• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Det här är T6-motorn och man åker verkligen fint men som du säger, förbrukningen är inte rolig. Men jag väger upp det med att också köra Prius :) Det är överraskande nog bra utrymme på plats 6 och 7. Hade full styrka i bilen igår, och det är inga platser för giganter men ungdomar på ca 170cm fick plats alldeles utmärkt.
Usch, Prius. Gillar konceptet med bensin och el(P1 är Graalbilen,med stort G, just nu), synd bara att den är så jäkla ful:D
Har ingen bil just nu pga man pluggar men får låna en Renault Clio när man är hemma i Sthlm då och då, med den stora motorn på 0.9 liters. Låter inte så smickrande men den rör sig framåt faktiskt, dock bara mellan 40-90 sedan blir den allt seg.

image.jpeg
Sportar den här motherfuckern just nu.

Usch, Prius. Gillar konceptet med bensin och el(P1 är Graalbilen,med stort G, just nu), synd bara att den är så jäkla ful:D
Har ingen bil just nu pga man pluggar men får låna en Renault Clio när man är hemma i Sthlm då och då, med den stora motorn på 0.9 liters. Låter inte så smickrande men den rör sig framåt faktiskt, dock bara mellan 40-90 sedan blir den allt seg.

Haha, vet att det finns ett utbrett Prius-hat bland bilentusiaster men jag tycker på riktigt att det är en fantastisk liten bil :) All utrustning man behöver...adaptiv farthållare, heads-up, nav både på skärm och i heads-up, backkamera, solcellstak som driver ventilationen på varma dagar när man står parkerad m.m., m.m..
Dessutom är den roligare att köra än vad jag trodde och fungerar dessutom utmärkt som långdistansare. Åker till Berlin då och då, och ligger utan problem så gott som hela sträckan mellan 150-180km/h och då med en förbrukning på ca 0,75l/mil mot ca 0,45l/mil om jag kör inne i stan.

Haha, vet att det finns ett utbrett Prius-hat bland bilentusiaster men jag tycker på riktigt att det är en fantastisk liten bil :) All utrustning man behöver...adaptiv farthållare, heads-up, nav både på skärm och i heads-up, backkamera, solcellstak som driver ventilationen på varma dagar när man står parkerad m.m., m.m..
Dessutom är den roligare att köra än vad jag trodde och fungerar dessutom utmärkt som långdistansare. Åker till Berlin då och då, och ligger utan problem så gott som hela sträckan mellan 150-180km/h och då med en förbrukning på ca 0,75l/mil mot ca 0,45l/mil om jag kör inne i stan.
Jag skulle mycket gärna ha en hybrid/plug-in hybrid för drivlinan passar mina körmönster men varför måste de alltid se ut som ett paket med skit? Nya Prius ser ut som den krockat redan innan den lämnat fabriken och Leaf ser ut som en jäst brödlimpa. Det är ju bara Tesla som designar något som tilltalar en bilintresserad person överhuvudtaget och de pengarna lägger jag inte på en elbil som främst ska användas för hit-och-dit körningar inom stan.

Senast ändrad:
Har också en 1-serie med M-sport chassie, tycker den känns helskum jämfört med min förra utan RFV. Bullrigare, lite för tungstyrd och aningens mer spårkänslig. Man kanske skall skippa RFV-däck alltså ? Fälgar och däck är inte direkt billigt heller... Tål att funderas på...

Lite stötigare också kanske? Är det dags att byta däck fram eller bak så hade jag övervägt att byta alla fyra till vanliga däck istället för bara två RFT. Räkna dock med bärgare eller att ha något slags reparationskit om du får punka.

image.jpeg
Sportar den här motherfuckern just nu.

Sjukt sugen på en själv till i vår med just AMG paketet (big MUST). Vad tycker du om den om du haft den ett längre tag? Auto/man? Motor?

Jag har kört mycket A-klass men aldrig samma bil längre än 60 mil eller större motor än cdi200 av gamla motorn..

Det var inte så allvarligt menat :) Mer bara att det är roligare/lättare att följa vad folk faktiskt kör, och vad folk drömmer om i två separata trådar :)

Uppenbarligen spelar det ju inte så stor roll vad jag tycker i alla fall ;)
Jag noterade smileyn och var inte helt allvarlig själv. Du har helt rätt, men det är inte lätt att hålla vuxna barn i styr när drömmarna börjar flöda fritt.

Nya M2, hoppas detta kan starta ett värderas på 1M som stått rätt stilla sista tiden..

Delar din åsikt men tror tyvärr inte det kommer ske förutsatt de inte begränsar antalet M2 likt dom gjorde med 1M. Själv hoppas jag priserna för 1M inte ökar på ett år så jag kan knipa en till nästa höst. 964 är för dyr ränkat i NPK tyvärr...

Just därför man ska köpa en 1M fort som...! Det kommer att bli en framtida klassiker just av den anledningen att det tillverkats så få. Om den nu inte är en klassiker redan..

Tror knappast 1M kommer rasa, snarare tvärtom. Läste att endast 70 exemplar kom till Sverige.
Låter iof inte omöjligt! Såg en vit förra sommaren som gått 3k mil för 349 000, vilket iof verkade vara fel då andra bilar låg som idag ungefär.

Såg att det finns en M3 e46 Csl på blocket (1 av 8) Sv-sålda, de begär 1 miljon, känns som att bilmarknaden till viss del hängt med bostadsrallyt:(

Låter iof inte omöjligt! Såg en vit förra sommaren som gått 3k mil för 349 000, vilket iof verkade vara fel då andra bilar låg som idag ungefär.

Såg att det finns en M3 e46 Csl på blocket (1 av 8) Sv-sålda, de begär 1 miljon, känns som att bilmarknaden till viss del hängt med bostadsrallyt:(
Finns alltid opportunister. Därmed inte sagt att de säljs de till pengarna.

Tillbaka
Topp