• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Kameleont blå/grön med skiftningar i lila

8A101263-7BD1-4C07-8316-0DBC3C369F6B.jpeg

Funderar på att lämna F11 för en V90.... ärligt talat är det mer av nyfikenhet och nyhetens behag månne. Hur står sig Volvons standard stol mot BMW sportstol?

Yes or No???

Funderar på att lämna F11 för en V90.... ärligt talat är det mer av nyfikenhet och nyhetens behag månne. Hur står sig Volvons standard stol mot BMW sportstol?

Yes or No???

Jag tycker V90 var rätt bullrig och stötig sist jag åkte i en.
Stolarna är inte ens i närheten av min gamla E60 och inte ljudisoleringen heller.
Resten är ju dock rätt så överlägset i Volvon, Men inte konstigt på en 13 år nyare bil och 20k färre mil.
Men jag är inte sådär värst jätte imponerad av Volvon, tycker en äldre, välutrustad, 5-serie gör sig bättre.

Notera: Jag har inte åkt någon V90 med särskilt hög utrustningsnivå, båda har varit rätt basic.

Jag tycker V90 var rätt bullrig och stötig sist jag åkte i en.
Stolarna är inte ens i närheten av min gamla E60 och inte ljudisoleringen heller.
Resten är ju dock rätt så överlägset i Volvon, Men inte konstigt på en 13 år nyare bil och 20k färre mil.
Men jag är inte sådär värst jätte imponerad av Volvon, tycker en äldre, välutrustad, 5-serie gör sig bättre.

Notera: Jag har inte åkt någon V90 med särskilt hög utrustningsnivå, båda har varit rätt basic.
Ptja, min 550 E61 med komfortstolarna var inte bättre än dem som sitter i min kollegas V90CC, inte bättre på långa vägar..
Men så är ju smaken som bekant delad. Ljudvolymen i bilen är inte högre eller lägre än någon annan bil i samma segment, läs typ A6.. I alla fall enligt dB testerna, men det finns säkert vissa resonansljud som letar sig in som kanske upplevs störande, alla bilar har tyvärr sina egenheter :dead:

Yes den är grym, lite torr på vrid dock vid lägre varvtal. Men vem gillar inte mycket rpm :D

Det är bara att varva ur den, den ger kraft tills ventilerna flyger :D
Tycker den motorn är helgrym!

Ptja, min 550 E61 med komfortstolarna var inte bättre än dem som sitter i min kollegas V90CC, inte bättre på långa vägar..
Men så är ju smaken som bekant delad. Ljudvolymen i bilen är inte högre eller lägre än någon annan bil i samma segment, läs typ A6.. I alla fall enligt dB testerna, men det finns säkert vissa resonansljud som letar sig in som kanske upplevs störande, alla bilar har tyvärr sina egenheter :dead:

Jaså? Jag tycker komfortstolarna är riktigt bra! 550 är rätt kaxigt ;)
Jag tycker många moderna bilar upplevs bullriga, kan det ha att göra med att det alltid skall vara så förbannat hård fjädring på nya bilar?

Jag är på jakt efter ny bruksbil.
Vet någon mycket om Range Rover? (Evoque)
Vilket år kommer facelift? Eller har det kommit? Vad betyder HSE, TD4, Dynamicpaket? osv..

Mycket frågor här :)

Jag kör bland annat Evoque. Jag gillar utseendet och deras 4-hjulsdrift ska vara outstanding. Men, det är en ganska liten bil som dock ser mullig ut. Bagaget är litet men resten är okej. Jag har panoramataket och det gör en enorm skillnad på upplevelsen i baksätet. Måste vara marknaden största panorama i förhållande till storlek på bil. Värt att välja en bil med minst Businesspaketet, då ingår rattvärme, elvärmd framruta (du behöver aldrig skrapa is igen), navi, panorama mm.
Men... tyvärr inte tillräckligt hög premiumkänsla i förhållande till pris. Jag har bara haft ett problem sedan ny, togs på garantin, och det var att det knakade när jag åkte över fartgupp. Det var stötdämpartallriken som glappade. Annars har allt annat funkat fint. Evoqen är inte så jätte vanlig och det är ett plus i min bok. Nu har det kommit en facelift (kom i början på 2017 har jag för mig).
Det är min första Range Rover och jag är inte avskräckt ännu :) Byter inom kort till nya Velar. Den har mycket högre premiumkänsla men även pris.

fullsizeoutput_a0b_zps2i4hyyl1.jpeg

fullsizeoutput_76e_zps7xoouwqa.jpeg

Jag kör bland annat Evoque. Jag gillar utseendet och deras 4-hjulsdrift ska vara outstanding. Men, det är en ganska liten bil som dock ser mullig ut. Bagaget är litet men resten är okej. Jag har panoramataket och det gör en enorm skillnad på upplevelsen i baksätet. Måste vara marknaden största panorama i förhållande till storlek på bil. Värt att välja en bil med minst Businesspaketet, då ingår rattvärme, elvärmd framruta (du behöver aldrig skrapa is igen), navi, panorama mm.
Men... tyvärr inte tillräckligt hög premiumkänsla i förhållande till pris. Jag har bara haft ett problem sedan ny, togs på garantin, och det var att det knakade när jag åkte över fartgupp. Det var stötdämpartallriken som glappade. Annars har allt annat funkat fint. Evoqen är inte så jätte vanlig och det är ett plus i min bok. Nu har det kommit en facelift (kom i början på 2017 har jag för mig).
Det är min första Range Rover och jag är inte avskräckt ännu :) Byter inom kort till nya Velar. Den har mycket högre premiumkänsla men även pris.

Velars instrumentkluster är så jäkla mulligt...drömbil.

Range-Rover-Velar-gear-patrol-8-1.jpg

img1301442635-1508777593390.jpg

Var hamnar kondensen?
Överallt där man inte vill ha den!
Har fått tag på en vinterförvaring som är perfekt!
Priset är bra, luftfuktigheten ligger under 16%, temperaturen går aldrig under 5 grader, instängslat med bevakning. Personal i huset på vardagar, enda nackdelen är att det inte går att underhållsladda batterierna där.
Det är visserligen 9 mil dit, men det gör inte något! Järnvägsstationen ligger inom gångavstånd.

Vilken är den mest underhållande bil ni ägt, om ni måste välja EN? :)

VW 1302 på typ 38 hästar!
Bilskrället har så usel väghållning att varje kurva blir en utmaning!
Pendelaxlarna varierar symmetrin i bakvagnen hela tiden, gasuppsläpp i en kurva kan ge roliga ”effekter”
Vilda ställ på torr asfalt är inga problem!
Fullgasacceleration är svinkul!
Man tror det går 140 när 60 passeras!
Det är en bil man lär sig att köra i, med bra värmekanaler och skapligt batteri, är det en riktigt bra vinterbil!
Fort går det inte, men kul har man!

Jo de är verkligen grymma. Man vill gärna hitta en "First edition" som du har fotat. De är fullmatade med utrustning, men en sjuk grej är att det inte går att få en dragkrok på First edition. Helt sjukt på en sån bil! Annars har den allt ikryssat på utrustningslistan.
De där skärmarna i mittkonsolen ser ut så som det gör i nya Audi A8.

Du fångade mig vad el-uppvärmd framruta :D
Dieselvärmare i all ära... Men det tar lång tid, och rutan tinar inte riktigt alltid.

Är det din McLaren på bild 2?
Jag var ruskigt nära att byta min Ferrari 458 emot en McLaren i somras.
Men jag fick höra på så många håll (Av handlare inkluderat) att det enkelt blir en hallvärmare när det blir dags för försäljning.
Dom har helt enkelt inte samma andrahandsmarknad som t.e.x 911, 458, m.m..

Byte blir det dock vilket som, till vad är fortfarande oklart.
Ställer upp min kärra till 7H bil under nästa vecka troligtvis (Försäljningsuppdrag) sen får vi se.
Nästa blir blir troligtvis en ännu mer renodlad racebil. (GT2, GT3, GT4, Specialé eller dylikt)

Sett ett par Velar(s) på Blocket. Ruskigt fin bild, men som du säger, mycket pengar för en "daily" och helt plötsligt kan man få riktiga högprestandabilar för samma pengar (C63s, RS6/7, osv) och tung på högerfoten som man är så har jag alltid svårt att välja komfort och lyx före prestanda.. (Med undantag för GT-R möjligtvis) den har aldrig fallit mig i smaken riktigt.

Bild från Nääs i somras.

Du fångade mig vad el-uppvärmd framruta :D
Dieselvärmare i all ära... Men det tar lång tid, och rutan tinar inte riktigt alltid.

Är det din McLaren på bild 2?
Jag var ruskigt nära att byta min Ferrari 458 emot en McLaren i somras.
Men jag fick höra på så många håll (Av handlare inkluderat) att det enkelt blir en hallvärmare när det blir dags för försäljning.
Dom har helt enkelt inte samma andrahandsmarknad som t.e.x 911, 458, m.m..

Byte blir det dock vilket som, till vad är fortfarande oklart.
Ställer upp min kärra till 7H bil under nästa vecka troligtvis (Försäljningsuppdrag) sen får vi se.
Nästa blir blir troligtvis en ännu mer renodlad racebil. (GT2, GT3, GT4, Specialé eller dylikt)

Sett ett par Velar(s) på Blocket. Ruskigt fin bild, men som du säger, mycket pengar för en "daily" och helt plötsligt kan man få riktiga högprestandabilar för samma pengar (C63s, RS6/7, osv) och tung på högerfoten som man är så har jag alltid svårt att välja komfort och lyx före prestanda.. (Med undantag för GT-R möjligtvis) den har aldrig fallit mig i smaken riktigt.

Bild från Nääs i somras.

Importera en Camaro ZL1 1LE :D, helt sjukt att den kostar 70K dollar i USA

https://www.youtube.com/watch?time_continue=318&v=tWCwaF-akd0

http://media.chevrolet.com/media/us...ntent/Pages/news/us/en/2017/jun/0622-zl1.html

Senast ändrad:

Håller med om att Waze är grym, använder den non-stop privat och i tjänsten.
Man skall inte förlita sig för mycket på den dock.

Polaren som jobbar som polis har själv berättat att Polisen ibland använder Waze i eget syfte.
Dom åker till ett par positioner och märker ut "Polis på vägen" för att skapa en flaskhals där dom står och väntar på bilar.

Detta är nog främst för att sätta dit rattfyllerister m.m och det välkomnas varmt..
Men även värt att tänka på om man är tung på högerfoten :) inte sakta in 200m innan där det står att kontrollen är...

Håller med om att Waze är grym, använder den non-stop privat och i tjänsten.
Man skall inte förlita sig för mycket på den dock.

Polaren som jobbar som polis har själv berättat att Polisen ibland använder Waze i eget syfte.
Dom åker till ett par positioner och märker ut "Polis på vägen" för att skapa en flaskhals där dom står och väntar på bilar.

Detta är nog främst för att sätta dit rattfyllerister m.m och det välkomnas varmt..
Men även värt att tänka på om man är tung på högerfoten :) inte sakta in 200m innan där det står att kontrollen är...

haha vad roligt :D.
De alerts som finns är riktigt bra, åkte på en väg för någon dag sedan. Ploppa upp, "skada i vägen" och visst var det en skada. Men det jag undrar är hur någon har kunnat sätta ur var skadan är... Måste i princip stanna bilen väl för att kunna göra det?

Tillbaka
Topp