Tips är att provköra alla bilar istället för att lita på fördomar från personer som ägt en annan motor och ett annat motoralternativ...Jag tycker att det är så smart att det är en självklarhet...
Haha nä ingen passat inte. Så extra utrusta jag hellre en Skoda.
Får kila lite sen, vore hemskt trevligt med en Kia igen då den bilen var verkligen så jag gillar bilar.
Passat är en bättre bil än Superb vad gäller komfort och ljudnivå. Det skiljer dock inte jättemycket. Superben är en bra bil. Köpte precis personalbil och jämförde Superb L&K 190 DSG 4x4, Passat 190 4M Executive Edition R-line och Audi A4 190Q S-tronic samma dag, samma vägsträcka och samma körning. I mitt fall blev kalkylen så att Superben blev 400kr/mån billigare än Passaten och Audin 2000kr dyrare i månaden.
Valde Passaten eftersom det blev bästa förhållandet mellan egenskaper och pris. 400kr per månad betalar jag lätt för att få en motorinstallation med väsentligt lägre buller på tomgång och mindre vibrationer. Med Active Info Display upplevs Passaten också betydligt modernare invändigt.
Audin var ännu något tystare, har bättre växellåda och är "snyggare" men det tyckte jag inte det var värt.