• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Snart kompis, snart! Hämtade hem råttan från vinterförvaringen i hopp om att det kanske kan bli lite sol till påsk :).
5D603959-57E7-4517-818F-DEB2EDF2FDEC.jpeg

Bra där!
Nästa helg kanske jag hämtar hem ena bilen från vinterförvaringen :)

Magisk! berätta mer om den?

Det är en challenger från 70. Kommer från San Bernardino, via tibro. Där fixades det mesta utom interiören. Såldes vidare till Stockholm, där det petades lite ytterligare med bland annat ny dash och mittkonsol.

Själv har jag ordnat innertak och baksätet (bilden är innan och någon dag efter jag köpte bilen sommaren 2016).
Det enda som inte är i ”gott” skick är lacken. Kan väl anses som ok! Fin kaross och sådär. Nästan ingen rost.

V8 400, strokad till 451. Lite för lågt växlad, så landsvägskörning är inget kul.

Köpte bilen när kärringen var i sjätte månaden. Undrar om jag har kört 10 mil totalt i bilen?

Senast ändrad:
Kanske är fel avdelning för detta?
Fick lite strul med min Audi A4 1.8T från 02.

Felsökte och fick fram följande
2FA89E3F-77AE-4EE4-9030-C842F6D7A337.jpeg
Googlade och fick fram att det kan vara vevaxelgivare det är fel på. Någon som har någon erfarenhet av liknande? Bökigt att byta själv eller lika bra att lämna in på verkstad?

Kanske är fel avdelning för detta?
Fick lite strul med min Audi A4 1.8T från 02.

Felsökte och fick fram följande
2FA89E3F-77AE-4EE4-9030-C842F6D7A337.jpeg
Googlade och fick fram att det kan vara vevaxelgivare det är fel på. Någon som har någon erfarenhet av liknande? Bökigt att byta själv eller lika bra att lämna in på verkstad?
Jag vet inte hur svårt det är just på din bilmodell men generellt är det ett sådant fel som bör gå att hantera själv hemma på uppfarten, jag har bytt motsvarande sensor på både Jaguar och Bentley i garaget, så nog bör det vara möjligt på en Audi.

Är det denna modell på bil du har?

http://www.a4mods.com/index.php?page=webcontent/pages/enginespeedsensor.html&category=5

Jag vet inte hur svårt det är just på din bilmodell men generellt är det ett sådant fel som bör gå att hantera själv hemma på uppfarten, jag har bytt motsvarande sensor på både Jaguar och Bentley i garaget, så nog bör det vara möjligt på en Audi.

Är det denna modell på bil du har?

http://www.a4mods.com/index.php?page=webcontent/pages/enginespeedsensor.html&category=5
Precis, såg även det du länkade till. Är ju själv inte den händigaste med bilar, men lite har man ju mekat. Då kanske man ska beställa ny och ge det ett försök.

Tillbaka
Topp