• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Rber

Audemars
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Rolex skrev:
Kul respons!

Bilar är hu trots allt mannens bästa vän i mångas fall :)

Någon som kört de här 2 rackarna?



Vilken skulle man föredragit?




Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag har rattat en 535d Touring(F11) med åttastegade automatlådan och den ny A6 2.8FSI Avant manuellt sexväxlad. Så min jämförelse är väl lite ojämn...
Båda bilarna är mycket trevliga och det skulle vara svårt att välja på stående fot om jag stod med två likvärdiga vad gäller motor och utrustning, men jag föredrar nya BMWn före nya A6n när det kommer till utseende och "känsla". Sen att BMWs 6-cylindriga diesel är ett jävla monster till motor gör inte saken sämre...
 

McGyver

Rolex
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Rattar denna jämna veckor och Ford Galaxy eller BMW318 ojämna veckor! :oops:

Image498x368.jpg
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Rolex skrev:
Kul respons!

Bilar är hu trots allt mannens bästa vän i mångas fall :)

Någon som kört de här 2 rackarna?

Vilken skulle man föredragit?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ska du köra när det är halt så går BMW bort (om inte X-drive)........
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

leben skrev:
Rolex skrev:
Kul respons!

Bilar är hu trots allt mannens bästa vän i mångas fall :)

Någon som kört de här 2 rackarna?

Vilken skulle man föredragit?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ska du köra när det är halt så går BMW bort (om inte X-drive)........
Hur ska man då kunna slänga ut bakdelen och trycka på?
Tråkmåns där. ;)
 

max

Dancing Queen
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

haha båda går fint, även bmw:n som har en riktigt trevlig växellåda och bra tractioncontrol. Är det endast detta saken står mellan skulle jag dock ta audin som såklart går lite stabilare i snö.
Skulle dock säga att det är kupé-känslan som avgör mellan dessa två, antingen gillar man BMW:n som känns lite rymligare, ljusare och har vidare säten medans jag personligen gillar den mörkare och mer ombonade kupén i Audin. Vissa tycker den är för tryckande medans jag själv avskyr att åka runt i ett akvarium som bmw:n.
Kolsvart i kupén inkl tak, tonade rutor och så omslutande stolar (gärna recaro spg hehe ) som möjligt är min melodi och audin en given vinnare :)
Så kvalité osv är tämligen lika, prova båda och känn efter vilken du kommer trivas med.

...snegla lite på lexus GS också, trevliga bilar och man blir behandlad som en kung vid varje service.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

easy rider skrev:
Hörru! Det är för lång tid kvar till hojpremiären, så dessa bilder uppskattas inte. Abstinensen blir för stor...

:mrgreen:

Den enda fördelen är väl att man kan lägga pengar på klockor istället för bensin. Å andra sidan brukar vintrarna bli dyrare än somrarna, för det är då man byter alla tillbehör :) I vinter ska den nog däremot för första vintern någonsin inte få nya delar. Hoppas det blor en mm300 i januari för att underlätta vinterabstinensen.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

daviden skrev:
leben skrev:
Rolex skrev:
Kul respons!

Bilar är hu trots allt mannens bästa vän i mångas fall :)

Någon som kört de här 2 rackarna?

Vilken skulle man föredragit?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ska du köra när det är halt så går BMW bort (om inte X-drive)........
Hur ska man då kunna slänga ut bakdelen och trycka på?
Tråkmåns där. ;)

Körde BMW 525 Touring förut som familjefraktare. Tycker inte om när alla hjälpsystem blinkar hela tiden samt att baken då o då lever sitt eget liv. Har även kört fast på min egen garageuppfart efter ett kraftigare snöfall....

Audi quattro är överlägset IMHO (eller annan 4wd).

Du kanska vill låna min M5a när det snöat lite? :D
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

David skrev:
leben skrev:
Rolex skrev:
Ska du köra när det är halt så går BMW bort (om inte X-drive)........

Det är ju halva nöjet! Har rattat den här två vintrar, blir förhoppningsvis en till.

20110503-Shoes-1.jpg


(Fast jag bor förstås inte i Norrland, det kanske skulle varit något tröttsamt.)

Du måste ha en SMP sen är du komplett :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Jag föredrar bakhjulsdrift även på vintern, jag har mer kontroll med det.
Jag vill kunna styra när det är halt, gillar inte känslan av framhjulsdrivet när det är halt, bilen bara styr rakt fram går ju inte att parera alls, bara att vänta och se.

Sedan är det roligare med bakhjulsdrift då man kan sladda runt lite som man vill.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

CaptainOats skrev:
Jag föredrar bakhjulsdrift även på vintern, jag har mer kontroll med det.
Jag vill kunna styra när det är halt, gillar inte känslan av framhjulsdrivet när det är halt, bilen bara styr rakt fram går ju inte att parera alls, bara att vänta och se.

Sedan är det roligare med bakhjulsdrift då man kan sladda runt lite som man vill.

Håller med men inte i familjefraktaren.....

Har du provat quattro? :mrgreen:
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

leben skrev:
CaptainOats skrev:
Jag föredrar bakhjulsdrift även på vintern, jag har mer kontroll med det.
Jag vill kunna styra när det är halt, gillar inte känslan av framhjulsdrivet när det är halt, bilen bara styr rakt fram går ju inte att parera alls, bara att vänta och se.

Sedan är det roligare med bakhjulsdrift då man kan sladda runt lite som man vill.

Håller med men inte i familjefraktaren.....

Har du provat quattro? :mrgreen:

Såklart 4 kraffs är bra på vintern, dock om det släpper så släpper det ordentligt :)
En subaru skulle vara fint på vintern dom är fina tycker jag.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

CaptainOats skrev:
leben skrev:
CaptainOats skrev:
Jag föredrar bakhjulsdrift även på vintern, jag har mer kontroll med det.
Jag vill kunna styra när det är halt, gillar inte känslan av framhjulsdrivet när det är halt, bilen bara styr rakt fram går ju inte att parera alls, bara att vänta och se.

Sedan är det roligare med bakhjulsdrift då man kan sladda runt lite som man vill.

Håller med men inte i familjefraktaren.....

Har du provat quattro? :mrgreen:

Såklart 4 kraffs är bra på vintern, dock om det släpper så släpper det ordentligt :)
En subaru skulle vara fint på vintern dom är fina tycker jag.

Håller med. Provkörde en gasdriven boxer för ngn månad sedan. Helt ok.

STI är ju en fantastisk bil som entusiastkärra!
 
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Spencer66 - upp med Possen nu :cool:

Ingo - Visa dina monster, (finns han på klocksnack? - Ingo med AP 18K) :!:

Med vänlig hälsning

N
 

Edin

Panerai
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Rattar en CLK 500.
Står avställd för stunden och ska få lite "stance" under vintern. :)

Rolex skrev:
Kul respons!

Bilar är hu trots allt mannens bästa vän i mångas fall :)

Någon som kört de här 2 rackarna?
Bmw 5-serie F10
Audi A6 C7

Vilken skulle man föredragit?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jag kör båda rätt mycket genom extrajobbet på en hyrfirma och skulle jag köpa skulle det bli Bmwn med M-sport och shadowline alla dagar i veckan. Audin är mysig att åka i och känns ombonad. Två saker jag stör mig på är att du kan inte köra bilen en stund, stanna och kliva ur bilen för att öppna en grind/garageport utan att bilen stänger av sig själv (kan inte säga om manuella gör samma sak dock). Bilen lägger ALLTID i handbromsen hur du än gör när man stänger av den..
Sen ska vi inte nämna WAGs syn på service, reservdelspriser och tottalt värdelösa kopplingar..
 

droscar

Omega
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Världens bästa bil, Volvo 945 från -96, snikvit såklart och med fönstervevar. Knappt inkörd med 25 000 mil på mätaren. Funkar dessutom riktigt bra till bredsladdar nu fram i vinter, får ibland lägga in en betongplint i bagaget för att få något tryck på bakdäcken.
Frugan kör en Skoda superb kombi från 2010, ljuvliga utrymmen med benutrymme som få.
 
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

DSC_0405red.jpg

F430 :D

Som bruksare vet jag ej för tillfället, jag byter bil rätt ofta men just ikväll är MB W212 med sportpaketet och en minimal dieselmotor rätt intressant. Eller en -10 Mustang GT500, eller.. Ja, man är lite impulsiv/ombytlig/okoncentrerad kan man säga. :x
 

Ricrob

Patek
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Ropade osett in en BMW 318 Touring från 2010 på en nätauktion i morse, det ska bli ganska spännande att hämta hem den på måndag! Paketöppning kanske?! :lol:
 
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

par401 skrev:
Kul tråd som jag missat=)
Själv kör jag tjänstebil i nuläget och äger bara en s1000rr(hoj) men avverkade ett gäng bilar förra och förr förra sommaren

Z06
IMG_016811_zps3cba58e7.jpg

F430n har jag bara haft i år, eller förra året då. Jag brukar byta sommarbil årligen, eller efter ett och ett halvt år typ.
Jag har också haft en Z06a, fast min var röd. Jätterolig bil måste jag säga. Jag skulle jättegärna kunna tänka mig en igen, fast denna gång skulle jag inte behålla den original. Skulle vara kul att utrusta med en brutal kam, ett par snygga fälgar och typ raka rör. :lol:

DSC_0003-9.jpg

Detta måste ha varit 2008 eller så?

DSC_0044-3.jpg

Sen åker man ju hoj också. :D
 

par

Patek
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

[/quote]

F430n har jag bara haft i år, eller förra året då. Jag brukar byta sommarbil årligen, eller efter ett och ett halvt år typ.
Jag har också haft en Z06a, fast min var röd. Jätterolig bil måste jag säga. Jag skulle jättegärna kunna tänka mig en igen, fast denna gång skulle jag inte behålla den original. Skulle vara kul att utrusta med en brutal kam, ett par snygga fälgar och typ raka rör. :lol:

DSC_0003-9.jpg

Detta måste ha varit 2008 eller så?
:D[/quote]
Riktigt fin, synd bara du bytte till en långsammare bil ;)
topgear_zpsd5dbb989.png

skämt åsido så är ju 430n helt underbar.

Jag var väldigt nöjd med min också. Just nu ser jag fram imot den 13e då nya c7an kommer visas första gången vilket ju blir riktigt spännande. Vad som helst kan ju hända=)
 
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

par401 skrev:
Riktigt fin, synd bara du bytte till en långsammare bil ;)
skämt åsido så är ju 430n helt underbar.

Jag var väldigt nöjd med min också. Just nu ser jag fram imot den 13e då nya c7an kommer visas första gången vilket ju blir riktigt spännande. Vad som helst kan ju hända=)


Mycket riktigt, F430 är bra mycket slöare än Z06an, det är inte ens i närheten av samma prestanda. Min Z06a hade lite småmods också, så skillnaden blev än markant.

Efter Z06an bytte jag ned mig ytterligare i prestanda till en Porsche 996 Turbo, och den hade ju bara 420hk, så den var inte sådär jättesnabb. Men ändå en charmig bil som jag alltid har velat äga.

Jag siktar inte på att höja prestandan från en bil till den nästa, utan bara på vad jag är sugen på för stunden.
Jag står nu inför valet om jag ska köpa en bruksare eller om jag ska köpa en till hobbybil, och en GT500 (-10) skulle jag jättegärna vilja ha som mekarbil där man kan få lite timmar i garaget. Whipple eller Kenne Bell säljer finfina utbyteskompressorer där man kan landa på ~750hk med original bottendel, och det vore skitkul att testa!

Steget upp från F430 till nästa "nivå" är såpass stort att man får en riktigt fin bil för mellanskillnaden... Även om en 997 GT2 eller Murcielago -06 och framåt vore sjukt roligt att prova.
Jaja, vi får se vad som händer framåt sommaren. :roll: :D

Edit:
Jag kan ju säga att om jag någonsin skulle köpa en Z06a igen eller ZR1a så skulle jag absolut utan att skämmas det minsta göra en kopia av denna.
ADV1RTZ0610.jpg

Satan så fet. :cool: :lol:
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

par401 skrev:
jakob.dala skrev:
Det enda rätta.
Alfa Romeo Giulia Super

Finns ev en V70 också

Denna måste du lägga upp fler bilder på :)

Sitter i stugan och har inte tillgång till varken bil eller bra bilder. Nedan kommer det dock någon
 

Bilagor

  • IMG_4920.JPG
    IMG_4920.JPG
    417.5 KB · Visningar: 584
  • Skärmavbild 2013-01-04 kl. 00.44.32.png
    Skärmavbild 2013-01-04 kl. 00.44.32.png
    205.8 KB · Visningar: 579
  • IMG_6100.JPG
    IMG_6100.JPG
    775.9 KB · Visningar: 588
Topp