När du säger "inte snabbare på pappret" menar du då 0-200km/h eller ban-tider?
Det största problemet är med 570 är att den har på tok för smala däck. McL ville att bilen skulle vara "livlig" eftersom de gamla bilarna hade fått kritik för att vara allt för sterila i sin körupplevelse. Men 570 är en ny bil och delar inget med föregångarna (förutom motorn). Däckdimensionerna är 285 bak och 225 fram. Bara att byta till 295 och 235 skapar en hel ny bil.
En annan sak som en del kommenterar, är turbo lagg. Bilen har i princip inget lagg, men det förväxlas med strypning av motoreffekt och antispinn. Det är nämligen så att det finns flera lägen för hjälpmedel, liknande Ferraris Manettino. Inte att förväxla med "Powertrain" och "Handling" rattarna som naturligtvis ska stå i Track/Track. Esc Dyn ska man ha inställt (det fins 3-lägen). McL har valt att som default ha inställningen att om du svänger i en kurva och på utgången trycker fullt, så känns det som det tar någon sekunder innan turbotrycket byggs upp och det skjuter på med full effekt. Men sanningen är att styrsystemet begränsar effekten. Om inte hjulen står rakt så stryper systemet effekten. Lägg i läge 2 "Esc-dyn" och du har noll fördröjning.
Konstigt nog vet nästan ingen om detta i Sverige, inkl handlarna. Du anar inte hur mycket grejer jag har berättat för Autoropa om funktioner som de inte kände till om bilen

De amerikanska forumen är guld värda!
Till exempel visste de inte om att vissa bilar kunde användas helt nyckellöst, typ "Key les go". Sensorn för att öppna bilen är helt dold. Det är bara ett område på karossen som man ska toucha. Det finns ingen, och då menar jag ingen, markering som antyder detta. Det är en helt slät karossyta. Handlaren höjde på ögonbrynen en aning när jag visade funktionen