• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Det går inte att sminka en gris och då få den ... representativ.

Bmws största misstag ever!
Men 2-serien är väl ändå en tapir?
885C8690-7184-4142-A35B-2A5D15D19B3C.jpeg

Tycker som jag redan deklarerat tidigare att Bangle-eran var bra. BMW behövde förnyas och bilarna hade bra helhet och linjer. Tycker även de åldrats väl men förstår att designen inte var för alla. Vackra bilar har däremot BMW typ aldrig gjort, finns några få undantag.
Ja, det finns några undantag men de har oftast kört med en "no-nonsense" design. Håller också med om just Bangle, vad man än känner så är det design som berör och jag tycker också att den håller ganska väl idag.

E39 var den sista bmwn med helt perfekta proportioner. Jag vet att jag har sagt det förut men den står sig bra idag ändå. Perfent balanserad inget överdimensionerat krams.
CIMG4728-house-big.jpg
Om de inte hade kapslat in de dubbla runda strålkastarna (varför försöka dölja ett sådant vackert designinslag?:confused:) hade detta varit den senaste modellen av BMW jag hade kunnat tänka mig att äga!:)

Senast ändrad:
Ah, men du skrev inte "bmws största designmisstag ever" :) tycker tjälv att den första X6:an är deras värsta designmisstag ever.
Halvt benägen att hålla med där men X6 är trots allt en "riktig" Bmw med rätt sorts drivning (om än X-drive) medans 2-serien på bilden ovan är framhjulsdriven. Sattyg är vad det är!

Har aldrig fattat grejen med white van man-växelspaksplaceringen, hur upplevs den vid aktiv körning?

I EP3an?
Håller med om att det såg lagom skumt ut men du har väldigt nära till ratten så det är väldigt skönt faktiskt. Syrran älskade det då hon bara är 160 och ofta behöver dra armen/handen bakåt för att växla då hon sitter så långt fram men i Civicen satt den perfekt ven för henne.

Tillbaka
Topp