Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?
Ofasen det trodde jag inte. Själv är jag inte jätte förtjust i gt500 utan betydligt mer frälst i nya Camaron kanske mycket dels pga jag jobbar som Chevrolet säljare men också pga design. Så säg till om du vill köpa en ny Camaro ss2 istället billigt
Håller med den var fet. Sen är zr1an ju tokigt fin men tyvärr orimligt dyr i förhållande till z06.
Norrlänningen skrev:par401 skrev:Riktigt fin, synd bara du bytte till en långsammare bil
skämt åsido så är ju 430n helt underbar.
Jag var väldigt nöjd med min också. Just nu ser jag fram imot den 13e då nya c7an kommer visas första gången vilket ju blir riktigt spännande. Vad som helst kan ju hända=)
Mycket riktigt, F430 är bra mycket slöare än Z06an, det är inte ens i närheten av samma prestanda. Min Z06a hade lite småmods också, så skillnaden blev än markant.
Efter Z06an bytte jag ned mig ytterligare i prestanda till en Porsche 996 Turbo, och den hade ju bara 420hk, så den var inte sådär jättesnabb. Men ändå en charmig bil som jag alltid har velat äga.
Jag siktar inte på att höja prestandan från en bil till den nästa, utan bara på vad jag är sugen på för stunden.
Jag står nu inför valet om jag ska köpa en bruksare eller om jag ska köpa en till hobbybil, och en GT500 (-10) skulle jag jättegärna vilja ha som mekarbil där man kan få lite timmar i garaget. Whipple eller Kenne Bell säljer finfina utbyteskompressorer där man kan landa på ~750hk med original bottendel, och det vore skitkul att testa!
Steget upp från F430 till nästa "nivå" är såpass stort att man får en riktigt fin bil för mellanskillnaden... Även om en 997 GT2 eller Murcielago -06 och framåt vore sjukt roligt att prova.
Jaja, vi får se vad som händer framåt sommaren. :roll:
Edit:
Jag kan ju säga att om jag någonsin skulle köpa en Z06a igen eller ZR1a så skulle jag absolut utan att skämmas det minsta göra en kopia av denna.
Satan så fet. :lol:
Ofasen det trodde jag inte. Själv är jag inte jätte förtjust i gt500 utan betydligt mer frälst i nya Camaron kanske mycket dels pga jag jobbar som Chevrolet säljare men också pga design. Så säg till om du vill köpa en ny Camaro ss2 istället billigt
Håller med den var fet. Sen är zr1an ju tokigt fin men tyvärr orimligt dyr i förhållande till z06.