• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

079F33DF-73E6-4C59-8385-3CF7670CBD02.jpeg

Vad tycker ni om i8 egentligen? Faceliften 2017/2018 förlänger räckvidden till styva 5 mil på el, den har ett baksäte, samt är löjligt snygg.
Mycket lyckad bil må jag säga, det är bara en tidsfråga innan Audi (som vanligt, samt utan framgång) kopierar konceptet skulle jag tro.

Vad tycker ni om i8 egentligen? Faceliften 2017/2018 förlänger räckvidden till styva 5 mil på el, den har ett baksäte, samt är löjligt snygg.
Mycket lyckad bil må jag säga, det är bara en tidsfråga innan Audi (som vanligt, samt utan framgång) kopierar konceptet skulle jag tro.
Jag antar att hela ditt inlägg är ironiskt? Men annars säger jag Köp!!!
Måste kännas bra att ha en 3-cyl minimotor, verkligen lyckat

Nja, nä, jag känner mig ganska likgiltig. Det hade varit roligare med en rejäl motor under huven, och designen tycker jag inte heller om. Grundformen är snygg men alla konstiga veck och linjer gör att den ser konstig ut. Men det är säkert en bra och rolig bil.

Sen är ju inte Audi helt utan framgång, de säljer nästan lika många bilar så något gör de ju rätt, även om jag själv inte alls tycker att de är på samma nivå som BMW / Mercedes.

Såg nya V60 på Arlanda igår, inryms även den i 7.5pbb? Riktigt fin hur som helst!
Osäker på prislappen, men om Volvo fått sån premiumhybris att de medvetet missar 98% av tjänstebilsköparna skulle jag akta mig för deras kommande IPO. V60 är liksom en mellankombi som borde vara hjälpligt åtkomlig även för svennebanan-i-radhus.

Osäker på prislappen, men om Volvo fått sån premiumhybris att de medvetet missar 98% av tjänstebilsköparna skulle jag akta mig för deras kommande IPO. V60 är liksom en mellankombi som borde vara hjälpligt åtkomlig även för svennebanan-i-radhus.

Så jag tänker, men givet prislappen på deras nuvarande sortiment känns det onekligen lite tight.

Är inte aktuellt för mig då jag driver eget bolag, men intressant hur utvecklingen ser ut.

Är dessa siffror dåliga alltså?

89105705-B9D0-419C-8CCD-12D0FC095539.jpeg
Absolut inte, men ska man lägga 1.5 milj och vill köpa en sportbil(räknas I8an ens som sportbil? tveksamt) finns det betydligt bättre och roligare alternativ. De flesta är inte så sugna på att ha en 3-cyl under huven. Skulle den varit framgångrik skulle de satsat 100% el alt. satt en vettig bensinmotor i. Sätter man sig i en i8 konstaterar man också att inredningen är i nivå med en 1-serie.

Så jag tänker, men givet prislappen på deras nuvarande sortiment känns det onekligen lite tight.

Är inte aktuellt för mig då jag driver eget bolag, men intressant hur utvecklingen ser ut.

Om ni tänker tillbaks till 90-tal och tidigt 00-tal så var inte 9-serien / V90 mycket av en tjänstebil heller. Tycker personligen det är smartare att sätta V60 i tjänstebilssegmentet för att slippa se alla basutrustade storbilar vilket i mitt tycke förtar från premiumkänslan. BMW borde göra samma med 3- och 5-serien. Hur många behöver storleken av en A6, V90 och 5-serie i tjänsten? 3-serien är ju t.ex. tillräckligt stor, bekväm och körglad. Kan iof köpa att om man pressar väldigt många mil i tjänsten (2-3000+ /år) så är en femma klart mer komfortabel då den går tystare osv, men hur många av alla som har tjänstebil åker så långt? Kanske är jättemånga, har inte koll på statistiken.

Om ni tänker tillbaks till 90-tal och tidigt 00-tal så var inte 9-serien / V90 mycket av en tjänstebil heller. Tycker personligen det är smartare att sätta V60 i tjänstebilssegmentet för att slippa se alla basutrustade storbilar vilket i mitt tycke förtar från premiumkänslan. BMW borde göra samma med 3- och 5-serien. Hur många behöver storleken av en A6, V90 och 5-serie i tjänsten? 3-serien är ju t.ex. tillräckligt stor, bekväm och körglad. Kan iof köpa att om man pressar väldigt många mil i tjänsten (2-3000+ /år) så är en femma klart mer komfortabel då den går tystare osv, men hur många av alla som har tjänstebil åker så långt? Kanske är jättemånga, har inte koll på statistiken.
Angående storlek så är det nog få småbarnsfamiljer som väljer en 3-serie före en 5-serie eller en V60 före V90 om kalkylen vore densamma. Har inte provkört nya V60 men förmodar att det är en rejäl förbättring jmf med dvärgen från förra generation. Oavsett så har de flesta tjänstebilsförare behov av att frakta mer än sin egen bakdel.

Absolut inte, men ska man lägga 1.5 milj och vill köpa en sportbil(räknas I8an ens som sportbil? tveksamt) finns det betydligt bättre och roligare alternativ. De flesta är inte så sugna på att ha en 3-cyl under huven. Skulle den varit framgångrik skulle de satsat 100% el alt. satt en vettig bensinmotor i. Sätter man sig i en i8 konstaterar man också att inredningen är i nivå med en 1-serie.
Ah, jag förstår!
Är dock ett litet snäpp upp mot vår Prius så jag skulle nog bli nöjd ändå. ;)
I min värld blir det en ickefråga med dessa bilar. Skulle aldrig köpa i den prisklassen även om jag var stadd vid en så stor kassa.
Nu ska jag hålla mig ifrån den här tråden. :D

• Like
Reactions: par
Tillbaka
Topp