• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

I EP3an?
Håller med om att det såg lagom skumt ut men du har väldigt nära till ratten så det är väldigt skönt faktiskt. Syrran älskade det då hon bara är 160 och ofta behöver dra armen/handen bakåt för att växla då hon sitter så långt fram men i Civicen satt den perfekt ven för henne.
Precis, i EP3. Jag har aldrig kört en - bara sett att den sitter där och funderat på hur det är att köra med det. Det ser ju lite... skumt ut som sagt. :D

Den här sedan någon vecka :D

IMG_0146.png
Snyggt. En polare rattade 991.2 4 gts 2018. Går riktigt bra!

Stort grattis!

Beror på priset. Finns en stor risk de får hybris och ska sälja den för 700-800 typ
Håller med dig! För 4-500 kan den vara konkurrenskraftig men tror nog mer på det du skriver :/
En bil man trånade efter back in the days, blir kul att se hur den nya blir även om det inte är något för mig personligen. :)
Du lär ju älska den med tanke på vad för spis som ligger i den? ;)

Kikade lite på olika hjälpmedel i morsans nya Golf. Kom över något som hette ”utkörningsassistent” eller något liknande. Vad är det? Vet du @alfgren ?

Inte helt säker. Men Audi har något liknande, om den har luftfjädring så tror jag det är en funktion som höjer ena sidan av bilen rejält för att krocken skall ta i balken nedanför dörren vid en eventuell kolission. Kallas Presense assist. Kanske är samma?

Några Klocksnackare som bokat in några trackdays för 2019 än?
Har träffat ett par stycken från forumet på track-days i Sverige tidigare år.
Ingen som skall ner till ringen och köra något? :)

Inte helt säker. Men Audi har något liknande, om den har luftfjädring så tror jag det är en funktion som höjer ena sidan av bilen rejält för att krocken skall ta i balken nedanför dörren vid en eventuell kolission. Kallas Presense assist. Kanske är samma?
Kan inte tänka mig att det är samma då det är en rätt basic Golf. Ingen luftfjädring där inte. Måste vara något annat

Kikade lite på olika hjälpmedel i morsans nya Golf. Kom över något som hette ”utkörningsassistent” eller något liknande. Vad är det? Vet du @alfgren ?
Det är varning + broms om det kommer en bil vinkelrätt när man backar ut ur p-ruta. Funkar rätt bra. Har rädddat mig en gång faktiskt från att backa ut rakt framför en Audi jag helt missade att se.

Tillbaka
Topp