Finns inga genvägar till äkta körglädje, du gjorde helt rätt!Fick välja mellan valfri miljöbil genom företaget, eller en privat kärra. Blev en 3.0l rak 6`a klassisk beemer.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Finns inga genvägar till äkta körglädje, du gjorde helt rätt!Fick välja mellan valfri miljöbil genom företaget, eller en privat kärra. Blev en 3.0l rak 6`a klassisk beemer.
![]()
![]()
Efter 7 månaders väntan kom äntligen den här! Vi klickade i nästan varje bock.
Men bäst är:
Att man aldrig behöver röra nyckeln - öppnar bakluckan med en spark under kofångaren.
Volkswagens (ja det är ju Hellas) automatiska LED-ljus.
Automatiskt farthållare och lane assist. Inte riktigt som teslas autopilot men inte långt ifrån.
Active info display som är en display bakom ratten med all info man behöver. HUD fanns inte att beställa då.
Parkeringsvärmare, ventilerade säten och rattvärme är mys.
Personalisering - när frugan har sin nyckel har hon sina inställningar (stol, speglar, radio, nav, etc) annars har jag mina.
Elstyrd krok med (ännu oprovad) backa-med-släp-hjälp.
Carplay - Siri i bilen!
Sist men inte minst allt utrymme, 240 dieselhästar och launch control![]()
Grattis, fin bil![]()
Men bäst är:
Att man aldrig behöver röra nyckeln - öppnar bakluckan med en spark under kofångaren.
Automatiskt farthållare och lane assist. Inte riktigt som teslas autopilot men inte långt ifrån.
Active info display som är en display bakom ratten med all info man behöver. HUD fanns inte att beställa då.
Personalisering - när frugan har sin nyckel har hon sina inställningar (stol, speglar, radio, nav, etc) annars har jag mina.
Carplay - Siri i bilen!
![]()
Men bäst är:
Carplay - Siri i bilen!
![]()
Men bäst är:
Carplay - Siri i bilen!
Grattis! Hur lirar lådan med den motorn?
19"?
Dynaudio?
Hade en Fiat Barchetta för länge sedan. Samma storlek och typ av bil som Miatan. Inte mycket hästar men iom att bilen liten, låg och lätt så blir det ju roligt iaf!Någon som kört miata mk1? Kan tänka mig att den är kul som lekbil? Eller känner man av bristen på hästar ibland?
Lådan är toppen!Grattis! Hur lirar lådan med den motorn?
19"?
Dynaudio?
Vi har * basbelopp =) Var lite sugen på att vänta in GTEn och åka "gratis". Men fyrhjulsdrift och bara ett drivmedel kändes mer lockande.Jetlag! Grattis alltid kul med teknik. Har du 10 basbelopp eller![]()
Någon som kört miata mk1? Kan tänka mig att den är kul som lekbil? Eller känner man av bristen på hästar ibland?
Var du med i barchettaklubben? Jag skapade och administrerade hemsidan. När jag sålde bilen så tog min bror över. Nu vet jag inte alls status på den tyvärr. Barchettan var nog den roligaste bil jag ägt. Otroligt lät och enkel bil med underbar väghållning.Kört mycket Mk1 Miata och dom är skitkul i all sin enkelhet. Har haft både Miata och barchetta och båda är kul. Visst, fler hästar hade inte skadat och senast jag provkörde tyckte jag att den var rätt jäkla slö men likförbaskat urkul. Men då kom jag direkt från min 996:a. Mk1 Miatan är en bil som man kan köra fullt (nåja) med på vanlig väg utan att det går överjävligt fort. Är rejält sugen på en igen kan jag säga Senare generationer lockar inte alls lika mkt.
Någon som kört miata mk1? Kan tänka mig att den är kul som lekbil? Eller känner man av bristen på hästar ibland?
Var du med i barchettaklubben? Jag skapade och administrerade hemsidan. När jag sålde bilen så tog min bror över. Nu vet jag inte alls status på den tyvärr. Barchettan var nog den roligaste bil jag ägt. Otroligt lät och enkel bil med underbar väghållning.
Ska tydligen vara okörbar och omöjlig att leva medBlev grymt sugen på en 97-98 Dodge Viper GTS idag...
Men mycket pengar för en pengaslukande biljäkel...
Då var det dags att köra vinterbil igen, vågar man hoppas på mycket snö och kyla?
Vi får se om det blir byte framöver, jag kör ofta mer än hundra mil per vecka och även om den är snål för sin storlek är den inte idealisk. Runt 1.15l/mil har jag varit nere på men ska man vara realistik drar den mycket mer än så. Bättre hälften h-a-t-a-r den något kopiöst, det talar också för ett byte framöver.
![]()
Vardagsbilen är en V70 T4 2016 och finbilen en 262 Bertone coupe 1980.
Till vardags används en Volvo V60 D5 och en Mercedes Benz GLA250 4Matic, och när det ska skojjas till blir det en BMW Z4 2,5i![]()
Här kommer dom!Släng gärna upp lite bilder![]()
Coola bilar!Här kommer dom!
Risiga bilder på GLAn och bilden på Z4an kunde varit roligare, men men...
![]()
![]()
![]()
![]()
Man måste ju stötta kemtvätten på hemortenCoola bilar!
Coolast är att du kör hela vägen från Bryssel för att komma till din favorit kemtvättare![]()
Helförsäkring?Börjar sakta men säkert glida åt att införskaffa mig en M4. Kollade försäkringen idag och fick ett pris på 7 500 kr året![]()
Helförsäkring?
Tyckte väl det lät billigt annars
Tyckte väl det lät billigt annars
bara till att köra! drömmer själv om en M4, dock utanför min budget tyvärr..