• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

En snabb koll på just den bilen.
1. Sök DNU220 på https://fordonsfraga.transportstyrelsen.se/fragapaannatfordon.aspx
2. Googla bilder på WBADW3C5XBE536112
3. Hitta salvage bil från USA
2015-12-11 10_22_37-Salvage BMW 328 3.0L 6 2011.png

Där ser man... :confused:
Man ska alltså alltid göra sin läxa. Tack!
Och återigen; om det låter för bra för att vara sant, så är det oftast det...

Funderar på att kontakta firman som säljer den & ställa lite frågor om bilen och höra på hur dom försöker ta sig ur detta...

Funderar på att kontakta firman som säljer den & ställa lite frågor om bilen och höra på hur dom försöker ta sig ur detta...
De kan säkert uppvisa helt ok dokumentation... :/

Löjligt sugen på en BMW 3 cab och föreställer mig att vintern är rätt tid att slå till på en. Plåt-cab känns smidig och mer "året-runtig" har jag fått för mig. Tycker oxå att många tyg-cabbar tappar lite av de vanligtvis fina linjerna på "originalbilen" (typ A5 cab - kör A5 Sportsback idag - kanonbil i övrigt)

Kommentarer/råd inför stundande 3 cab inköp?
Tänker mig max 3-5 år gammal. Under 6000 mil. Vill inte lägga mer än runt 300-350K.

Kollat på denna: http://www.blocket.se/stockholm/BMW_325_328_M_sport_240_hk_63499319.htm?ca=11&w=3

Är det nåt fuffens? Varit till salu sedan oktober, till lägst pris på Blocket, med schysst utrustning och i mina ögon "rätt" färg/klädsel.

Får du inte en 335 cab för dom pengarna? Jag är såklart partisk men just 335 är en underbar motor och en rejäl skillnad mot 325.

Bor du i Motala förresten? I så fall tror jag vi har en gemensam bekant som fått provköra min 335a och han hade ett leende upp till öronen :D

På nyare prestige/prestandabilar ska man absolut göra det! Sjukt mycket flodskadade och herrejössessmällda inlösenbilar från USA som tar vägen genom framför allt baltikum och helt plötsligt ser jättefina ut. Under ytan har uppdagats felaktigt skarvade strukturella delar, stulna delar och saknade säkerhetsdetaljer. Airbags som försvunnit, tex. USA-specade bilar, modeller som säljer långt mer där än här, och baltimporter får iaf mina varningsklockor att ringa.

Inte inte allt för vild chansning (stöttad av folk i försäkringsbranschen, iaf off the record) är att det är i bilar som dessa som majoriteten av strålkastare, airbags och navienheter som stjäls av kringresande ligor här hemma och i överiga Europa, hamnar. Att köpa bilar som dessa, även om priset skulle vara lågt nog för en shady bil, driver efterfrågan på stöldgods som det.

Bland jordbrukstraktorstölderna som är stora nu, finns indikationer om bruk av insiders. Folk i logistikkedjan som levererar traktorerna misstänks varit inblandade i försvinnandena från gårdar och handlare. Inte omöjligt att något liknande kan ske med sådana här bilar, hur svårt är det för snubbarna som fullagat bilarna att kopiera en nyckel, spåra bilen, slakta den och använda samma delar på ett nytt objekt? Profit igen.

Jag sportar inget då jag sålde min. Xc60 T5 idag.

Funderar på en BMW 320d 2015 med m-sport paketet. Någon som erfarenhet av det? I Volvo termer motsvarar det r-design antar jag..

Är kanske inte helt enkelt o jämföra men vad kostar en e klass med aut, 6 cyl diesel, 4wd och luftfjädring då?
Ser det inte så.
Räcker med 4a o man åker fint utan luftfjädringen ändå.
Kollar på bytbil så kanske 450 typ.

Har för mig att a6an är dyrare men har inte kollat närmre, vet dock att du har stenkoll :)

Ser det inte så.
Räcker med 4a o man åker fint utan luftfjädringen ändå.
Kollar på bytbil så kanske 450 typ.

Har för mig att a6an är dyrare men har inte kollat närmre, vet dock att du har stenkoll :)
a6 allroad kostar 465 brutto med v6an;) När man vänjer sig så behövs den v6an. Synd att de flesta går från 6orna, är något speciellt med den karaktären även om det ju tyvärr är dyrare.

a6 allroad kostar 465 brutto med v6an;) När man vänjer sig så behövs den v6an. Synd att de flesta går från 6orna, är något speciellt med den karaktären även om det ju tyvärr är dyrare.
Haft Bmws raka 6 a i min förra bil.
Mycket trevligt och absolut trevligare än en 4a.
Men som familjebil funkar en dubbelturbo 4 a ganska bra om dom har 160-180 hk typ.

• Like
Reactions: par
Får du inte en 335 cab för dom pengarna? Jag är såklart partisk men just 335 är en underbar motor och en rejäl skillnad mot 325.

Bor du i Motala förresten? I så fall tror jag vi har en gemensam bekant som fått provköra min 335a och han hade ett leende upp till öronen :D

Hoppas det! :)

För övrigt så är Motala hemorten å är han du snackar om en programmerar-gubbe å du en IT-slyngel med en schysst BMW-coupé så är det nog så som du säger. :p
Har hört talas om den provkörningen... Vi ses väl i morrn i så fall?!?

Ja är priset väldigt lågt så ska man kolla upp. En annan bra sida är
http://www.bimmer.work, ta de sista sju siffrorna i chassi nummer så får du utrustningslistan. Många annonser listar långt ifrån den utrustningen som finns på bilen.

Hoppas det! :)

För övrigt så är Motala hemorten å är han du snackar om en programmerar-gubbe å du en IT-slyngel med en schysst BMW-coupé så är det nog så som du säger. :p
Har hört talas om den provkörningen... Vi ses väl i morrn i så fall?!?

Haha, alla rätt. :)

Självklart hade vi kunnat ordna en provkörning men tyvärr står BMWn avställd under ett täcke och vilar.
Har du inte hittat någon bil till påsk så tar du med dig programmerar-gubben ut till segelflygfältet precis utanför Motala så fixar vi provkörning av både BMW och flygplan. Bäst att ta BMWn först, för en snabb bil känns ganska trist efter en del flygningar... :cool:

M235i, A45 AMG (kanske CLA45 istället?) eller RS3? vad säger panelen? :)
Kör förövrigt en 335i från -07 för tillfället som jag är väldigt nöjd med, men är ändå sugen på nytt..
Kanske bara skall satsa på en nyare årsmodell av 335an?

M235i, A45 AMG (kanske CLA45 istället?) eller RS3? vad säger panelen? :)
Kör förövrigt en 335i från -07 för tillfället som jag är väldigt nöjd med, men är ändå sugen på nytt..
Kanske bara skall satsa på en nyare årsmodell av 335an?

Nytt as in nytt-nytt? Finns budgetutrymme för RS3 borde ju M2:an rymmas, orderböckerna är öppna :) I övrigt allt för partisk, men M235 är ju förbaskat trevlig!

Nytt as in nytt-nytt? Finns budgetutrymme för RS3 borde ju M2:an rymmas, orderböckerna är öppna :) I övrigt allt för partisk, men M235 är ju förbaskat trevlig!
Nej inget sprillans, vill helst slippa första "tappet".. Och därför går ju M2an bort, annars hade den varit det ultimata!
Tänker mig bättre begagnat, max 3-4k mil :)
Håller med om att M235 är riktigt nice, minus är dock att den endast har 4 säten.. Inte för att jag egentligen behöver det, men det händer ju nån gång att man kan behöva ta tre passagerare..

Nej inget sprillans, vill helst slippa första "tappet".. Och därför går ju M2an bort, annars hade den varit det ultimata!
Tänker mig bättre begagnat, max 3-4k mil :)
Håller med om att M235 är riktigt nice, minus är dock att den endast har 4 säten.. Inte för att jag egentligen behöver det, men det händer ju nån gång att man kan behöva ta tre passagerare..

Se det som en fördel, det är aldrig du som behöver skjutsa! :D Har inte testat baksätet på min än, ser den mer som 2+2-sitsig.

Tillbaka
Topp