• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Vet inte om det finns någon här som mekar bilen själv men gör ett försök.
Framvagn till min E60, fann detta och tycker det är snuskigt billigt.
Frågan är om det är något att ha? Någon här som köpt från dessa?
https://www.ebay.co.uk/itm/front-SU...-wishbone-hight-quality-kit-set-/331633606056

Man får väl vad man betalar för som vanligt. Med det sagt tror jag att du kommer bli nöjd med tanke på vilken bil det ska sitta på.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Vet inte om det finns någon här som mekar bilen själv men gör ett försök.
Framvagn till min E60, fann detta och tycker det är snuskigt billigt.
Frågan är om det är något att ha? Någon här som köpt från dessa?
https://www.ebay.co.uk/itm/front-SU...-wishbone-hight-quality-kit-set-/331633606056
Vet inte om det finns någon här som mekar bilen själv men gör ett försök.
Framvagn till min E60, fann detta och tycker det är snuskigt billigt.
Frågan är om det är något att ha? Någon här som köpt från dessa?
https://www.ebay.co.uk/itm/front-SU...-wishbone-hight-quality-kit-set-/331633606056
När jag hade bmw handlade jag oftast från tyska ebay. bra grejer till bra priser.
 

BadkarsPiraten

Vacheron

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Brorsan har bestämt sig för att köpa bil. Valet verkar falla på en ca 10 år gammal Audi A6.
Quattro och 3.2-litersmotorn. Vad säger panelen, något särskilt att se upp med? Bra och dåligt?
 

Jörgen A

Omega
2-Faktor
Brorsan har bestämt sig för att köpa bil. Valet verkar falla på en ca 10 år gammal Audi A6.
Quattro och 3.2-litersmotorn. Vad säger panelen, något särskilt att se upp med? Bra och dåligt?
Just 3,2:an var/är känd för kamkedjeproblem så det är extra noga med att kolla service-historiken på dessa bilar. Personligen skulle jag avstå helt faktiskt. Har en bekant som råkade ut just för detta på en A6 3,2. Dyrt är sammanfattningen om det händer.
http://teknikensvarld.se/12-tickande-bilbomber-bilarna-du-ska-se-upp-med-116688/
 
Brorsan har bestämt sig för att köpa bil. Valet verkar falla på en ca 10 år gammal Audi A6.
Quattro och 3.2-litersmotorn. Vad säger panelen, något särskilt att se upp med? Bra och dåligt?

Skulle vända 180 grader och springa så snabbt jag kunde därifrån. Rackelbenägen motor samt mycket otrevlig bil att såväl köra som åka.
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Vad säger ni om Lexus rx450? Behöver köpa bil o är lite sugen på en sån som har några år på nacken (2010-2011), finns några ute för runt 200' - har fått för mig att det är en solid bil, men jag har inte haft möjlighet att kolla närmare på dem.
 

Tapiren

Cartier
Vad säger ni om Lexus rx450? Behöver köpa bil o är lite sugen på en sån som har några år på nacken (2010-2011), finns några ute för runt 200' - har fått för mig att det är en solid bil, men jag har inte haft möjlighet att kolla närmare på dem.
Jag har mest erfarenheter av föregående RX, den som hette 300/330/400. Väldigt bra bilar, framförallt väldigt bekymmersfritt ägande. Jag tror jag övertalade tre kompisar att köpa sådana när de frågade mig vilken stor, bekväm, lite lyxig och framförallt pålitlig bil de skulle köpa.
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Jag har mest erfarenheter av föregående RX, den som hette 300/330/400. Väldigt bra bilar, framförallt väldigt bekymmersfritt ägande. Jag tror jag övertalade tre kompisar att köpa sådana när de frågade mig vilken stor, bekväm, lite lyxig och framförallt pålitlig bil de skulle köpa.
Den käbslan jag också fått. Bekymmersfritt är ett ledird :)
 

donpasta

Panerai
Imorgon kanske byter jag in min fiat 500 mot en volvo s40 2.4i och lite cash, behöver en tråkigt pendla bil som kan köra på motorvägen utan att jag behöver vara rädd att blåsa omkull i fiat :)
 
Senast ändrad:
Imorgon kanske byter jag in min fiat 500 mot en volvo s40 2.4i och lite cash, behöver en tråkigt pendla bil som kan köra på motorvägen utan att jag behöver vara rädd att blåsa omkull i fiat :)

Beklagar sorgen, men ibland måste man göra saker man inte vill under en övergångsperiod. Det är en del av livet, och iaf jag har relativt lätt för att förtränga traumatiska upplevelser av detta slag.
:(

Tänk positivt, det kan bara bli bättre. :woot:
 

donpasta

Panerai
Beklagar sorgen, men ibland måste man göra saker man inte vill under en övergångsperiod. Det är en del av livet, och iaf jag har relativt lätt för att förtränga traumatiska upplevelser av detta slag.
:(

Tänk positivt, det kan bara bli bättre. :woot:

Haha ja 2018 har blivit en start på mer logiskt tänkande.... sälja 9st klockor och bara ha kvar 2st och byta kul bil mot logiskt bil ;)
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Kom å tänka på en sak och provade lite snabbt under morgonen utan att lyckas.
Borde jag inte kunna synka min Andorid lur med min Passat 2018 eller funkar det bara med IPhone?
 
Topp