Bildelar 60% enligt artikel nedanCirka 50% står BMW för och 50% av alla sker i Stockholm
https://www.dt.se/artikel/dalarna/stolder-av-bildelar-okar-bmw-fortsatt-mest-drabbat
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bildelar 60% enligt artikel nedanCirka 50% står BMW för och 50% av alla sker i Stockholm
Cirka 50% står BMW för och 50% av alla sker i Stockholm
Audi RS6 är EXTREMT stöldbegärlig. Hört alla möjliga olustiga historier från kunder som har ägt eller känner folk som har ägt den modellenDet var intressant fakta angående vilka bilar som var driftsäkra, finns det något liknande gällande vilket märke som har flest stölder? Känns som BMW kan ligga surt till där med :/
Två viktiga faktorer som det känns att få tänker på när det ska köpas ny bil, utöver krocksäkerheten.
Snarare vilket klientel som vill ha dem....Ytterligare ett bevis på hur fina bilar Bmw tillverkar.![]()
Eller hur mycket brister dem har med tanke på hur lätt det är att plocka en?Ytterligare ett bevis på hur fina bilar Bmw tillverkar.![]()
Fast jo.Tror inte det själs jättemycket bilar nu för tiden, däremot så är det på modet att stjäla rattar/airbags och annan dyr
originalutrustning som man sedan monterar i krockade bilar.
RS6an är ju klassiska bankrånarbilenSnarare vilket klientel som vill ha dem....
RS6an är ju klassiska bankrånarbilen![]()
Audi RS6 är EXTREMT stöldbegärlig. Hört alla möjliga olustiga historier från kunder som har ägt eller känner folk som har ägt den modellen
Man vill ju inte att flyktbilen ska börja brinna hipp som happ mitt i getaway'n...Lite skumt med tanke på understyrningen, det är nästan som att dom vill åka dit. Jag gissar att bankrånarna inte gör sin hemläxa med rejäl research då M5 i samtliga generationer har varit överlägsen på samtliga punkter.
Enda gången som RS6 närmade sig M5 var under E60-eran, och då i grenen utseende, men trots detta så tog M5 ändå hem totalen.
Man vill ju inte att flyktbilen ska börja brinna hipp som happ mitt i getaway'n...
Alternativet är ju att bara ställa den så länsar någon annan den till en så den inte går att känna igenIofs rätt smart funktion då man vill elda upp flyktbilen för att röja eventuella bevis
Man vill ju inte att flyktbilen ska börja brinna hipp som happ mitt i getaway'n...
Eller stulen precis utanför banken när man är inne och rånar...Iofs rätt smart funktion då man vill elda upp flyktbilen för att röja eventuella bevis
Hur gör du när du ska åka till ”punkt B”, tar du med dig garaget? Eller är du en sådan som bara är ute och luftar bilen och aldrig parkerar den någon annanstans än hemma i ditt trygga och supersäkra garage?Bensinmotor, DNA-märkning från fabrik av stöldbegärligt och ett bra garage så är det lugnt ...
![]()
Hur gör du när du ska åka till ”punkt B”, tar du med dig garaget? Eller är du en sådan som bara är ute och luftar bilen och aldrig parkerar den någon annanstans än hemma i ditt trygga och supersäkra garage?![]()
Hade jag haft villa hade jag haft något system som varnade med ljud om någon rörde sig inom ett visst avstånd från huset.För att vara lite allvarliga i ämnet kring stöld. Har börjat ske en hel del otrevliga rån hemma hos folk. 5 rån i Stockholm på kort tid där folk har tvingat sig in med vapen och rånat familjer på bilar och smycken.....
Fyfan vad otrevligt. Jag förstår fortfarande inte varför man enkelt kan slå upp vem som äger en specifik bil
Efter många år med Porsche, fick det bli..... En sån här!![]()
U N D E R B A R!
Merparten av problemen uppstår under kvällar och nätter och då står min bil i 99 fall av 100 i garaget. Om inte så är jag mycket petig med var jag parkerar. Tyvärr lever vi i tider när man måste vara försiktig med sin egendom.
Rätt dryg kommentar ...![]()
Tycker verkligen inte att din kommentar är dryg!
Så man pinkar på sig varje gång det tassar in ett rådjur på tomten?Hade jag haft villa hade jag haft något system som varnade med ljud om någon rörde sig inom ett visst avstånd från huset.
Du ser, Jag hade rätt, din kommentar var ju inte alls dryg!Nu var det kanske inte min egen kommentar jag tyckte var dryg utan snarare den jag citerade ...![]()
Eller grannens katt!Så man pinkar på sig varje gång det tassar in ett rådjur på tomten?
Det där är riktigt otäckt.. fan så mycket bättre när dem bara plockar bilen tyst och fint dåFör att vara lite allvarliga i ämnet kring stöld. Har börjat ske en hel del otrevliga rån hemma hos folk. 5 rån i Stockholm på kort tid där folk har tvingat sig in med vapen och rånat familjer på bilar och smycken.....
Fyfan vad otrevligt. Jag förstår fortfarande inte varför man enkelt kan slå upp vem som äger en specifik bil
Ja man ju välja det eller att bli överraskad av en pistolman.Så man pinkar på sig varje gång det tassar in ett rådjur på tomten?
Helt annan typ av kriminell skulle jag tro som gör dessa rån. Inte öststatsligor. Tror mer på kriminella kravmaskiner från förorten.Det där är riktigt otäckt.. fan så mycket bättre när dem bara plockar bilen tyst och fint då
Merparten av problemen uppstår under kvällar och nätter och då står min bil i 99 fall av 100 i garaget. Om inte så är jag mycket petig med var jag parkerar. Tyvärr lever vi i tider när man måste vara försiktig med sin egendom.
Rätt dryg kommentar ...![]()
Du och RanelidNumera rattar jag denna. Jaguar XJR (X350).
![]()
![]()
Bytte ut den gamla (till höger) efter nästan 14 år...
![]()