Fyfan vad illa angående stöldförsöket.
De är så jäkla fräcka alltså.
Jag har bara hört anekdotiskt från en polis i Stockholm att AMG inte är lika intressanta som Audi när det gäller stöld och BMW är ju främst drabbade av bildelsstölder.
Inte för att jag har någon statistik som stödjer polisens uttalande men jag tycker det återspeglas i försäkringspremierna där Audi RS och BMW M är betydligt dyrare än AMG när jag kollade sist.
Alfan är svinball och jag var supersugen på en ett tag men behövde en bil som kan göra allt och med barn och hus så är kombi och dragkrok ett måste och jag ville undvika att ha två bilar.
Det som avskräckte mig är alla de kvalitetsproblem som första årets QVs drogs med samt långa verkstadstider för att få ordning på bilarna.
Detta gällde främst UK och USA så det kanske är mer kompetenta verkstäder här men tydligen är även leveranstid av delar oerhört långa.
Detta är ju inte så uppmuntrande läsning direkt.
https://www.caranddriver.com/reviews/a23145269/alfa-romeo-giulia-quadrifoglio-reliability-update/
Och det värsta är att liknande fel förekommit även på engelska testbilar (limp mode) vid grupptest.
Jag tror både Evo och Drivetribe hade problem med sin QV när de körde grupptest mot M3 comp och C63s.
Lycka till med billetandet.
Halva nöjet är att nörda ner sig i alternativen tycker jag.