• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Ska bli spännande och se vad nya femman har att erbjuda. Är det 2017 den kommer tro?

Torde vara så då den nuvarande F10 kom 2010. Tycker dock den har hållit sig väl så här långt i alla fall. Vissa uppgraderingar har varit bra men andra styling ändringar tycker jag blivit till det sämre.
 
Torde vara så då den nuvarande F10 kom 2010. Tycker dock den har hållit sig väl så här långt i alla fall. Vissa uppgraderingar har varit bra men andra styling ändringar tycker jag blivit till det sämre.

Tycker den känns sömnig. Tråkig inredning också. Släde för 50-taggare.
 
Får passa att slå ett slag för Jaguar XF också som fått möjlighet att testa på så sistone.

Kul att se att Jaguar har hittat tillbaka till det som kan liknas vid premium. För det är bra känsla i materialval, vred och knappar.

Jag körde 2.0d med 180 hk och 430 Nm. Vilket tillsammans med automatlådan passade bra ihop med resten av bilen. Det är inte den mest körglada men väl så komfortabel.

Kul alternativ för den den som inte vill åka tyskt. Glädjande nog så är den vettigt prissatt också :)
 
7,5 fy fan

8,5 kändes som ett hånskratt i ansiktet när jag läste reglementet

Det arbetas dock nu på en variant där elbil och hybrid är undantagna från detta trams. Tesla here I come! :-D
 
Nu är du där igen i den här tråden. Det var fel för 10 sidor sedan och det är fel även på den här sidan.
Det är inte samma delar i Audi och Skoda. En del mjukvaror är samma, en del motorer är (nästan) samma. Mer är det inte.

Är BMW och Mini samma bil enligt ditt sätt att se det? De har samma släktskap om inte mer.
Inte för att vara den men men nya MINI delar bottenplatta med BMW 2 Serie active tourer och nya X1 så man kan fan nästan säga att MINI och BMW är same same. Samma motorer, växellådor, drivlina etc :p
 
Inte för att vara den men men nya MINI delar bottenplatta med BMW 2 Serie active tourer och nya X1 så man kan fan nästan säga att MINI och BMW är same same. Samma motorer, växellådor, drivlina etc :p

Skulle faktiskt vilja testa en X1 med större (läs mindre liten..) bensinmotor och x-drive. Ska bli riktigt intressant att se hur en i grunden FWD BMW beter sig. X1 är så långt ifrån min bilsmak man kan komma, men nyfiken på hur bra/dåligt BMW fått till det.

Är ingen bakhjulsdriftspurist, så vill klassa mig som rätt öppensinnad.
 
Det tråkiga är ju inte prisbasbeloppen utan det djävlusiska förmånsvärdet som skatteverket begär....
betalar runt 8 bananer /mån i förmånsvärde i dagsläget... Vill inte ens veta vad en RS6a skulle kosta.
 
Det tråkiga är ju inte prisbasbeloppen utan det djävlusiska förmånsvärdet som skatteverket begär....
betalar runt 8 bananer /mån i förmånsvärde i dagsläget... Vill inte ens veta vad en RS6a skulle kosta.
Man kan räkna på http://www.skatteverket.se/privat/s...rmansberakning.4.3f4496fd14864cc5ac9539d.html

En Audi RS 6 Avant performance 4.0 TFSI 605hk quattro tiptronic med 250' utrustning landar på 22116 kr. Det är en kvarts miljon om året! Staten kan då förstöra allt som är roligt.
 
Vet att det har tagits upp i andra trådar! Men någon som har erfarenhet av;

http://www.privatleasing.bmw.se/car/bmw-1-serie-privatleasing/#content

Jag tycker överlag att det verkar prisvärt, vad säger ni?

Mycket bil för pengarna! Men det finns ju betydligt mer utrustade bilar för samma peng.
En helt grundutrustad BMW 1-serie med tygklädsel, manuell växellåda och en av dom svagaste motorerna gör ju inte bilen rättvis.
Folk som leasar den du länkade gör det nog mer för att det är en BMW än för att dom får en sådan körupplevelse eller komfort ifrån bilen.

Men det är bara min åsikt.
 
Mycket bil för pengarna! Men det finns ju betydligt mer utrustade bilar för samma peng.
En helt grundutrustad BMW 1-serie med tygklädsel, manuell växellåda och en av dom svagaste motorerna gör ju inte bilen rättvis.
Folk som leasar den du länkade gör det nog mer för att det är en BMW än för att dom får en sådan körupplevelse eller komfort ifrån bilen.

Men det är bara min åsikt.

Håller med dig ang. motorn, men i M-paketet verkar man ju få Alacantarklädsel!
 
Mycket bil för pengarna! Men det finns ju betydligt mer utrustade bilar för samma peng.
En helt grundutrustad BMW 1-serie med tygklädsel, manuell växellåda och en av dom svagaste motorerna gör ju inte bilen rättvis.
Folk som leasar den du länkade gör det nog mer för att det är en BMW än för att dom får en sådan körupplevelse eller komfort ifrån bilen.

Men det är bara min åsikt.
Precis som alla tjänstemän med 7,5 basbelopp som ses smyga runt i en snik-318d bara för att det står BMW på den.
Jag har betydligt högre beloppsgräns än så men valde ändå bort både BMW och Audi pga de skrattretande dyra tillvalen.
 
Tillbaka
Topp