• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Riktigt trevligt, men fälgarna behöver absolut inte bli större i min mening. Perfekt med 18-19" på en bil med relativt små hjulhus. Det ser bara fånigt ut med större och det ska ju gå att köra bilen också.
Såg en V70 med vad som verkade vara 20 eller kanske t o m 21" igår. Herregud...

Får faktiskt hålla med här.
För stora fälgar ser oftast ut som om man försöker för mycket.
21" funkar möjligtvis på en stor SUV.. Men stora SUVar som köper stora fälgar brukar köpa ännu större (typ 24")
19" är max på en sedan eller kombi tycker jag... 20" om det är en riktig sportbil det gäller.

För stora fälgar får mig att tänka på Saab och Volvoägare ifrån landsbygden.

Jag tycker Sveo har valt helt rätt fälgar (Både storlek och ekerdesign)
 
I går kom den nya. 320d, M Sport 2016 LCI. 19`fälgarna ser helt klart små ut på denna. Får bli 20`nästa gång..
Harman Kardon systemet är att rekommendera!

cdRl16a.jpg
Snyyyggt! Grattis!
Tycker att 19" ser perfekta ut. :)
 
Förmodar det är ironi med 20" på en 320.

Nä faktiskt inte. Sen vet jag inte vad 320 har med saken att göra. Samma kaross på en 320 som 340 :). Men lite skadad är jag kanske. Sålde precis en E91 med 18`och tyckte det såg "bättre" ut än F31 med 19`. Kanske måste vänja mig. Men jag håller med, det skall inte vara för stora fälgar, men det skall inte se mesigt ut heller. Den skall "stå" rätt helt enkelt.
 
Nä faktiskt inte. Sen vet jag inte vad 320 har med saken att göra. Samma kaross på en 320 som 340 :). Men lite skadad är jag kanske. Sålde precis en E91 med 18`och tyckte det såg "bättre" ut än F31 med 19`. Kanske måste vänja mig. Men jag håller med, det skall inte vara för stora fälgar, men det skall inte se mesigt ut heller. Den skall "stå" rätt helt enkelt.
Du får spara till en 7-serie så det får plats lite rejäla doningar. Tjejerna gillar sånt.
image.jpg
 
Du får spara till en 7-serie så det får plats lite rejäla doningar. Tjejerna gillar sånt.
image.jpg
Haha. Som vanligt går det till överdrift. ;p
Nedan en 3 serie på 20`. Ser ok tycker jag. Design på fälg viktig när man går upp i storlek. Kan tillägga att nedan är originalfärg till 3 serie.

BMW-330d-Svart-Grill-M-Performance%25255B3%25255D.jpg
 
  • Like
Reactions: M3a
Nä faktiskt inte. Sen vet jag inte vad 320 har med saken att göra. Samma kaross på en 320 som 340 :). Men lite skadad är jag kanske. Sålde precis en E91 med 18`och tyckte det såg "bättre" ut än F31 med 19`. Kanske måste vänja mig. Men jag håller med, det skall inte vara för stora fälgar, men det skall inte se mesigt ut heller. Den skall "stå" rätt helt enkelt.
Tycker det är precis vad det handlar om. Är dock rätt konservativ och tycker att snabba fälgar skall sitta på snabba bilar.
 
Grattis @sveol !
Ser ju riktigt fint ut. Ett tis som kan göra underverk för helheten är ett par spacers. Får du ut hjulen, låt säga 1cm, kan ge en mycket aggressivare framtoning.

Vad gäller stora fälgar handlar allt om proportioner när det kommer till fälgar tycker jag. Att sätta på större fälgar på närmast vilken bil som helst utan att se över fälg och skärmkantsmåttet så det ser proportionerligt ut ger många gånger följden att det ser värre ut med stora fälgar än små med ballongdäck. Men sen finns det alltid andra parametrar som gör att helheten blir mindre lyckad. Sen ska vi inte tala om allt vad rena knock-off designs ger mig för tankar...
 
Har under några veckor besökt olika bilfirmor och fått ett par olika privatleasingförslag, som kanske kan vara intressant för övriga här. Alla lösningar inkluderar 1500 mil/år;

BMW 118i (M-paket, metallic, navi): 3572SEK/månad ink försäkring och service.
Volvo V40 Cross Country D2 (Kinetic + businesspaket): 3395 ink försäkring och service
Volvo V40 T2 (Kinetic + businesspaket): 2995 ink försäkring och service
Peugeot 308 SW (minsta motorn och standardutrustad): 2149 ink försäkring och service
Skoda Octavia TSI 110 (standardutrustning): 1995 ink försäkring och service och vinterdäck.

Det blir självklart "billigare" att köpa en bil, men jag har kommit fram till att skillnaden är väl att skjuta sig själv i huvudet med en magnum istället för med en glock. Båda alternativ är dåliga affärer, men privatleasing är enligt mig enklare och smidigare.
 
Tjena
har du kikat på Seat Leon, Volkswagen Golf med samma upplägg?

Har under några veckor besökt olika bilfirmor och fått ett par olika privatleasingförslag, som kanske kan vara intressant för övriga här. Alla lösningar inkluderar 1500 mil/år;

BMW 118i (M-paket, metallic, navi): 3572SEK/månad ink försäkring och service.
Volvo V40 Cross Country D2 (Kinetic + businesspaket): 3395 ink försäkring och service
Volvo V40 T2 (Kinetic + businesspaket): 2995 ink försäkring och service
Peugeot 308 SW (minsta motorn och standardutrustad): 2149 ink försäkring och service
Skoda Octavia TSI 110 (standardutrustning): 1995 ink försäkring och service och vinterdäck.

Det blir självklart "billigare" att köpa en bil, men jag har kommit fram till att skillnaden är väl att skjuta sig själv i huvudet med en magnum istället för med en glock. Båda alternativ är dåliga affärer, men privatleasing är enligt mig enklare och smidigare.
 
Har ägt bmw:n(innan faceliftensom kom förra året) och den är trängre än seat och definitivt golfen.

Har en Mazda 3 nu också den är större i utrymmena inne än BMW:n

Vi har två barnstolar i bilen så jag har testat ;)

Ah det är så alltså. Du skulle säga att Leon funkar med barnstol och vagn i trunken?
 
Det "funkar", allt är en fråga hur mycket du vill planera. Under en period körde jag Peugeot 308SW en bil som jämfört med de båda är en lastbil och ändå tyckte jag det var för trångt. Det är pussel när barnen ska in och ur bilen, det är för trångt om man ska ha vagn och lite annan packning med sig. Tyckte inte det var värt det så jag köpte en begagnad Outback istället.

Därmed inte sagt att man "måste" ha en gigantisk bil bara för att man har barn, bara att det är smidigare. Jag har kört 3-serie och V60 tidigare och de är inga giganter invändigt. Det blev bara mera pyssel när allt skulle med.
 
Skoda Octavia för 1995 kr/mån verkar vara väldigt vettig bil om man lägger känslorna åt sidan.
Nästan så att sambon borde ha en sådan. Tror ni man kan banta ner det till 500 mil/år? ;)
 
Tillbaka
Topp