• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

m5 e39 är verkligen så sjyssta! Jag har länge suktat efter en men då utan navi (så man verkligen gör det svårt för sig själv..) men det är då inte lätt att hitta fina m5 e39: or längre...

En dag ska jag resa ner till Lanzarote och ta hem en, finns en del fina beemers där nere riktigt välhållna.
 
m5 e39 är verkligen så sjyssta! Jag har länge suktat efter en men då utan navi (så man verkligen gör det svårt för sig själv..) men det är då inte lätt att hitta fina m5 e39: or längre...
Min är hyfsat fin ändå, tyvärr lite många ägare men har "bara" gått 15500mil. Väldigt bra skick både in- och utsidan.
 
Tvivlar inte på att din är fin @viqs , den har ju rätt färg vad jag kan se (cosmosschwartz metallic). Det är nog mer jag och min vapendragare som har extrema krav. Jag lackade om hela min bil nu för att jag var förbannad på stenskott, små dörruppslag som var på dörrkanten (inga buklor), nått märke på bakluckan och så vidare.. Nu kvarstår bara vuxenpusslet att sätta in inredningen och sen alla 500 smådelar och lister... :dead:
 
Mkt snyggt, tyvärr kör de alltid samma svart plast som är så jävla plastig. Ser billigt ut och känns billigt

vilken plast menar du par?

Uppe på instrument panelen (mot fönstret) vill jag påstå att det tillhör klassens bästa känsla. Brukar faktiskt ofta klämma på det när jag testar bilar, trycker tummen på den och fjädrar det mjukt och stabilt är det Good shiit.
En gummi kvalité som känns påkostad. I fors transit är den panelen helt i plast :D
 
vilken plast menar du par?

Uppe på instrument panelen (mot fönstret) vill jag påstå att det tillhör klassens bästa känsla. Brukar faktiskt ofta klämma på det när jag testar bilar, trycker tummen på den och fjädrar det mjukt och stabilt är det Good shiit.
En gummi kvalité som känns påkostad. I fors transit är den panelen helt i plast :D
Den svarta blanka plasten de envisas att använda dumt mittkonsolen mm. Inte alls premiumkänsla där, annars designar de inredningen snyggt tycker jag
 
Tror @par menar plasten som är runt stereon och mittkonsollen.?
Tyvärr tycker jag även Bmw tappat där med så det är mer eller mindre ett "homogent" tapp. Sen ska vi inte prata om den satans plasten som dom har behandlat med "soft touch" lack. Sämre skit finns inte...
 
Tror @par menar plasten som är runt stereon och mittkonsollen.?
Tyvärr tycker jag även Bmw tappat där med så det är mer eller mindre ett "homogent" tapp. Sen ska vi inte prata om den satans plasten som dom har behandlat med "soft touch" lack. Sämre skit finns inte...
Japp
Tycker all sorts s.k. pianolack är ett sattyg pga repkänslighet och damm. Sen gör mercedes den betydligt mer plastig i känslan än tyska kollegorna
 
Kikade nyss på bilderna av nya Volvo S90, den påminner rätt mycket om deras concept coupe de visade 2013.

2016-volvo-s90.jpg


Volvo-Concept-Coupe-132.jpg
Om dom bara hade fått till bakdelen hade bilen varit perfekt
 
Japp
Tycker all sorts s.k. pianolack är ett sattyg pga repkänslighet och damm. Sen gör mercedes den betydligt mer plastig i känslan än tyska kollegorna

Kan hålla med även om jag tycker det är snyggt med pianolack. Osmidigt absolut men ändå snyggt. DEn mjuka plasten däremot. Har den väl blivit tråkig är det kört. Pianolacken går ju att polera även om det är pilligt.
 
Kan hålla med även om jag tycker det är snyggt med pianolack. Osmidigt absolut men ändå snyggt. DEn mjuka plasten däremot. Har den väl blivit tråkig är det kört. Pianolacken går ju att polera även om det är pilligt.
Svårt att se den poleras, brukar vara ganska tunn lack som repor lyser genom direkt:)
 
Löjligt sugen på en BMW 3 cab och föreställer mig att vintern är rätt tid att slå till på en. Plåt-cab känns smidig och mer "året-runtig" har jag fått för mig. Tycker oxå att många tyg-cabbar tappar lite av de vanligtvis fina linjerna på "originalbilen" (typ A5 cab - kör A5 Sportsback idag - kanonbil i övrigt)

Kommentarer/råd inför stundande 3 cab inköp?
Tänker mig max 3-5 år gammal. Under 6000 mil. Vill inte lägga mer än runt 300-350K.

Kollat på denna: http://www.blocket.se/stockholm/BMW_325_328_M_sport_240_hk_63499319.htm?ca=11&w=3

Är det nåt fuffens? Varit till salu sedan oktober, till lägst pris på Blocket, med schysst utrustning och i mina ögon "rätt" färg/klädsel.
 
Löjligt sugen på en BMW 3 cab och föreställer mig att vintern är rätt tid att slå till på en. Plåt-cab känns smidig och mer "året-runtig" har jag fått för mig. Tycker oxå att många tyg-cabbar tappar lite av de vanligtvis fina linjerna på "originalbilen" (typ A5 cab - kör A5 Sportsback idag - kanonbil i övrigt)

Kommentarer/råd inför stundande 3 cab inköp?
Tänker mig max 3-5 år gammal. Under 6000 mil. Vill inte lägga mer än runt 300-350K.

Kollat på denna: http://www.blocket.se/stockholm/BMW_325_328_M_sport_240_hk_63499319.htm?ca=11&w=3

Är det nåt fuffens? Varit till salu sedan oktober, till lägst pris på Blocket, med schysst utrustning och i mina ögon "rätt" färg/klädsel.

En snabb koll på just den bilen.
1. Sök DNU220 på https://fordonsfraga.transportstyrelsen.se/fragapaannatfordon.aspx
2. Googla bilder på WBADW3C5XBE536112
3. Hitta salvage bil från USA
2015-12-11 10_22_37-Salvage BMW 328 3.0L 6 2011.png
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp