Är det någon som skulle kunna ge mig en bättre insikt när det kommer till tjänstebil? Har ett företag men har alltid haft bilen registrerad privat och dragit av milersättning. Jag är inne på att köpa en Cayenne, och privatpris har jag tittat på nya generationen som kom ut 2011, så tittar på den karossen med ca 10k mil för 350k ungefär. Är väl helt okej men den är ju rätt så gammal och lär sjunka en del i värdeminskning. Dock slog mig tanken idag när jag körde förbi Porsche Center och såg nya fina Cayenne, något som jag inte skulle vilja köpa privat för den prispengen då jag ska flytta och köpa hus i slutet av året, och vill inte belåna mig. Vilken prisbild är det man tittar på när vi snackar om att ta ut en sådan tjänstebil? Förstår ju att ju dyrare bilen är, och desto mer man kör privat, desto mer fördelaktigt är det att faktiskt ha en tjänstebil. Är det någon här som har Cayenne/Macan som tjänstebil? Vad blir alla kostnader med förmånsbeskattning, leasingavgift, etc? Är faktiskt inte alls insatt med att ha bil i företaget, har alltid ägt dem privat, men vill inte köpa så dyr bil privat och vill inte belåna mig på en bil (känns lite onödigt). Köpte en 2015 A4a, räckte gott och väl men allt för dyr privatköpt. Alla tips uppskattas