• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Tror inte det själs jättemycket bilar nu för tiden, däremot så är det på modet att stjäla rattar/airbags och annan dyr
originalutrustning som man sedan monterar i krockade bilar.

Det var intressant fakta angående vilka bilar som var driftsäkra, finns det något liknande gällande vilket märke som har flest stölder? Känns som BMW kan ligga surt till där med :/

Två viktiga faktorer som det känns att få tänker på när det ska köpas ny bil, utöver krocksäkerheten.
Audi RS6 är EXTREMT stöldbegärlig. Hört alla möjliga olustiga historier från kunder som har ägt eller känner folk som har ägt den modellen

Ytterligare ett bevis på hur fina bilar Bmw tillverkar. :)
Eller hur mycket brister dem har med tanke på hur lätt det är att plocka en?

Tror inte det själs jättemycket bilar nu för tiden, däremot så är det på modet att stjäla rattar/airbags och annan dyr
originalutrustning som man sedan monterar i krockade bilar.
Fast jo.
Håll lite koll på larmtjanst.se så ser du att det stjäls många bilar dagligen

Nu är det iofs 2år sedan min stals men när dem gjorde det försvann ju jättemånga..

På tal om det, såg ni Rs4an som stals hos Stertman? Återfanns av polisen men stals natten därpå igen hos polisen.. känns ju rätt bra

Audi RS6 är EXTREMT stöldbegärlig. Hört alla möjliga olustiga historier från kunder som har ägt eller känner folk som har ägt den modellen

Lite skumt med tanke på understyrningen, det är nästan som att dom vill åka dit. Jag gissar att bankrånarna inte gör sin hemläxa med rejäl research då M5 i samtliga generationer har varit överlägsen på samtliga punkter.

Enda gången som RS6 närmade sig M5 var under E60-eran, och då i grenen utseende, men trots detta så tog M5 ändå hem totalen.

Lite skumt med tanke på understyrningen, det är nästan som att dom vill åka dit. Jag gissar att bankrånarna inte gör sin hemläxa med rejäl research då M5 i samtliga generationer har varit överlägsen på samtliga punkter.

Enda gången som RS6 närmade sig M5 var under E60-eran, och då i grenen utseende, men trots detta så tog M5 ändå hem totalen.
Man vill ju inte att flyktbilen ska börja brinna hipp som happ mitt i getaway'n...

Bensinmotor, DNA-märkning från fabrik av stöldbegärligt och ett bra garage så är det lugnt ... ;)
420 GC 2017-04-28 (2).jpg
Hur gör du när du ska åka till ”punkt B”, tar du med dig garaget? Eller är du en sådan som bara är ute och luftar bilen och aldrig parkerar den någon annanstans än hemma i ditt trygga och supersäkra garage? :cool:

Hur gör du när du ska åka till ”punkt B”, tar du med dig garaget? Eller är du en sådan som bara är ute och luftar bilen och aldrig parkerar den någon annanstans än hemma i ditt trygga och supersäkra garage? :cool:

Merparten av problemen uppstår under kvällar och nätter och då står min bil i 99 fall av 100 i garaget. Om inte så är jag mycket petig med var jag parkerar. Tyvärr lever vi i tider när man måste vara försiktig med sin egendom.

Rätt dryg kommentar ... :(

För att vara lite allvarliga i ämnet kring stöld. Har börjat ske en hel del otrevliga rån hemma hos folk. 5 rån i Stockholm på kort tid där folk har tvingat sig in med vapen och rånat familjer på bilar och smycken.....

Fyfan vad otrevligt. Jag förstår fortfarande inte varför man enkelt kan slå upp vem som äger en specifik bil

För att vara lite allvarliga i ämnet kring stöld. Har börjat ske en hel del otrevliga rån hemma hos folk. 5 rån i Stockholm på kort tid där folk har tvingat sig in med vapen och rånat familjer på bilar och smycken.....

Fyfan vad otrevligt. Jag förstår fortfarande inte varför man enkelt kan slå upp vem som äger en specifik bil
Hade jag haft villa hade jag haft något system som varnade med ljud om någon rörde sig inom ett visst avstånd från huset.

Jävla pack men jag är inte förvånad. Trodde det skulle komma tidigare faktiskt än vad det gjort.

Merparten av problemen uppstår under kvällar och nätter och då står min bil i 99 fall av 100 i garaget. Om inte så är jag mycket petig med var jag parkerar. Tyvärr lever vi i tider när man måste vara försiktig med sin egendom.

Tycker verkligen inte att din kommentar är dryg!
Bor i Norrlands inland och har bilarna i garage varje natt.
Även om den ena är lite skruttig!
Kostnaderna som blir runt en stöld/skadegörelse är alltid högre än vad garaget kostar, även över tid.

Om jag måste parkera ändå. Är jag, liksom du @laketwig jättepetig på parkeringsplats. Nu har frugan handikapptillstånd (ärligt sådant). Detta innebär att vi alltsom oftast kan parkera på bredare P-rutor, 3.75m breda! Skyddar mot dörruppslag, dessa brukar också vara bättre belyst, tjuvar gillar inte lampor, och lite närmare platser där det är folk!

Det där är riktigt otäckt.. fan så mycket bättre när dem bara plockar bilen tyst och fint då

Tyckte bara det lät lite väl självsäkert över hur tryggt och säkert du hade det, samt att ett garage knappast garanterar något av dem eftersom det blir bara mer och mer vanligt med personrån i hemmet. Måste vara tröttsamt att behöva vara mycket petig när man ska parkera bilen och tänka på allt sånt.

Blev av med en X5 på tomten för 2 år sedan. Hittades 40 dagar senare. Fick aldrig se den men polisen sa att det är typ inget kvar av bilen.
Apropå tråden så uppgraderade jag sommarbil i torsdags. Och hoppas på leverans imorgon. Är som ett barn dagen innan julafton, så måste dela med mig ;)

Ut med det gamla.
2F4C4061-DB94-42F2-93EB-6922484B3CBF.jpeg

In med det nya :)
0D073150-438E-4C85-9DBC-7606E97C5404.jpeg

Tillbaka
Topp