• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Gott folk, glöm inte att Audi RS6 är den coolaste bilen! Åkte en i helgen med milltekavgassystem. Det låter som andra världskriget när man växlar ner!
 
Nu är jag inget inbitet Mercedes-fan men det är tusan som att jämföra en Rolex med en DW. Nu var jag kanske elak men jag kan inte förstår grejen med Audi, inte alls, var och en blir turligt nog salig i sin tro men jag kan inte förstå hypen.

Vad det gäller valet mellan E63 och RS6 så är det nog inbyggt i generna. Lite som att vara straight eller gay. Man behöver liksom inte tänka efter vad man suktar efter.
 
Rolex och DW är väl en orättvis jämförelse?
Jo, det kan jag ta på mig, men det ena är en tillverkare som legat i framkant i 100 år och som byggt några av bilvärldens absoluta klassiker, den andra är Audi. För mig personligen är det så enormt stor skillnad mellan de två.

Men här fick jag rannsaka mig själv, har märket med de fyra ringarna verkligen inte byggt någon bil som får mig att vända mig om en extra gång, och jo, gamla V8:an är faktiskt rätt så tuff. Väldigt tysk.
 

Bilagor

  • 7341922993ddac9f7ded69966615804d.jpg
    7341922993ddac9f7ded69966615804d.jpg
    60.1 KB · Visningar: 78
Jo, det kan jag ta på mig, men det ena är en tillverkare som legat i framkant i 100 år och som byggt några av bilvärldens absoluta klassiker, den andra är Audi. För mig personligen är det så enormt stor skillnad mellan de två.

Men här fick jag rannsaka mig själv, har märket med de fyra ringarna verkligen inte byggt någon bil som får mig att vända mig om en extra gång, och jo, gamla V8:an är faktiskt rätt så tuff. Väldigt tysk.
Jag konstaterar att ditt uttalande bara kan komma av två anledningar. Alternativ 1. Du är en 70 årig gubbe som gillar träpaneler 2. Du har ingen koll
 
Jag konstaterar att ditt uttalande bara kan komma av två anledningar. Alternativ 1. Du är en 70 årig gubbe som gillar träpaneler 2. Du har ingen koll
Träpaneler är väl snyggt?

Jag tycker förstås jag har hygglig koll på bilar, det är ju den stora hobbyn, men just Audi förstår jag mig inte på, fina bilar, men där tar det liksom slut för mig. BMW är ett märke jag kanske inte riktigt "gillar" som i att jag skulle köpa en, men jag förstår ju varför de är populära. Audi går mig förbi.
 
Träpaneler är väl snyggt?

Jag tycker förstås jag har hygglig koll på bilar, det är ju den stora hobbyn, men just Audi förstår jag mig inte på, fina bilar, men där tar det liksom slut för mig. BMW är ett märke jag kanske inte riktigt "gillar" som i att jag skulle köpa en, men jag förstår ju varför de är populära. Audi går mig förbi.
Har väl med livsstil att göra antar jag. Personligen tycker jag att Mercedes är en gubbig bil, medans Audi är mer ungdomligt. Så det är väl olika vad man tycker passar en.
 
Träpaneler är väl snyggt?

Jag tycker förstås jag har hygglig koll på bilar, det är ju den stora hobbyn, men just Audi förstår jag mig inte på, fina bilar, men där tar det liksom slut för mig. BMW är ett märke jag kanske inte riktigt "gillar" som i att jag skulle köpa en, men jag förstår ju varför de är populära. Audi går mig förbi.
Audis racinghistoria är mäktig, det tror jag vi alla kan vara överens om. De har även några bilar som jag verkligen vill ha, bl.a. RS2 och RS4 B4.
 
Avbryter ert snack om Audi och träpaneler.
Ny bil på ingång, svart solid färg (ej metallic), behövs lackskydd?
Om ja, vilken typ är att föredra (9H, PPS, Ditec, permashine)?
 
Lackskydd bör du alltid ha!
Sen om det är vax eller någon annan form låter jag vara lite osagt, som jag förstått det så är en "traditionell" försegling en mer långvarig variant av vaxning.

Sen vilken franchise/firma som gör det är nog vilket som, hänger mycket på vem som utför det så att säga.

Jag brukar köra själv men det tar ganska lång tid om man skall göra det ordentligt.

Avbryter ert snack om Audi och träpaneler.
Ny bil på ingång, svart solid färg (ej metallic), behövs lackskydd?
Om ja, vilken typ är att föredra (9H, PPS, Ditec, permashine)?
 
Tillbaka
Topp