• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Hehe, du har en poäng ;)
Har du en 235 då?:) kul att höra lite tankar och åsikter av någon som äger en ju!

Bara kört 160-170 mil, men vacker som en dag, lagom stor och ruggigt potent. Leta efter en med ställbara chassit, säkert dynamiskt eller aktivt på BMW-språk. Inte mycket hårdare än standard M-sport i sportläge, men ett något mjukare komfortläge gör bilen mångsidigare. Längsta etappen hittills är 25 mil, hade lätt kunnat fortsätta 100 till. Så bra nog långfärdskomfort kombinerat rejält busighet när man vill.

Blev bilbyte igår, fredag.

Från vitt till svart
Från passat till A6

image.jpeg

Bra val! Gjorde samma sak för två veckor sedan fast bytte från svart A4 bensinare till svart A6 diesel. Riktigt nöjd med bytet. Bara lite småfix som toning av rutorna (mest för lillgrabbens skull som blir galen av solljuset fast det sitter solgardiner i den, hur nu nån kan bli sur för solljus...) och plocka bort stänkskydden till våren.
image.jpeg

@kabro @Richie
A45 är riktigt rolig men effekten kommer lite ketchup. Är man bara med på det går det att planera runt det. Dock är det som sagt Haldex på gott och ont med lite för mycket drivning fram för mitt tycke..

Är det Sixt du ska hyra ifrån?

@kabro @Richie
A45 är riktigt rolig men effekten kommer lite ketchup. Är man bara med på det går det att planera runt det. Dock är det som sagt Haldex på gott och ont med lite för mycket drivning fram för mitt tycke..

Är det Sixt du ska hyra ifrån?
Det kan jag tänka mig, 2.0 liter och 360hk lär kräva en del turbokraft, men det ska bli kul o prova! Mycket exalterad över smällarna från avgassystemet, haha!

Yes, det är Sixt :)

Ahh...
Ett jänkejärn från tiden då "de tre stora" var som allra bäst! ;)
Lincoln nånting-nånting?

Kommer ihåg när jag var över i USA en lite längre tid i slutet av nittiotalet. Pontiac Grand Am var min absoluta drömbil - tillsammans med Ford Taurus(!)
Att mina föräldrar över huvud taget behöll mig är ett under! :)

På tok för lite lågflygande coupéer i denna tråd..

Nattade min nylackade, halvt ihopmonterade, släde idag. Ful-fälgar monterade, trevligt sällskap ordnat och ny snuttefilt så han inte fryser på Knivsöder..

MB.jpeg_zpssuphorud.png

MB%20taumlckt.jpeg_zpsjaxroh5n.png

Nu ska "bara" inredningen in igen, alla lister tillbaks och närmast all krom folieras svart...

Ber om ursäkt för kassa bildkvalitén...

Senast ändrad:
Ahh...
Ett jänkejärn från tiden då "de tre stora" var som allra bäst! ;)
Lincoln nånting-nånting?

Kommer ihåg när jag var över i USA en lite längre tid i slutet av nittiotalet. Pontiac Grand Am var min absoluta drömbil - tillsammans med Ford Taurus(!)
Att mina föräldrar över huvud taget behöll mig är ett under! :)

1995 Lincoln Mark Viii :)

Jag kan skämmas med dig på den punkten.
Jag absolut älskade 90-tals Caprice... :bag:
Förstår inte hur man resonerade då...

Lutar åt att klippa en Cayenne Diesel snart, men man måste ju upp på 2011 för att få nya modellen som är nästan dubbelt så dyr som 2010. Dilemma... :D

Tack!
Dock så har jag inte kvar Porschen längre :( fick sälja den för ett tag sedan då man i en mindre stad inte får sticka ut för mycket utan att få gliringar.
Men kanske blir en annan rolig bil till sommaren :)

Svetsklåda på armarna nu? :)

Äsh lite brännskador ska väl en karlakarl klara av ;)

Träningsvärk efter all slagning med slägga hade jag iallafall!

Renovering av sista bromsoket nu. Hoppas det går bra så man får den skiten ur världen.

Och den 23e December åker jag kanske och kollar på en 2006 Dodge Viper Coupe.
Största frågan är väl om man vågar. Det är störtlöjligt mycket pengar...
Tanken är en grym sommarbrukis

Hämtade en BMW 525iA 89a igår med 10500 mil på mätaren!! Ska palla upp den i ett garage tills jag vet vad jag ska ha den till :)

Avis!
E34 är en riktigt fin kaross haft en 520 -95a som var riktigt fin förutom fenomenet som sker då den har sidokjolarna.. Finns en fin 520 eller om det var 525 på blocket nu men för 75k är den tokdyr..

Är din möjligen röd med beige inredning?

Avis!
E34 är en riktigt fin kaross haft en 520 -95a som var riktigt fin förutom fenomenet som sker då den har sidokjolarna.. Finns en fin 520 eller om det var 525 på blocket nu men för 75k är den tokdyr..

Är din möjligen röd med beige inredning?

Nej min är mörkblå med beige skinn. Den lågmilade på blocket verkar fin men rätt dyr. Dessutom en 520 med bara 150 HK.

Nej min är mörkblå med beige skinn. Den lågmilade på blocket verkar fin men rätt dyr. Dessutom en 520 med bara 150 HK.

Sjysst. Vet att det fanns en röd 525 för ett tag sedan ute till salu därav min fråga. Men visst är det M30 motor i din e34? Hade en 520 M50 och de är inte snabba. Den på blocket har dock 25% LSD diff så om man känner för att kasta på en turbo har man ju effekten. :)

Sjysst. Vet att det fanns en röd 525 för ett tag sedan ute till salu därav min fråga. Men visst är det M30 motor i din e34? Hade en 520 M50 och de är inte snabba. Den på blocket har dock 25% LSD diff så om man känner för att kasta på en turbo har man ju effekten. :)
Min är en sexa på 12v och 170 hästar, kallas m20 och det är samma block som sätt i 325 på 80-talet. Riktig gammal skola :) sitter LSD på min också, lekstuga :p du får bjuda på den lågmilade på blocket och uppleva gamla tider

Ska beställa en ny familjebil. Efter mycket velande så blir det en Passat Alltrack GT 2.0 TDI, tydligen automagiska växlar på den, det blir automatpremiär för denna tanten. Hoppas på leverans i mars-april.
Jag ville ha den i färgen habanero men blev kraftigt nedröstad. :shifty:

Hellre kraftigt nedröstad än kraftigt nedrostad.
Badam tisch!

Bra val! Gjorde samma sak för två veckor sedan fast bytte från svart A4 bensinare till svart A6 diesel. Riktigt nöjd med bytet. Bara lite småfix som toning av rutorna (mest för lillgrabbens skull som blir galen av solljuset fast det sitter solgardiner i den, hur nu nån kan bli sur för solljus...) och plocka bort stänkskydden till våren.
image.jpeg
Nice med LED-strålkastare :) Ett måste ha!

Ska beställa en ny familjebil. Efter mycket velande så blir det en Passat Alltrack GT 2.0 TDI, tydligen automagiska växlar på den, det blir automatpremiär för denna tanten. Hoppas på leverans i mars-april.
Jag ville ha den i färgen habanero men blev kraftigt nedröstad. :shifty:
Tror "tanten" klarar det mesta men är värd att få stå för färgvalet själv. :)

Tillbaka
Topp