• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Någon här som har erfarenhet av Solarplexius?
Tänkte lämna in på toning först men sambon vill inte ha mörka rutor på vintern...
SP har sina både för o nackdelar tycker jag..
Inget slår ju riktig solfilm finishmässigt, men SP är ju grymt smidigt att montera/demontera.
Det blir ju luft mellan plexin och rutan som kan ge reflexer och det kan bli "gnissel" om man inte får fast dom ordentligt OCH stor risk för kondens mellan plexi/ruta.
I min 9-5kombi har jag tills riktiga filmen kommer på plats plexi bakåt från lilla rutan i bakdörren , i frugans är det film från bakdörrarna och bakåt , men plexi i bakrutan för att kunna ta bort vinter/mörkertider.
Smaksak, men i finbil absolut film, i bruksis funkar plexin kanon..
 
SP har sina både för o nackdelar tycker jag..
Inget slår ju riktig solfilm finishmässigt, men SP är ju grymt smidigt att montera/demontera.
Det blir ju luft mellan plexin och rutan som kan ge reflexer och det kan bli "gnissel" om man inte får fast dom ordentligt OCH stor risk för kondens mellan plexi/ruta.
I min 9-5kombi har jag tills riktiga filmen kommer på plats plexi bakåt från lilla rutan i bakdörren , i frugans är det film från bakdörrarna och bakåt , men plexi i bakrutan för att kunna ta bort vinter/mörkertider.
Smaksak, men i finbil absolut film, i bruksis funkar plexin kanon..
Tack för tipsen. Kanske får övertala frugan att det är bättre med riktig film och att man ser bra i vintermörkret ändå ;)
Får suga på karamellen.. :)

edit: Vad tror du om färdigskuren film och montera själv ? Typ detta ? https://www.soyafilm.se/
Känns onödigt att lämna in bilen på proffstoning med vetskapen om att i värsta fall måsta rycka den så fort det blir mörkt...
 
Tack för tipsen. Kanske får övertala frugan att det är bättre med riktig film och att man ser bra i vintermörkret ändå ;)
Får suga på karamellen.. :)

edit: Vad tror du om färdigskuren film och montera själv ? Typ detta ? https://www.soyafilm.se/
Känns onödigt att lämna in bilen på proffstoning med vetskapen om att i värsta fall måsta rycka den så fort det blir mörkt...
Man måste ju inte ta den absolut mörkaste filmen ;)
Inte testat soyafilm mer än att vi ryckte bort det i en polares bil, och det funkade den ju till iaf:D
Tror den är svårare att få bubbelfri vid montage än "riktig" film.
Jag beställde lite kraftigare, mer formbar, färdigskuren till bruksbilen, men vart för slö för att montera den ännu och att jag plockade plexin ur en annan bil jag fick bli vid:)
Den riktiga filmen ska i så snart lusten faller på ;)
 
Såg en annons på Abarth 595 (145hk) för 2000kr privatleasing. Behöver man uppgradera tillvalen eller räcker det med bastillbehören för en kul liten andrabil? @snoozarn @nilbri

CD510964-5579-420A-B85D-E3DEB0270D60.jpeg
 
Jag tolkar det som att man får ytterligare 1500mil vid köp av premiumpaketet, totalt 6000mil då.
Du hade rätt

Abarth 595/595C med 145hk Turbo! Helt unikt tillfälle att privatleasa en Abarth 595 till kanonpris - ordinarie 3370:-/mån

0kr kontant, 36 mån, 4500 mil och garanterat återköp.

Köp till premiumpaketet +399kr/mån så får Du:
+1500mil ( totalt 6000 mil), Vinterhjul komplett och Fri service.

Kontakta oss för mer information och aktuell tillgång på bilar/modeller.
 
Behöver nya sommardäck till pendlarbilen Golf 1.4.
Är det värt att lägga några tusenlappar extra på Pirelli P7 eller kan jag lika gärna köpa Sailun Atrezzo? Ibland går det ganska fort på väg till jobbet, kör ca 90 mil i veckan...
Det beror helt och hållet på hur mycket pengar du kan ta med dig till efterlivet. Jag värdesätter livet väldigt högt, åka med däck som klarar lite vatten och klarar av en hastig inbromsning ligger otroligt högt på min lista. Misstänker att du inte har stora hjul på pendlar bilen så lägg pengarna och köp riktiga däck.
 
Du hade rätt

Abarth 595/595C med 145hk Turbo! Helt unikt tillfälle att privatleasa en Abarth 595 till kanonpris - ordinarie 3370:-/mån

0kr kontant, 36 mån, 4500 mil och garanterat återköp.

Köp till premiumpaketet +399kr/mån så får Du:
+1500mil ( totalt 6000 mil), Vinterhjul komplett och Fri service.

Kontakta oss för mer information och aktuell tillgång på bilar/modeller.


Bra pris!
 
Det beror helt och hållet på hur mycket pengar du kan ta med dig till efterlivet. Jag värdesätter livet väldigt högt, åka med däck som klarar lite vatten och klarar av en hastig inbromsning ligger otroligt högt på min lista. Misstänker att du inte har stora hjul på pendlar bilen så lägg pengarna och köp riktiga däck.
Helt sant. Tänkte om Kina kommit ikapp väst. Det blev iallafall Pirelli.
 
Liten varning att det inte finns någon chans till överlåtelse om man tar ut via Auto Lounge, dvs du kan inte komma loss på något annat sätt än att betala hela resterande summan. De påstår att "de flesta gör så för att det blir så mycket strul med överlåtelser" men utav de 10+ handlare jag kollade med så var det bara AL som körde så hårda regler.

Spelar ju ingen roll om man vet 100% att man kommer ha den kvar men det retade mig lite iaf.

edit: knepig citering @Stomatologen , @sevdah

Du hade rätt

Abarth 595/595C med 145hk Turbo! Helt unikt tillfälle att privatleasa en Abarth 595 till kanonpris - ordinarie 3370:-/mån

0kr kontant, 36 mån, 4500 mil och garanterat återköp.

Köp till premiumpaketet +399kr/mån så får Du:
+1500mil ( totalt 6000 mil), Vinterhjul komplett och Fri service.

Kontakta oss för mer information och aktuell tillgång på bilar/modeller.
 
Liten varning att det inte finns någon chans till överlåtelse om man tar ut via Auto Lounge, dvs du kan inte komma loss på något annat sätt än att betala hela resterande summan. De påstår att "de flesta gör så för att det blir så mycket strul med överlåtelser" men utav de 10+ handlare jag kollade med så var det bara AL som körde så hårda regler.

Spelar ju ingen roll om man vet 100% att man kommer ha den kvar men det retade mig lite iaf.

edit: knepig citering @Stomatologen , @sevdah

Låter jättemärkligt. Det är väl knappast Auto Lounge som äger leasingkontraktet. Vem är det som är leasinggivare? kontakta dem direkt istället för byte utav ägare. De lär ta en avgift men det sköter man mellan kontraktägaren och framtida kontraktägaren. =)

edit: jag får kanske pudla, rätt ovanligt att en bilfirma i storlek Autolounge kör egen inhouse finans. Står de för restvärdetsrisken på privatleasingbilarna?
 
Låter jättemärkligt. Det är väl knappast Auto Lounge som äger leasingkontraktet. Vem är det som är leasinggivare? kontakta dem direkt istället för byte utav ägare. De lär ta en avgift men det sköter man mellan kontraktägaren och framtida kontraktägaren. =)

edit: jag får kanske pudla, rätt ovanligt att en bilfirma i storlek Autolounge kör egen inhouse finans. Står de för restvärdetsrisken på privatleasingbilarna?
Håller med. Modigt att ta restvärdet när man ändå är en "liten" handlare som Autolounge. Men det är väl därför de kan pressa ned månadskostnaderna så mycket.

Modigt och det funkar ju i medvind. Sen blir det jobbigt ;)
 
Nja, Santander som är leasegivare, inte AL. Men enligt AL har S i sin tur stoppat detta. Man ska ju ha med sig att detta sagts till mig av en bilhandlare så vi ska nog slänga in några nävar salt här. Men de har ju inte så mycket att vinna på att skrämma bort mig från affär om det inte stämmer?

Fick iaf mig att avstå Iaf

Låter jättemärkligt. Det är väl knappast Auto Lounge som äger leasingkontraktet. Vem är det som är leasinggivare? kontakta dem direkt istället för byte utav ägare. De lär ta en avgift men det sköter man mellan kontraktägaren och framtida kontraktägaren. =)

edit: jag får kanske pudla, rätt ovanligt att en bilfirma i storlek Autolounge kör egen inhouse finans. Står de för restvärdetsrisken på privatleasingbilarna?
 
Nja, Santander som är leasegivare, inte AL. Men enligt AL har S i sin tur stoppat detta. Man ska ju ha med sig att detta sagts till mig av en bilhandlare så vi ska nog slänga in några nävar salt här. Men de har ju inte så mycket att vinna på att skrämma bort mig från affär om det inte stämmer?

Fick iaf mig att avstå Iaf
Kanske. Men det är nära nog dödfött att försöka överlåta en privatleasing ändå. Varför ska någon betala nypris för din bil som är begagnad och eventuellt få betala för dina repor vid återlämning? Visst, det finns en liten krets som letar efter en privatleasing med kortare löptid men de är inte särskilt många. Sen kan man ju fått en kampanjbil något billigare än snittet men det är ovanligt det också. Skapa en bevakning på Blocket så ser du att överlåtelserna ligger kvar vecka ut och vecka in.
 
Så kan det nog vara men när jag kollade detta dec/jan så missade jag en hel del bilar på blocket för att de hann överlåtas innan jag bestämde mig. Proceduren ser ut så att man gör en återlämningsbesktning hos handlaren och den tidigare leasingtagaren får betala allt som uppstått till den dagen. Detta tas det ut en avgift för (typ 2k) sen skriva ett nytt kontrakt med den nya tagaren. För mig som var lite osäker på om jag verkligen behövde en andrabil i tre år så var det lockande med 1års leasing.

Kanske. Men det är nära nog dödfött att försöka överlåta en privatleasing ändå. Varför ska någon betala nypris för din bil som är begagnad och eventuellt få betala för dina repor vid återlämning? Visst, det finns en liten krets som letar efter en privatleasing med kortare löptid men de är inte särskilt många. Sen kan man ju fått en kampanjbil något billigare än snittet men det är ovanligt det också. Skapa en bevakning på Blocket så ser du att överlåtelserna ligger kvar vecka ut och vecka in.
 
Tillbaka
Topp