• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Igår landade hobbybil no 2.

En VVW.

Vintage Volvo Wagon
145 sport 1972

image.jpeg

Fet! Och Virgo-fälgar också. :D
 
For realz?

De testerna/jämförelserna måste jag börja kolla efter. Har ju gått och tyckt att 718 verkar lite mesig och GT4an är ju helt amazing.
Ja många är skeptiska till ljudet i 718. Jag kan inte påstå att det är en uppgradering, men jävlar vad bra den går. Riktigt riktigt snabb bil, hade absolut kunnat äga en. Hade jag ägt den tidigare boxster hade jag säkert inte kunnat det men men:)

Kolla senaste testen på Topgear.com, sen klagar han som alla andra över att den tappat själ.
 
Funderar på en LED-ramp till Passaten. Är det någon som har erfarenhet av adaptivt helljus (led high, led Matrix...) och extraljus?

VW säljer en rigid SR20 som jag funderar på:
IMG_0054.JPG

Är det något att ha?
 
Pdk är också en trevlig låda givetvis, men ett under att så få väljer den manuella som är så bra

Jag tror det kommer bland entusiasterna. Tror att hypen kring paddel-lådorna är över, de flesta inser att man kör sportbil för att det är kul, och en 'flintapinne' mellan stolarna ger helt enkelt en större involvering och en större upplevelse.

...däremot tror jag att både bland de riktiga track-day entusiasterna (som verkligen tror att de kan sätta banrekord - tänk GT3RS etc.) och bland komfortsöndagsåkarna som bara vill pösa iväg till fiket och glida i stan så kommer dubbelkoppling fortsatt vara det som gäller. Tror att fint specade bilar med manuell låda kommer bli eftertraktade i framtiden, typ som 2WD 964, på den tiden var det 4WD som var det hetaste och som alla Söndagspösare valde till vilket gör 2WD ovanligt och eftertraktat idag.
 
Ja... Porsche PDK visar vad riktig kärlek är!
Var i Alsace i helgen och mellan sauercrout o vinprovningar var jag i Mulhouse. Där finns Collection Schlumpf! Porche, Ferrari, Maserati, RR , Bentley o mycket annat, men framförallt Bugatti. Värstingarna värstingar var ett par ( 21/2 eller 3 ) Bugatti Royal! Slår allt annat jag sett! Är ni i närheten och gillar gamla fina eller konstiga bilar så titta in!
 
Funderar på en LED-ramp till Passaten. Är det någon som har erfarenhet av adaptivt helljus (led high, led Matrix...) och extraljus?

VW säljer en rigid SR20 som jag funderar på:
IMG_0054.JPG

Är det något att ha?

Rigid och Vision-X är väl det som är nåt att ha, om jag har förstått nördarna rätt. Blev en breeeeed ramp infälld i grillen och två typ 20 cm i solskärmen på senaste lastbilen, allt Vision-X. Chauffören är nöjd! (Äh, hittar ingen solglasögon-emoji :mad:)

Brorsan hade led-ramp på en V60 med adaptivt helljus, funkade kanon. Funderat på något sånt bakom gälarna på BMW:n med adaptivt helljus, Rindab ska tydligen ha canbussniffers som funkar bra för att få ut rätt signal. Antar att VW har något liknande i sortimentet, annars är ett tips att kolla med dom. Kör VW någon bra höstkampanj på Rigid?
 
Ja många är skeptiska till ljudet i 718. Jag kan inte påstå att det är en uppgradering, men jävlar vad bra den går. Riktigt riktigt snabb bil, hade absolut kunnat äga en. Hade jag ägt den tidigare boxster hade jag säkert inte kunnat det men men:)

Kolla senaste testen på Topgear.com, sen klagar han som alla andra över att den tappat själ.
718 e grym kommer nog gå över från 981 till våren, körde den 1,5 timma medans de satte vinterhjul och bytte en list på min vinterbil (cayennen) i förra veckan.
Visst man kan gnälla eller haka på i utvecklingen och den är som du säger, jävligt snabb, framförallt i Sport och sport + kommer 718 till sin rätt, i normalläge e den väldigt snäll och timid, nära på ekonomisk. Jag gillar den skarpt och då har jag ändå kört 1 hel sässe med 981.
 
  • Like
Reactions: par
718 e grym kommer nog gå över från 981 till våren, körde den 1,5 timma medans de satte vinterhjul och bytte en list på min vinterbil (cayennen) i förra veckan.
Visst man kan gnälla eller haka på i utvecklingen och den är som du säger, jävligt snabb, framförallt i Sport och sport + kommer 718 till sin rätt, i normalläge e den väldigt snäll och timid, nära på ekonomisk. Jag gillar den skarpt och då har jag ändå kört 1 hel sässe med 981.
Kul med input från en ägare! Pratade med en Porsche-säljare om att Porscheägare känns ibland som bakåtsträvare. Han menade att så inte var fallet, de som är bakåtsträvare är bara högljudda och inte köpare ändå:)
 
Kul med input från en ägare! Pratade med en Porsche-säljare om att Porscheägare känns ibland som bakåtsträvare. Han menade att så inte var fallet, de som är bakåtsträvare är bara högljudda och inte köpare ändå:)
Låter som en klarsynt analys! Jag älskar märket o kör därför både vinter och sommar med Stuttgarts finest!
 
Rigid och Vision-X är väl det som är nåt att ha, om jag har förstått nördarna rätt. Blev en breeeeed ramp infälld i grillen och två typ 20 cm i solskärmen på senaste lastbilen, allt Vision-X. Chauffören är nöjd! (Äh, hittar ingen solglasögon-emoji :mad:)

Brorsan hade led-ramp på en V60 med adaptivt helljus, funkade kanon. Funderat på något sånt bakom gälarna på BMW:n med adaptivt helljus, Rindab ska tydligen ha canbussniffers som funkar bra för att få ut rätt signal. Antar att VW har något liknande i sortimentet, annars är ett tips att kolla med dom. Kör VW någon bra höstkampanj på Rigid?
Fil 2016-10-25 20 11 26.jpg

Jag såg detta och får ta och slå dem en signal!
 
Var i Alsace i helgen och mellan sauercrout o vinprovningar var jag i Mulhouse. Där finns Collection Schlumpf! Porche, Ferrari, Maserati, RR , Bentley o mycket annat, men framförallt Bugatti. Värstingarna värstingar var ett par ( 21/2 eller 3 ) Bugatti Royal! Slår allt annat jag sett! Är ni i närheten och gillar gamla fina eller konstiga bilar så titta in!

Kan bara hålla med. Var där för några år sedan när jag var och besökte mina föräldrar i Schweiz. Väldigt många fina och roliga bilar att titta på!
 
Funderar på en LED-ramp till Passaten. Är det någon som har erfarenhet av adaptivt helljus (led high, led Matrix...) och extraljus?

VW säljer en rigid SR20 som jag funderar på:
IMG_0054.JPG

Är det något att ha?
Jag har LED High samt Dynamic light assist på min. Funkar prima och kan inte säga att jag behöver mer ljus.
Har du LED High el vanliga LED?
Du kan garanterat inte sätta något framför VW emblemet men det visste du nog (radarn sitter där). Och det lär ju knappast funka med Dynamic Light om du hakar på extraljus. Kanske kan få det att tändas och släckas men knappast blända av precis i den kvadraten som krävs.
 
Jag har LED High samt Dynamic light assist på min. Funkar prima och kan inte säga att jag behöver mer ljus.
Har du LED High el vanliga LED?
Du kan garanterat inte sätta något framför VW emblemet men det visste du nog (radarn sitter där). Och det lär ju knappast funka med Dynamic Light om du hakar på extraljus. Kanske kan få det att tändas och släckas men knappast blända av precis i den kvadraten som krävs.
Led high innebär att man får dynamic light assist - dvs dynamiskt helljus. Rampen får hamna under skylten så att den varken täcker ACC- eller parkeringsradarn. Alltså visst lyser det bra för att vara standard men där jag bor är inte direkt storstad med gatlampor överallt. Och så blir det ett par resor runt i landet så jag vill ha lite mer. Tanken är att listen ska gå igång när helljuset är på max, dvs alla sektorer tända. Men om det kommer funka vet jag inte. Kommer det bli för ljust för systemet att upptäcka möten eller att man kör upp bakom bilar. Det är sånt jag undrar... man vill ju inte behöva ha en separat strömbrytare.
 
Tillbaka
Topp