Att snitta 100 mil om året är nog enkelt om bilen är avställd varannan sommar...men det är lite väl mycket som inte stämmer i min bok. Varje gång man satt sig i bilen hade man ju funderat över om man blivit lurad och när den kommer explodera.
Och alltså nja, jag har nog inte lust att lägga pengarna för en 500 eller 600, då jag sannolikt börjar plugga till hösten.
Har du pratat med honom? D.v.s. har han vidhållit att bilen bara skulle ha gått så pass lite som det står i annonsen?
Om jag skulle annonsera ut en bil som hade varit en så pass extrem lågmilare så hade jag valt att ta (åtminstone) en bra bild på inredningen (stol, ratt, etc). Att putsa upp en bil till att se fin ut på utsidan är oftast inga bekymmer (vet att t.ex. @MaziK hade fixat det med bravur) - men insidan är svårare.
Vidhåller för övrigt att det är väldigt lite att snitta 100 mil/år - oavsett avställningsperioder.
Det är ju inte bara den sista ägaren som ska ha snittat så pass lite, utan bilens samtliga ägare (6 st i Sverige, oklart hur många i Tyskland).
Har man lite förutfattade meningar så tycker jag inte att ägarlängden i Sverige känns riktigt hundra heller.
Är en 500 SL så våldsamt mycket dyrare? Visst, du kanske inte hittar någon på tvåtusen mil på mätaren (men det har vi väl konstaterat att inte heller denna har
Ägarkostnaderna kanske sticker en del, förstås...