• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Tycker att 220d är okej kräm nog för bilen ändå. Utbildningsbilarna vi har på jobbet har den mesta utrustningen man behöver (se, teknik, premium plus, panorama mm mm) och då saknar jag absolut ingenting från CLS...
Det är en fråga om preferens så klart. Jag har svårt att acceptera en fyra i en så stor bil. Känslan försvinner helt.
 
Absolut!
De är ju de brutalaste bilarna och därav råa. inte de snyggaste tycker jag. Sen ska inte GT3, GT2 RS räknas bort. GT2 RS är helt sjukt! Har fått köra en på Autobahn och efter det behövdes ett kalsongbyte kan jag lova. Sen fick jag möjligheten att åka med i en Carrera GT runt Gotland Ring och det var bland det hårigaste jag åkt i. Givetvis en galen Norrman som körde. :D


fiskemannen? :)
 
Det är en fråga om preferens så klart. Jag har svårt att acceptera en fyra i en så stor bil. Känslan försvinner helt.

Ja det är inte optimalt.
Men använder man bilen som transportmedel, familjebil osv spelar det mindre roll.
Skillnad om man njutåker.

Saknar fortfarande min gamla E39 530 med den fina raka sexan, kanske en av de trevligaste motorer som gjorts i större utsträckning till normala bilar.
 
Ja det är inte optimalt.
Men använder man bilen som transportmedel, familjebil osv spelar det mindre roll.
Skillnad om man njutåker.

Saknar fortfarande min gamla E39 530 med den fina raka sexan, kanske en av de trevligaste motorer som gjorts i större utsträckning till normala bilar.

Om man ändå inte njutåker och bara ska ha ett transportmedel så är en Skoda Superb ett bättre alternativ.
 

Mycket möjligt. Det var med STACC på Gotland Ring för massa år sedan så jag mins inte mer än så. GT2 RS var dock en bekant till en av pappas bästa vänner som ägde. Fick prova när vi var på Formel1 i Belgien för några år sedan. Jag har nod aldrig felbedömt vilken fart man kört i som då. Höll nära 200 på avfartsrampen så det är tur bromsarna är lika effektiva som motorn. :)

Folk kan ju kolla snett på en då. ;)

Man får göra som Ari Gold gjorde till frugan, köpa minsta motorn i en S-klass och bytte motorbetäckningen på bakluckan då hon aldrig kommer kolla under huven. :D
 
Senast ändrad:
Kan man annat än älska en riktigt bra mekanisk manuell låda?
IMG_8736.JPG



En ny bas Carrera går löjligt bra

IMG_8737.JPG
IMG_8738.JPG
IMG_8740.JPG
 
Riktigt fina, hur låter den med turbomotor då? Lagg?

Men porsche börjar bli bra dyra även nya så att säga :D
Specade upp en Boxster S blev nära 900k, helt orimligt :(

Låter väldigt snarlikt i verkligheten mot de gamla 6orna. Någon motorjournalist beskrev det som att den nästan låter lite som en luftkyld b6a. Inget märkbart lagg för mig om man håller sig över 2000varv iaf, motorn beter sig verkligen som en sugmotor och vill varvas ur.

Jo de har nog skett en liten höjning men prestandaden på nya 718 och 911 är på en helt annan nivå nu. Chris Harris påstod att en gt4 troligtvis får stryk av en vanlig boxster s 718.
 
Har nu lyckats byta jobb så Passat GTEsom jag tänkt innan är inte längre aktuell, lutar åt V90 D3 behöver bra utrymme i baksätet för två barnstolar och det klarar den ju bra. Åsikter om D3 varianten? Får inte in D4:an..
 
Har nu lyckats byta jobb så Passat GTEsom jag tänkt innan är inte längre aktuell, lutar åt V90 D3 behöver bra utrymme i baksätet för två barnstolar och det klarar den ju bra. Åsikter om D3 varianten? Får inte in D4:an..
Det är ju ingen räser men det är ju inte D4 heller. Jag hade provkört och jämfört med bästa möjliga spec på Passat, Audi A6 etc. Du får mer krut i en VAG helt klart men V90 är ju trevlig.
 
Det är ju ingen räser men det är ju inte D4 heller. Jag hade provkört och jämfört med bästa möjliga spec på Passat, Audi A6 etc. Du får mer krut i en VAG helt klart men V90 är ju trevlig.
Frun vägrar A6 så där är det stopp, har passat idag och körde volvon igår iofs D4 och upplevelsen är klart trevligare i volvon men frågan är ju om man får spunk på motorn.. Har å andra sidan klarat mig med mindre motor än så tidigare.. Äh va fan får bli V90
 
Frun vägrar A6 så där är det stopp, har passat idag och körde volvon igår iofs D4 och upplevelsen är klart trevligare i volvon men frågan är ju om man får spunk på motorn.. Har å andra sidan klarat mig med mindre motor än så tidigare.. Äh va fan får bli V90
Vilken Passat jämför du med? B7 el B8?
 
Därför jag smått ska leta efter en Dodge SRT-10 med singelhytt till våren. Perfekt bil när det ska byggas landställe och mindre il-transporter kan bli nödvändiga. :D

Och en perfekt weekend racer!
Kolla annars också på F150 SVT Lightning. Mycket effekt till mindre pris. En bil jag velat ha sedan jag fick stryk mot en första gången :D
 
Sportar en solbleksröd Polo 1.4 från 2004.
Trådkapning: Någon som har en välomhändertagen Forester, A4 Avant eller XC60 som önskas bli av med utanför Blocket? Automat krav och gärna back-kamera på Forester/XC60. (Någonstans runt 160-200k)
 
Tillbaka
Topp