• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Jag vill faktiskt tro att det är så. Det ska även låta så mycket som möjligt. Så kände jag iaf när jag var 20. Synas också för den delen.
Vettefasen om det har med åldern att göra egentligen. Många är ju kvar i det tänket även när de blivit 50. Men jag är en av dom som verkligen inte kan förstå det tänket o jag är just 20 :) Kanske bara är lillgammal eller något

Det är väldigt kul. Många trevliga människor. Fått provköra en del roliga bilar också t.ex. Carrera GT. Även fått åka med i en del totalt galna bilar. :D

I många fall så är bilmänniskor i just de där sammanhangen, på bana etc, ofta väldigt trevliga och ödmjuka. Typ tvärtemot i andra fina-bilar-sammanhang.

Spenderar själv lite mer tid än jag vill erkänna på att fundera på vilka bilar som skulle stå i mitt 5-6 bilsgarage om lottovinsten trillade in - CGT är fortfarande en av dem efter alla år. Så lite avundsjuk på den provkörningen.

När jag var 20 år så gillade jag också att burna med min Volvo. Idag gillar jag bilar med mycket effekt i kombination med att få ner kraften i marken. Det ska även gå att svänga lite med bilen också. Aldrig förstått mig på t.ex. BMW med turbo och 800 hk som bara spinner. Förstår mig inte heller på bilen i klippet.

Hälsningar GT-R- och Porsche-lover.

Det är nog mest för att man kan :)

ACR Viper är något av det värsta du ka köpa för bana som ändå är gatreggad. Sen med 1500hk så är den kanske inte längre lämplig för bana :D

När jag var 20 år så gillade jag också att burna med min Volvo. Idag gillar jag bilar med mycket effekt i kombination med att få ner kraften i marken. Det ska även gå att svänga lite med bilen också. Aldrig förstått mig på t.ex. BMW med turbo och 800 hk som bara spinner. Förstår mig inte heller på bilen i klippet.

Hälsningar GT-R- och Porsche-lover.

Mmm den är grym snabb ifrån linjen, hur står den sig ifrån rullande. Har sett dyno på nya RS4 den hade 60hk mer än pappret
Ja det är rätt imponerande! 0-100 enligt Audi på 4.1 men folk har ju kört 3.8sek
Kolla så jämnt det är mot Rs4an men du ser ju här att vid rullande start tappar den lite, tror det är till fördel rs4an för den har mer vrid :)

• Like
Reactions: par
En sväng till Porschemuseet
1FDB1CEA-A990-4FAA-9AEA-D83C2302052F.jpeg

Edit: 1,5l boxertolva med kompressor på 385 hk. Hur kul låter inte det?!
AC4A7A6F-527A-4CDF-B593-4D0FD44844DA.jpeg

Senast ändrad:
Det är en bra bil, haft min drygt två år, inte ett fel. Inte en felkod på nästan 2500 entusiastiska mil.
Funkar till det mesta, men markfrigången är ingen höjdare ens oem, speciellt på vintern, där tror jag RS4 är bättre.

Blir det en E90 så lär den inte rulla vintertid ivf:) Speciellt inte om man monterar lite sportigare chassie och GT4-läpp fram.

Har kollat på dem länge - så klart - gillar man bilar har man ju hamnat där under de typ senaste 15 (?) åren, men produktionen är fortfarande inte rolig...

Konceptet är bra, exekveringen skulle kunna ge så mycket mer dock! My 2 cents.

Edit: gillar man rakt fram GTRer borde man ju gå igång ännu mer på sånt här:

Haha instämmer, episkt tråkig produktion.. undviker de klippen så mycket det går pga det.. hans engelska alltså...

Blir det en E90 så lär den inte rulla vintertid ivf:) Speciellt inte om man monterar lite sportigare chassie och GT4-läpp fram.

Den fungerar mkt fint på vintern tackvare limited slip diff och väldigt fin balans i övrigt i bilen. Men riktiga vinterdäck ska man ha.
Att montera en läpp är inte att tänka på om man kunna använda bilen normalt som jag ser det, fast snyggt är det :)

Ps. Jag är halvgubbe, för 20 år sedan hade jag inte tvekat på låg, stenhård fjädring och en läpp :cool:

Det var intressant fakta angående vilka bilar som var driftsäkra, finns det något liknande gällande vilket märke som har flest stölder? Känns som BMW kan ligga surt till där med :/

Två viktiga faktorer som det känns att få tänker på när det ska köpas ny bil, utöver krocksäkerheten.

Det var intressant fakta angående vilka bilar som var driftsäkra, finns det något liknande gällande vilket märke som har flest stölder? Känns som BMW kan ligga surt till där med :/

Två viktiga faktorer som det känns att få tänker på när det ska köpas ny bil, utöver krocksäkerheten.
Köp min grå Passat Alltrack. Fullt utrustad med massa kul inuti men ser ut som fan utanpå. Noll street cred = Ingen som snor.

Det är utan tvekan BMW som toppar den listan med.

Det är utan tvekan BMW som toppar den listan med.

Bensinmotor, DNA-märkning från fabrik av stöldbegärligt och ett bra garage så är det lugnt ... ;)
420 GC 2017-04-28 (2).jpg

Cirka 50% står BMW för och 50% av alla sker i Stockholm

Tillbaka
Topp