Det blir så när utrustningen har 0 andrahandsvärde...Lite märklig prissättning på tillvalen, över 20.000kr extra (560kr/månad) för navigationssystem? Pust!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det blir så när utrustningen har 0 andrahandsvärde...Lite märklig prissättning på tillvalen, över 20.000kr extra (560kr/månad) för navigationssystem? Pust!
Lite märklig prissättning på tillvalen, över 20.000kr extra (560kr/månad) för navigationssystem? Pust!
Precis som alla tjänstemän med 7,5 basbelopp som ses smyga runt i en snik-318d bara för att det står BMW på den.
Jag har betydligt högre beloppsgräns än så men valde ändå bort både BMW och Audi pga de skrattretande dyra tillvalen.
Det kan ju faktiskt vara så att man tycker om precisionen i chassit på BMW och inte känner att man behöver ha 300hk? En 318d är precis lika kul att svänga med som en 335i.
Vart rullar dessa bilar? 90% av det jag ser på vägarna har minst advantage edition och jag skulle i alla lägen välja en sådan 318 framför en 200hk Passat eller V70.Det är nog helheten han syftar på och inte bara motorn.
Oftast är dom helt i grundutförande... Tygsäte, manuell växellåda osv... Och då finns det MYCKET bättre bil för pengarna (Både körglädje, komfort & prestanda)
Nu kör jag inte heller Volvo men min poäng är att det är fascinerande hur många som väljer märke, yta och snygg kaross framför en vettigt utrustad och någorlunda praktisk bil. Har kollegor som klämmer in sina tre barn i en trång 318 touring och inte har råd med dragkrok trots att det hade gått fint att lösa med ett annat märke på tjänstekärran. De gör nog inte detta för att 318d har ett balanserat chassi...Vart rullar dessa bilar? 90% av det jag ser på vägarna har minst advantage edition och jag skulle i alla lägen välja en sådan 318 framför en 200hk Passat eller V70.
Det blev efter viss vånda en Passat Alltrack GTS. Kör mycket på risiga vägar och gillar det adaptiva chassit. 240 hk är trevligt men roligast är nog all teknik och utrustning som gick in under budget.Passat? 240 hk för nästan inga pengar alls!
Vart rullar dessa bilar? 90% av det jag ser på vägarna har minst advantage edition och jag skulle i alla lägen välja en sådan 318 framför en 200hk Passat eller V70.
Grattis! Vad fick du in för roliga tillval?Det blev efter viss vånda en Passat Alltrack GTS. Kör mycket på risiga vägar och gillar det adaptiva chassit. 240 hk är trevligt men roligast är nog all teknik och utrustning som gick in under budget.
Visst görs det fina premiumtyskar i München och Ingolstadt men det kostar mer än jag tyckte det var värt.
Är väl en av få som inte håller BMW i en klass för sig heller.
Leveranstiden ligger på ca 4 månader nu.Grattis! Vad fick du in för roliga tillval?
Vad får man för leveranstid nu? Vi fick 7 månader förra året...
Ca 4 mån lev tid.Grattis! Vad fick du in för roliga tillval?
Vad får man för leveranstid nu? Vi fick 7 månader förra året...
Jag har full förståelse för dessa för att man vill ha en mer körglad bil men i så fall får avstå lite annat. Det låter inte som du är så bilintresserad själv?Nu kör jag inte heller Volvo men min poäng är att det är fascinerande hur många som väljer märke, yta och snygg kaross framför en vettigt utrustad och någorlunda praktisk bil. Har kollegor som klämmer in sina tre barn i en trång 318 touring och inte har råd med dragkrok trots att det hade gått fint att lösa med ett annat märke på tjänstekärran. De gör nog inte detta för att 318d har ett balanserat chassi...
Nej den är säkert utmärkt. Men är den billigare än en Passat med tanke på kampanjerna på den senare?Gällande bil för bangen. Vad är era tankar om Skoda Subaru kombi. Bygger lite och man kan få en del trevliga tillval för 7.5bb. Finns det ens europeiska bilar som inte är körbara idag?
Jo jag gillar bilar. Men kraven på utrustning, U trymme och hatet mot SUV ledde mig till folkvagnsträsket. Motsvarande spec med en Audi hade blivit apdyrt. Och BMW 5-serie är löjligt trång jmf med Passat och A6.Jag har full förståelse för dessa för att man vill ha en mer körglad bil men i så fall får avstå lite annat. Det låter inte som du är så bilintresserad själv?
Ur ett rationellt perspektiv är det förstås vansinne men bilköp är sällan rationella...
Jag företagsleasar en 120d, har gjort det tidigare med. Gillar bilen skarpt, väldigt kul att köra. Det enda som stör mig är det höga kupeljudet (däcken ?) och den ganska tröga styrningen. Jag blir ganska trött i armen av att hålla i ratten vid längre körningar, känns som om man kämpar emot hela tiden. Jag märkte inget av det på den tidigare generationen. Kanske en servogrej ?Vet att det har tagits upp i andra trådar! Men någon som har erfarenhet av;
http://www.privatleasing.bmw.se/car/bmw-1-serie-privatleasing/#content
Jag tycker överlag att det verkar prisvärt, vad säger ni?
Excellent choice! Kul! Blir en lång väntan men det blir perfekt till hösten!Ca 4 mån lev tid.
Prioriterade, utöver 240hk och DSG:
DCC
Panoramasoltak
Dynaudio stereo
LED High strålkastare med dynamiskt helljus
Safe tech paket
Parkeringsvärmare
Navigator
Active info display
Elstolar, 14 vägs med minne och massage, elspeglar
Easy park paket (drag, backkamera, sensorer)
Executive paket business (rattvärme, mörk tonade rutor, akustikrutor, elmanövrerad baklucka)
Nej nej, beställde för flera månader sen så leverans om en eller två veckorExcellent choice! Kul! Blir en lång väntan men det blir perfekt till hösten!
Provocerar lite nu.Då får jag bryta av lite. Någon mer som ställt sig i kö till nya Tesla 3?
Provocerar lite nu.
Om det nu blir en tesla 3. Conceptbilen visad och bilar ämnas lev -18...
Vad jag förstått har tesla bara gått plus ett kvartal, deras årliga förlust -15 var knappt två miljarder om jag förstår rätt. Hur länge kan ett bolag gå back enorma summor men ändå fortsätta med produktion? De kanske skulle ringa Victor muller han var ändå duktig på att hålla liv i ett bilmärke som inte mådde bra i många år, eller?
Kan någon här på forumet som åkt merc, bmw, audi, eller volvo uppriktigt säga att detaljkänslan i kupen motsvarar en bil i miljklassen?
Step 1: High-priced, low-volume car for the super rich. Come out with the expensive first product, but make the car so fancy that it’s worth that price—i.e. just make it a legit Ferrari competitor and then it’s okay to charge over $100,000 for it.
Step 2: Mid-priced, mid-volume car for the pretty rich. Use the profits from Step 1 to develop the Step 2 car. It would still be expensive, but more like a $75,000 Mercedes or BMW competitor instead of Ferrari.
Step 3: Low-priced, high-volume car for the masses. Use the profits from Step 2 to develop a $35,000-ish car that, after the government’s $7,500 EV tax credit and the savings on gas, would be affordable to the middle class.
It’s kind of a Hershey’s Kiss business plan:
I går kom den nya. 320d, M Sport 2016. 19`fälgarna ser helt klart små ut på denna. Får bli 20`nästa gång..
![]()
Grattis! Riktigt fin kärra du fått hem![]()
Super Fresh, Grattis!I går kom den nya. 320d, M Sport 2016 LCI. 19`fälgarna ser helt klart små ut på denna. Får bli 20`nästa gång..
Harman Kardon systemet är att rekommendera!
![]()
Riktigt trevligt, men fälgarna behöver absolut inte bli större i min mening. Perfekt med 18-19" på en bil med relativt små hjulhus. Det ser bara fånigt ut med större och det ska ju gå att köra bilen också.I går kom den nya. 320d, M Sport 2016 LCI. 19`fälgarna ser helt klart små ut på denna. Får bli 20`nästa gång..
Harman Kardon systemet är att rekommendera!
![]()