• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Sen finns det ju 911 karosser där man betalar över det sk msrp, helt sjuk marknad.
Nu hoppas vi R får lite käftsmäll kär gt3 lanseras i manuell!

Det skulle vara intressant att veta vad t.ex. R och GT3 lämnar hallarna för här i Europa.

Begmarknaden är ju helt hysterisk och som vi pratat om tidigare vore det väl konstigt om inte handlarna också försöker dra nytta av det på något sätt.

Edit: Jag har blivit gubbe så jag skulle nog näsdtan hellre ta en R fortfarande än en manuell GT3...

...även om GT3 är den 'ultimata' bilen.
 
Jag misstänkte att de där 10-13 % som man är van vid inte gäller 911. Däremot tror jag att man kan köpa Porsches andra modeller med fin rabatt.
Tydligen så tillämpas samma möjliga rabatt på Cayman, när jag frågade i alla fall..
Säljaren kanske inte ville avslöja för mycket och trodde att jag endast ville fiska fram bästa erbjudandet och inte var genuint intresserad av ett köp.

Nåväl, köpet är uppskjutet i alla fall. Blir nog inte detta år.
 
Det skulle vara intressant att veta vad t.ex. R och GT3 lämnar hallarna för här i Europa.

Begmarknaden är ju helt hysterisk och som vi pratat om tidigare vore det väl konstigt om inte handlarna också försöker dra nytta av det på något sätt.

Edit: Jag har blivit gubbe så jag skulle nog näsdtan hellre ta en R fortfarande än en manuell GT3...

...även om GT3 är den 'ultimata' bilen.
Det går rykten att gt3 kan ev beställas utan vinge!
 
Tydligen så tillämpas samma möjliga rabatt på Cayman, när jag frågade i alla fall..
Säljaren kanske inte ville avslöja för mycket och trodde att jag endast ville fiska fram bästa erbjudandet och inte var genuint intresserad av ett köp.

Nåväl, köpet är uppskjutet i alla fall. Blir nog inte detta år.

Den är så populär (likt 911) så de inte behöver ge någon större rabatt. Annat är det med trötta Panamera (den nya är väl lite het just nu dock) och Cayenne.
 
Det går rykten att gt3 kan ev beställas utan vinge!

Vingen är det som gör bilen.
GT3RS utan vinge
Screenshot_20170120-113707.png
 
Skulle gärna göra det varje dag i veckan...om man hade dem cashen

Efter en resa till ringen så blev jag sjukt sugen på att köpa en 997 GT3 RS. Det var på den tiden då de kostade normala pengar. Pratade då med en etablerad handlare som jag köpt ett flertal bilar av. Han avrådde mig det starkaste från att ha den som vardagspulka. Han sa att han bytt in en uppsjö av RS-bilar av folk som tänkt använda dem till vardags. Tydligen är de för hårda och opraktiska för att det ska fungera även fast man är härdad.
 
Just nu kör jag en A4:a, 177 hästars diesel med Quattro. Mycket trevlig.
Dock är det dags för ny tjänsteknarr så idag var jag och kolla på V90. Helt ok. :)
 
Efter en resa till ringen så blev jag sjukt sugen på att köpa en 997 GT3 RS. Det var på den tiden då de kostade normala pengar. Pratade då med en etablerad handlare som jag köpt ett flertal bilar av. Han avrådde mig det starkaste från att ha den som vardagspulka. Han sa att han bytt in en uppsjö av RS-bilar av folk som tänkt använda dem till vardags. Tydligen är de för hårda och opraktiska för att det ska fungera även fast man är härdad.
Är det bara jag eller känns inte en 997 gt3 rs mer "rejsig" än 991 gt3 rs? 991an känns så stor och bekväm..
 
Tillbaka
Topp