• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Kul!
Det där är nog en av Porsches roligaste reklamer med. Den är underfundig och kan många gånger visa säljare hur man ska bete sig då det kan ge utdelning långt senare.


Älskar den reklamen och känner igen mig i att dagdrömma på lektionerna. Snart dags för gamle Guskleto att kliva på sin fjärde Porker. @80s vad är det du har på gång? :)
 
Snöätare av rang !

image.jpeg
 
Nu börjas det igen, räkna, kalkylera, bygga, humma och fundera. Det är dags för ny leasingbil! Kör idag denna som jag är vrålnöjd med.

image2.jpg


Men har börjat snegla lite åt detta håll, var och provkörde en idag, någon som äger eller har ägt liknande och kan dela med sig av erfarenheter?
FullSizeRender.jpg

Har inte någon egen upplevelse, men de är så fruktansvärt fräcka. Kör!
 
Både Alfa Romeo, Jaguar och Cadillac är trevliga märken, men var uppmärksam på andrahandsvärdet! :)
Precis. Jag har tidigare haft en vana att köpa ovanliga bilar mest för att det är kul. Dock svåra att hitta rätt ex eftersom utbudet är litet och sen är det skitsvårt att sälja bilen när man tröttnar efter nått år...

Överväger starkt att bita i det sura äpplet och bara köpa en tråkig, vanlig bil istället... Min nuvarande Polo 1.4 -11 är trist som fan, men funkar bra, håller värdet hyfsat och borde gå att kränga relativt enkelt(det gjorde min förra polo iaf). Dock jäkligt obekväm, dåligt utrustat ex osv så vill ha något trevligare ur den synpunkten.
 
Precis. Jag har tidigare haft en vana att köpa ovanliga bilar mest för att det är kul. Dock svåra att hitta rätt ex eftersom utbudet är litet och sen är det skitsvårt att sälja bilen när man tröttnar efter nått år...

Överväger starkt att bita i det sura äpplet och bara köpa en tråkig, vanlig bil istället... Min nuvarande Polo 1.4 -11 är trist som fan, men funkar bra, håller värdet hyfsat och borde gå att kränga relativt enkelt(det gjorde min förra polo iaf). Dock jäkligt obekväm, dåligt utrustat ex osv så vill ha något trevligare ur den synpunkten.
Jag minns vår Polo. Tror det var en 03'a. Stabil och bra bil men som du säger, kanske inte den roligaste bilen. Enkel att sälja dock, så det lär inte vara något problem. Lycka till! :)
 
Nu börjas det igen, räkna, kalkylera, bygga, humma och fundera. Det är dags för ny leasingbil! Kör idag denna som jag är vrålnöjd med.

image2.jpg


Men har börjat snegla lite åt detta håll, var och provkörde en idag, någon som äger eller har ägt liknande och kan dela med sig av erfarenheter?
FullSizeRender.jpg
Om man ska köra en Range Rover är nog leasing faktiskt rätta valet. Det, eller sälja innan garantin går ut! Tänker på kvaliteten. Annars säkert mycket bra bil!
 
Nu börjas det igen, räkna, kalkylera, bygga, humma och fundera. Det är dags för ny leasingbil! Kör idag denna som jag är vrålnöjd med.

image2.jpg


Men har börjat snegla lite åt detta håll, var och provkörde en idag, någon som äger eller har ägt liknande och kan dela med sig av erfarenheter?
FullSizeRender.jpg

Jag tycker att Rangen är skitläcker, jag har tyvärr bara haft föregående modeller men den nya är underbar, man känner sig som kungen av allt när man kör den. Det är ju en annan biltyp än Macan, mycket större och helt utan (den typen av) körglädje. Jag hade absolut valt en RR om jag valde mellan de två, större, dyrare men också väldigt, väldigt speciell.
 
Jag tycker att Rangen är skitläcker, jag har tyvärr bara haft föregående modeller men den nya är underbar, man känner sig som kungen av allt när man kör den. Det är ju en annan biltyp än Macan, mycket större och helt utan (den typen av) körglädje. Jag hade absolut valt en RR om jag valde mellan de två, större, dyrare men också väldigt, väldigt speciell.
Tack för input! Men idag kör jag Macan, så inget jag väljer mellan. :)
 
Tack för input! Men idag kör jag Macan, så inget jag väljer mellan. :)
Vad väljer du mellan?

Enda nackdelen jag ser med Rangen är priset, med lite tillbehör hamnar man långt över miljonen. Kvaliteten tror jag är ok, de äldre var riktigt dåliga men de nya har en hel del gemensamt med Jaguar så de borde vara ok.

Kompisen hämtade ut sin Range för någon vecka sedan, den är riktigt imponerande. Tyvärr är den alldeles för dyr för mig, annars hade jag köpt en direkt.

Måste det vara en suv?
 
Vad väljer du mellan?

Enda nackdelen jag ser med Rangen är priset, med lite tillbehör hamnar man långt över miljonen. Kvaliteten tror jag är ok, de äldre var riktigt dåliga men de nya har en hel del gemensamt med Jaguar så de borde vara ok.

Kompisen hämtade ut sin Range för någon vecka sedan, den är riktigt imponerande. Tyvärr är den alldeles för dyr för mig, annars hade jag köpt en direkt.

Måste det vara en suv?

Det är just det som är problemet, det står inte mellan två bilar. Offererade en 911 idag och blev helt plötsligt sugen på en tvåsitsig sportbil.

Är egenföretagare och bestämmer själv vad jag ska leasa, har egentligen inga specifika behov utan utnyttjar bilen både i jobb samt privat. Har ett stort intresse för bilar och kan tänka mig att lägga en större summa varje månad för att finansiera min "drömbil".

Rangen är egentligen en helt onödig bil för mig, alldeles för stor och klumpig, men det är något med den som jag älskar. Porschen är vad den är, en fantastisk bil på alla sätt och vis.
 
Vad väljer du mellan?

Enda nackdelen jag ser med Rangen är priset, med lite tillbehör hamnar man långt över miljonen. Kvaliteten tror jag är ok, de äldre var riktigt dåliga men de nya har en hel del gemensamt med Jaguar så de borde vara ok.

Kompisen hämtade ut sin Range för någon vecka sedan, den är riktigt imponerande. Tyvärr är den alldeles för dyr för mig, annars hade jag köpt en direkt.

Måste det vara en suv?

jd-power-kvalitetsindex-2016-alla-bilmarken-700x392.jpg


Bild tagen från Teknikens Värld. Från J.D. Powers kvalitetsindex.
 
Tillbaka
Topp