vad jag antar är) samma motor i en 2019 passat och på den märktes inte 2-cylindersläget mer än att ”eco”-symbolen tändes i instrumentpanelen. Så låter konstigt att den ”ska” vara så..Köpte en ny bil till frugan, En Audi A3 1.5 TSI 2023, ca 1500 mil.
Vid ca 1700 varv oavsett växel går motorn automatiskt ner i 2-cylinders läge vilket får bilen att skaka ordentligt.
Minsta lilla gaspådrag och motorn går upp i 4-cylinders läge igen och då går den hur lugnt och fint som helst.
Pratat med återförsäljaren som menar att detta är precis som det ska vara och att Audi inte erbjuder ngn uppdatering av programvaran så att denna funktion går att ”stänga av”.
Jag accepterade inte riktigt deras svar så jag har bokat in en tid för att de ska provköra bilen.Hade (vad jag antar är) samma motor i en 2019 passat och på den märktes inte 2-cylindersläget mer än att ”eco”-symbolen tändes i instrumentpanelen. Så låter konstigt att den ”ska” vara så..
Har inte sagt någonting om huruvida jag faktiskt får in bilar eller ej.![]()
V70n är knappast större än dagens v60. Vår V60cc ser helt klart större ut. Mer vetenskapligt än den okulära undersökningen har jag inte gjort.Tyvärr gäller det typ alla hus med garage som byggdes när bilarna hade en annan storlek än idag. Har ni sett hur liten en Volvo 740 framstår idag?
Apropå garage, bygg större portar än ni tror!
Jag har lite av ett extenfall, men ser även många med relativt nya garage där borten blir en begränsande faktor. Kanske inte för det rent tekniska bil-in-i-garaget, men det kan bli omöjligt att ta sig in om bara en liten cykel eller så står ”fel”.
Apropå garage, bygg större portar än ni tror!
Jag har lite av ett extenfall, men ser även många med relativt nya garage där borten blir en begränsande faktor. Kanske inte för det rent tekniska bil-in-i-garaget, men det kan bli omöjligt att ta sig in om bara en liten cykel eller så står ”fel”.
Och glöm inte porthöjden heller, rätt vad det är vill man ha en Land Rover med taktältApropå garage, bygg större portar än ni tror!
Och glöm inte porthöjden heller, rätt vad det är vill man ha en Land Rover med taktält
3x3 är inte dumt har jag konstateratMycket viktigt!
Kanske en stor port är att föredra. Men när jag blir stor vill jag nog egentligen ha 2 st 2,50 portar.
3x3 är inte dumt har jag konstaterat
Fick lite mer gjort utanför garaget igårOmvandlade en spilljordhög till lite vallar och sen la vi på 33ton grus så det blev en bra grusplan framför portarna
![]()
Bra med kompisar som har stora leksakerWow, kanon. Ser att du har en stor skottkärra.![]()
regnar det inte så är taket nere ellerÄntligen!! Påställd igår kväll och fick följa med till jobbet idag, hoppas på lite värme i eftermiddag så taket kan fällas.
![]()
Jag hade en 2017 a3 tsi. kände också att bilen gungade eller ryckte fram när man låg på motorvägen. reflekterade aldrig över att det hängde ihop med 2 cylinders läget men när du säger det så stämmer det och att det var alltid då jag kände det. Dock var det inte alltid det kom utan bara ibland för mig och som du skrev när man gasade på lite så försvann det. Jag kollade aldrig upp det mer då som sagt det inte hände så ofta för mig.Köpte en ny bil till frugan, En Audi A3 1.5 TSI 2023, ca 1500 mil.
regnar det inte så är taket nere eller![]()
Nu är det snart dags för säsongspremiär för saffran![]()
![]()
Kräng i varje sväng, sack i varje backe, glädjetjut i varje nedförslut.En 2CV hade varit roligt att ha nån gång.
Är egentligen inte särskilt mycket för franska bilar, men just den tilltalar mig.