BadkarsPiraten
Guld
Skillnaden i upplaga
Fast var det inte typ 500 bilar i black series om jah läste rätt i någon av annonserna?
Betingar så många bilar ändå premium?..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skillnaden i upplaga
Apropå tjänstebilar och säker körning så bokade jag precis in mig på en förarutbildning. Någon mer som ska på Porsche Track Experience - Precision 5-6 maj på Mantorp?
http://www.porsche.se/motorsport--event/porsche-experience/porsche-track-experience/
Bild från en tidigare Porsche förarutbildning i våras på Gelleråsen
![]()
Är väl åldern och tillgången på välbehållna/lågmilade ex som spelar in här också.Fast var det inte typ 500 bilar i black series om jah läste rätt i någon av annonserna?
Betingar så många bilar ändå premium?..
Är väl åldern och tillgången på välbehållna/lågmilade ex som spelar in här också.
Kolla på de gamla M3orna, typ E36 & E46 har ju skjutit i höjden också, dom är ju inte direkt tillverkade i någon limiterad utgåva men likväl begärs det (imo) orimliga pengar för dessa numera..
Så är det men det ena är en legendarisk bil, gjordes väl inte mer än i ca 500 ex och så är den estetiskt 10/10, tycker jag iaf. Den nyare modellen skulle jag tyvärr inte överväga överhuvudtaget. Tycker den är rätt ful faktiskt.Halva priset för samma prestanda i en nyare bil?
Vad är det jag fullständigt missar?![]()
Är väl åldern och tillgången på välbehållna/lågmilade ex som spelar in här också.
Kolla på de gamla M3orna, typ E36 & E46 har ju skjutit i höjden också, dom är ju inte direkt tillverkade i någon limiterad utgåva men likväl begärs det (imo) orimliga pengar för dessa numera..
E36 M3 har jag aldrig förstått efterfrågan på, E30 och E46 är ju riktigt mums!
Polaren har en E34 M5 som han köpte för runt 50 tusen. Hehe den är värd sjuka pengar i dagens läge. Det är nog bästa köper han gjort.
Dock så har den tyvärr bara stått senaste 5 åren... sjukt grym bil!
Ok, nu behöver jag hjälp inför stundande säsong., fantasin är begränsad när man sitter i gamla inkörda hjulspår.
Jag vill ha tips på roliga bilar upp till 1 Mkr. Några tänkta förhållningsregler nedan:
Tidigare erfarenheter är diverse nyare och äldre AMG (E, SL, C ), någon fräsig BMW osv. Gillar tyska grejer. Aldrig ägt en Porsche så det lockar absolut, men det är bara en tanke.
- Bilen är kommer endast att nyttjas sommartid, c:a 300-400 mil/år. Vintertid är det förvaring som gäller.
- Kommer enbart att finåkas med på tidiga helgmornar eller på semestern. Finåkning inkluderar lite barnsliga lakritsremmar mellan varven.
- Det skall vara en snabb bil med mycket "muckler". Min reptilhjärna säger att under 500 hk måste motiveras starkt.
- Cabriolet, ja absolut. Det är roligt, något jag uppskattar idag i min AMG SL55 med extra pulver under huven. Men det är absolut ingen nödvändigt.
- Det är inte nödvändigt med nyare bilar, kan lika gärna vara en gammal raritet med det där lilla extra.
- Det skall inte nödvändigtvis eldas upp 1 Mkr, men där går en mental spärr. 700 Tkr går naturligtvis hur bra som helst.
- Kommer inte åka bana eller liknande.
- Jag vill INTE ha något som absolut rasar i pris de närmsta 3 åren, med andra ord bör bilen ha ett någorlunda förutsägbart andrahandsvärde.
- Inga totala "objekt" är intressanta med betydelsen att de kräver 8 timmars mekande för 1 timmer körning.
- Är ca 199 cm lång och +130 kg, för små bilar där det är svårt att komma ner i stolen ordentligt går tyvärr inte. Min SL55 är på gränsen som referens.
- Det bör vara någon mustig historia.
- Tillägg ang ”finåkning”. Min, kanske felaktiga definition är inte bara söndagsåkande till godset i Sörmland för annalkande rävjakt med herrklubben utan snarare ren och skär busåkning med lite rödljusriviga gaspådrag och bredställ. Men jag är ingen Ayrton Senna så det behöver inte vara en supersportbilshistoria. Bara det finns rejält med pulver under motorn liksom.
Kom gärna med förslag utifrån ovan, också bra att berätta vad jag skall passa mig för.![]()
Ja absolut!En Mercedes AMG GT ?
AMG GT är så jäkla fin, iaf när man slipper den fula vingen. Min favorit i segmentet helt klart.Ja absolut!
Den ligger fortfarande bäst till, jag har kikat på den i flera år. Nu börjar de kommer ner i pris och ligger runt 800-900 Tkr för en 2015-2016.
Har lite Mercabias efter några AMG-modeller men man vill ju vidga vyerna lite därav frågeställningen.
Känns som en GT(S) eller en 911 i någon form ligger bäst till. Den senare är säkert bättre avseende ren körning, men jag gillar mullrig V8 och att det är en liten udda fågel till skillnad på 911'or som det går 13 på dussinet. Fördelen med 911 (993/992) är att det faktiskt går att få in någon unga i baksätet, det är ju kört i GT. Men man kan aldrig få allt.
Äntligen lite medhåll i min egna övertalningskampanj. Uppskattas.![]()
Haha, jag sålde min E34 M5 för ca 14 år sen för 50 cirkus.... TAKxxx var regnumret, min gamla? Grym bil, vid kallstart lät den mycket mulligt och dovt!E36 M3 har jag aldrig förstått efterfrågan på, E30 och E46 är ju riktigt mums!
Polaren har en E34 M5 som han köpte för runt 50 tusen. Hehe den är värd sjuka pengar i dagens läge. Det är nog bästa köper han gjort.
Dock så har den tyvärr bara stått senaste 5 åren... sjukt grym bil!
Haha, jag sålde min E34 M5 för ca 14 år sen för 50 cirkus.... TAKxxx var regnumret, min gamla? Grym bil, vid kallstart lät den mycket mulligt och dovt!
/N
Ok! Ja de är fina, brorsan hade en fullmatad 3.8...Nä 14 år sedan var det inte.
Minns inte regnumret eftersom det var så länge sedan jag såg den
Minns att 3.8an lät riktigt arg på tomgång!
Även jag skrev denna ett par sidor bak. Otrolig bil och passar nog till ditt ändamålAMG GT är så jäkla fin, iaf när man slipper den fula vingen. Min favorit i segmentet helt klart.
![]()
Finn ett fel!
Även jag skrev denna ett par sidor bak. Otrolig bil och passar nog till ditt ändamål
Du kör BMW och blinkar?
Trevlig bil (är det m135?) samt trevlig klocka. Tummen upp
M2! Så varm vinter så den får tjänstgöra som året runt bilTrevlig bil (är det m135?) samt trevlig klocka. Tummen upp
Ska vara Mezger så det ylar ordentligt4.0 ska vag grym men inte samma som i gt3an
Jag känner ägaren väl, pm för kontakt.Är man helt galen när man blir lite svettig i handflatan över en sån här rackare:
https://www.blocket.se/annons/stockholm/porsche_911_gt2__650hk__pccb___skalstol___kol/86600168
Nu vet jag såklart inget om exemplaret men ändå, den är rätt hårig.
Jag tycker inte ens det är vanligt att se dem under sommarmånaderna.Ovanlig syn i garaget(speciellt i jan-månad) vid jobbet imorse
![]()