• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Hej gott folk!
Jag har äntligen lyckats få frugan att inse att Peggan är för gammal, och lite för liten för oss, så vi ska inom kort börja kolla på nya bil.
Frugan är sugen på en A4 avant, Jag är sugen på en kombi som inte ser ut som stryk, och har en vettig bränsleförbrukning.

Kraven från frugan är:
*manuell
*Bensin
*inte saab
*inte skoda

Bilarna jag kollat på är:
Audi A4
Audi A6
Mercedes C-klass
Peugeot 308SW
SKoda oktavia (för att ha en joker)
Kia Ceed

Tanken är att lägga upp till 150' på bilen. Vad har jag missat för något roligt?

Vad ska jag tänka på?
Hur mycket utrymme behöver du? Audi A4 är rätt trång medan A6 är rymlig.
Funkar A4 så finns ju även BMW 3-serie.
Eller typ Golf sportkombi.

Hej gott folk!
Jag har äntligen lyckats få frugan att inse att Peggan är för gammal, och lite för liten för oss, så vi ska inom kort börja kolla på nya bil.
Frugan är sugen på en A4 avant, Jag är sugen på en kombi som inte ser ut som stryk, och har en vettig bränsleförbrukning.

Kraven från frugan är:
*manuell
*Bensin
*inte saab
*inte skoda

Audi A4
Audi A6
Mercedes C-klass
Peugeot 308SW
Kia Ceed

Tanken är att lägga upp till 150' på bilen. Vad har jag missat för något roligt?

Vad ska jag tänka på?

Har du några mer krav? Årsmod, miltal, awd och liknande. Sen måste jag fråga, varför kräver hon manuell och bensin?

Hej gott folk!

Kraven från frugan är:
*manuell
*Bensin
*inte saab
*inte skoda

Audi A4
Audi A6
Mercedes C-klass
Peugeot 308SW
Kia Ceed

Vad ska jag tänka på?
Hur mycket "lull-lull" vill du ha och hur orolig är du av dig? Annars vill jag påstå att det bästa köpet är så ny bil som möjligt. 150' ger dig en nästan ny Golf eller 308SW och det är numera riktigt bra bilar. En A4 A6 kommer ha gått 10.000-15.000 mil för de pengarna och sakna garantier, Golfen kanske 1500-3000 mil och ha massor av garanti och maskinskadeförsäkring kvar.

https://www.blocket.se/simrishamn/Peugeot_308_SW_1_2T_Allure_80767562.htm?ca=11&w=3
https://www.blocket.se/halland/Volkswagen_Golf_Sportscombi_1_2_TSI_110_80837999.htm?ca=11&w=3

Hur mycket "lull-lull" vill du ha och hur orolig är du av dig? Annars vill jag påstå att det bästa köpet är så ny bil som möjligt. 150' ger dig en nästan ny Golf eller 308SW och det är numera riktigt bra bilar. En A4 A6 kommer ha gått 10.000-15.000 mil för de pengarna och sakna garantier, Golfen kanske 1500-3000 mil och ha massor av garanti och maskinskadeförsäkring kvar.

https://www.blocket.se/simrishamn/Peugeot_308_SW_1_2T_Allure_80767562.htm?ca=11&w=3
https://www.blocket.se/halland/Volkswagen_Golf_Sportscombi_1_2_TSI_110_80837999.htm?ca=11&w=3
Är det bara jag eller var det en vindögd grodätare som designade den inredningen?

För att?

Jag bytte till en större bil än A4 redan vid första barnet och hundlös. Orka knô varje gång man ska iväg liksom.
Orka? Är du lite eljest när det kommer till att packa bilen? Svårslagen ekonomi.......men är det ingen trång variabel så är det ju bara att köra big is beautiful....

Hur mycket utrymme behöver du? Audi A4 är rätt trång medan A6 är rymlig.
Funkar A4 så finns ju även BMW 3-serie.
Eller typ Golf sportkombi.
Vi ska ha plats för två hundar. En liten (5kg) och en stor (50kg). i övrigt är det inga större behov.

Har du några mer krav? Årsmod, miltal, awd och liknande. Sen måste jag fråga, varför kräver hon manuell och bensin?
Mina krav är backvarnare. Övrigt lull klarar jag mig gott utan. Går det att få med Blåtandskoppling till stereon blir jag glad av det.
Frugan ogillar automater, främst då hon inte kan bromsa med dem utan att tvärnita :D (jag har fått köra varje gång vi kört en automatare)

Jag vill ha en bil som är bra och hållbar. Dvs problemfritt ägande. garantier/inga garantier spelar ingen större roll egentligen. Bilen kommer 99% av tiden stå antingen på mitt jobb (inhägnat område) eller i garage.

Orka? Är du lite eljest när det kommer till att packa bilen? Svårslagen ekonomi.......men är det ingen trång variabel så är det ju bara att köra big is beautiful....
Det är ju inget annat än ren och skär dumsnålhet att köra en typ 3-serie om man ska ha med 2+ barn, barnvagn och nån hundjävel.
Jag skrattar högt åt alla sifferanalfabeter som på riktigt tror att de gör ett ekonomiskt val när de kör en stajlad tysk proppfull med la familia.

Jag vill ha en bil som är bra och hållbar. Dvs problemfritt ägande. garantier/inga garantier spelar ingen större roll egentligen. Bilen kommer 99% av tiden stå antingen på mitt jobb (inhägnat område) eller i garage.
Köp då en så ny Golf, Octavia eller 308 du kan hitta. Alla uppfyller dina krav och kommer hålla ihop. En 4 år gammal A4 eller A6 är raka motsatsen. Även om den inte totalrasar så kommer den kräva underhåll på ett helt annat sätt eftersom bromsar, dämpare, bussningar och lite annat brukar tröttna efter 10.000 mil. Visst, det är ju bara att byta men det kräver verkstadsbesök om man inte kan skruva själv.

Manuell :nailbiting:
Övningskörning för lilla frun kan nog vara på sin plats :bookworm::D
Vi övningskörde en gång. På en parkeringsplats. Efter det är det tvärvägring på automat:D
Köp då en så ny Golf, Octavia eller 308 du kan hitta. Alla uppfyller dina krav och kommer hålla ihop. En 4 år gammal A4 eller A6 är raka motsatsen. Även om den inte totalrasar så kommer den kräva underhåll på ett helt annat sätt eftersom bromsar, dämpare, bussningar och lite annat brukar tröttna efter 10.000 mil. Visst, det är ju bara att byta men det kräver verkstadsbesök om man inte kan skruva själv.
"Känner" en mek, så jag kan förhoppningsvis få lite billigare rep.
Men jag är inne på samma tänk. Ska bara få frugan att tänka på samma sätt.

Svårmor hade en A4 förut,och har satt spår i frugan. Jag satsar hellre på något som håller än flashighet. Just Audi/mercedes var min tanke att "kvalle ger bekymmerslöst ägande"

Vi övningskörde en gång. På en parkeringsplats. Efter det är det tvärvägring på automat:D

"Känner" en mek, så jag kan förhoppningsvis få lite billigare rep.
Men jag är inne på samma tänk. Ska bara få frugan att tänka på samma sätt.

Svårmor hade en A4 förut,och har satt spår i frugan. Jag satsar hellre på något som håller än flashighet. Just Audi/mercedes var min tanke att "kvalle ger bekymmerslöst ägande"

Min sambo var lika dan med automat tills jag köpte en bil med automat. Det tog någon vecka men sen kan hon inte tänka sig en bil utan.

Jag har en alltrack idag, sån skulle man få för dom pengarna. Dock kan jag inte rekommendera Volkswagen... Krånglar ta mig fan hela tiden. Varje månad är det något nytt...

Vill du ha en vettig bil i den prisklassen och A4, golf storlek rekommenderar jag starkt Volvo v60. Riktigt fin bil.

Det är lugnt, låt @Carlf leva livet lite med Passaten så kan vi andra med små eller stora ballar(mao med behov penisförlängare eller inte) leva livet på annat sätt.

Hah, jo så må vara hänt. I ärlighetens namn har jag aldrig varit så sugen på en Mustang (inget modernt i varje fall), men har efter ett antal bilder av Mazik faktiskt börjat snegla lite åt det hållet. Lyssna inte på de andra Mazik, bara mata på med bilder. ;)

Senast ändrad:
Det är ju inget annat än ren och skär dumsnålhet att köra en typ 3-serie om man ska ha med 2+ barn, barnvagn och nån hundjävel.
Jag skrattar högt åt alla sifferanalfabeter som på riktigt tror att de gör ett ekonomiskt val när de kör en stajlad tysk proppfull med la familia.
Whateverfloatyourboatz.......

@par
Lite väl optimistiskt jaaa

20180820_200444.jpg

• Like
Reactions: par
Min sambo var lika dan med automat tills jag köpte en bil med automat. Det tog någon vecka men sen kan hon inte tänka sig en bil utan.

Jag har en alltrack idag, sån skulle man få för dom pengarna. Dock kan jag inte rekommendera Volkswagen... Krånglar ta mig fan hela tiden. Varje månad är det något nytt...

Vill du ha en vettig bil i den prisklassen och A4, golf storlek rekommenderar jag starkt Volvo v60. Riktigt fin bil.
"Tyvärr" lånade jag ett riktigt måndagsex av en volvo v70 av en polare i somras. @Gäspande_Skorpan kan intyga min glädje i att behöva kickstarta aset dagligen..
Så jag är lätt anti mot volvo just nu:D

Tillbaka
Topp