Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tvärtom. Varför bygger man V12or? Jo för att få vrid vid låga varv, vibrationsfrihet och tystnad. Dvs exakt det som elmotorn är bra påV12 måste ju nästan vara så långt ifrån elbil som man kan komma
Ja jäklarNice klassiker!
Här en bild från 2011 när orginalfälgarna satt på.![]()
Och en annan likhet måste vara räckviddsångest..Tvärtom. Varför bygger man V12or? Jo för att få vrid vid låga varv, vibrationsfrihet och tystnad. Dvs exakt det som elmotorn är bra på![]()
Haha vilket sjukt ställe.V12 måste ju nästan vara så långt ifrån elbil som man kan komma. Klipp från Danmark med bl.a Mercedes-Maybach G 650 Landaulet.
Och iskallt med egen biltvätt i ”garaget”..
Tack för input! Vilken årgång är din? Finns det några modeller man ska hålla sig undan från? Tänkte motormässigt eller chassi osv.
Vad jag förstår så är det en modell 04-06 och 06 facelift plus uppdateringar? Men det blir nog en hundring upp mot en 04a.
Nu börjar vi snacka!Råkade stöta på en riktig klassiker nyssSierra Cossie
![]()
![]()
![]()
Var bara tvungen att avbilda denNu börjar vi snacka!Riktigt fin och verkligen en klassiker!
![]()
Du har absolut inte fel i det du skriver men man ska inte glömma att en GT3 på intet sätt är omöjlig att använda till vardags.
Beroende vad man har för preferenser och erfarenheter så är dom ändå relativt bekväma. De är liksom inte plåtrena med stumma bussningar och svinhårt chassie vilket vissa vill få dom till att vara.
Men man ska helt klart provköra. ’Standardmodeller’ räcker i många fall väldigt, väldigt långt.
Kan hålla med i det du skriver.
Jämfört med en tävlingsbil framtagen för racing är en GT3:a inte alls hardcore. I grunden är en GT3:a en bil som alla andra. Den är bara mindre bekväm om man tänker köra den i vardagen. Man kan givetvis köra en varje dag, men jag tror inte man hade tyckt om det efter en tid.
Äldre 996 GT3 är mer hardcore än de som kommit senare så man har gjort dem mer civiliserade så att säga. Med ställbara dämpade etc.
Det är inga problem att t ex köra GT3 med skalstolar och clubsport paketet till t ex Nürburgring eller Spa. Man kan åka på weekendtrips etc. Folk körde äldre 911r som de modifierat med skalstolar och chassi också så vad säger det egentligen? Inte så mycket faktiskt.
Man sitter bekvämare i en standard 911 om man gör samma resa och det är givetvis enklare att ta sig ut och in i bilen när man ska stanna för att uträtta ärenden. Säg att man åker till samma region men är ute efter vindistrikten och sevärdheter och kanske bara löser några varv på Nürburgring och vidare ner i Frankrike. Här hemma använder man bilen mer i vardagen. Då tror jag faktiskt en vanlig 911 är ett bättre köp.
Som alltid måste man bilda sig en egen uppfattning.
Det är lätt att sitta och drömma upp något när man ser någon blåsa förbi i en GT3:a Det är ingen tvekan om att det är fantastiska bilar. Men att tänka att man ska köra en i vardagen. Det är inte realistiskt. Det är nyhetens behag. Sedan lägger det sig och man kommer att köpa en annan bil eller byta in den.
Min far har gått igenom några Sierror och även byggt rallybil av en Sierra. Så jäkla klassiska och coola bilar i mitt tyckeVar bara tvungen att avbilda den
Cossie, i synnerhet Sierran, var ju en riktig vill-ha-bil när det begav sig..
Håller med och håller inte med!
För egen del skulle det vara precis tvärt om - skulle byta min Carrera mot en GT efter ett tag. Gillar känslan av att det är ett event och något speciellt när jag tar ut hobbybilen. Att ha en till jäkligt snabb bil som är lika bekväm som vardagsbilden lockar inte.
...så väldigt individuellt.
Återigen: provkör och tänk igenom användningsområdet.
Håller med er båda, men mest @krämbulleHåller med och håller inte med!
För egen del skulle det vara precis tvärt om - skulle byta min Carrera mot en GT efter ett tag. Gillar känslan av att det är ett event och något speciellt när jag tar ut hobbybilen. Att ha en till jäkligt snabb bil som är lika bekväm som vardagsbilden lockar inte.
...så väldigt individuellt.
Återigen: provkör och tänk igenom användningsområdet.
Håller med er båda, men mest @krämbulle
Det ska ju vara lite kärvt och ”jävligt” när man hoppar in i hobbybilen. Sen, för egen del iaf, är det en vanesak. Ju mer man rullar med en gammal bil utan massa finesser, desto enklare blir det. Man är ju så sjukt bortskämd med automat, adaptiv farthållare, parkeringsvärmare, centrallås etc idag.
Interlagos måste det väl vara?
Håller helt med i övrigt. Fyradörrars är så jäkla mycket vassare än kupén!
Bilen ser lite "baktung" ut på bild i alla fall. MEN, jag är rätt säker på att du kommer enbart försämra vägegenskaperna om du ändrar fjädrar fram men inte bak.
Jag kör utan fram plåt.
Hittils fått tillsägelser 2 gånger av polisen, inga böter.
Svårt att gilla den. Tycker den ser överarbetad ut. Istället för att göra linjerna snygga så har man pressat dit en massa uppseendeväckande detaljer. Det är 18 olika lister, vinklar, vrår och så....grilljäveln.Jag tycker den ser fet ut. Måste nog vara en av få
![]()
![]()
Jag gillar den medJag tycker den ser fet ut. Måste nog vara en av få
![]()
![]()
Svårt att gilla den. Tycker den ser överarbetad ut. Istället för att göra linjerna snygga så har man pressat dit en massa uppseendeväckande detaljer. Det är 18 olika lister, vinklar, vrår och så....grilljäveln.
Håller med. Är inte en av de som fullkomligt avskyr BMWs nya designspråk. Snarare ser jag tanken bakom men som du skriver är den överarbetad.Svårt att gilla den. Tycker den ser överarbetad ut. Istället för att göra linjerna snygga så har man pressat dit en massa uppseendeväckande detaljer. Det är 18 olika lister, vinklar, vrår och så....grilljäveln.
Jag tycker den ser fet ut. Måste nog vara en av få
![]()
![]()
Jag tycker den ser fet ut. Måste nog vara en av få
![]()
![]()
Fronten ser ful och grotesk ut. Då tänker jag inte på grillen, som faktiskt skulle funka på en Alfa Romeo. Ingen sammanhängande harmoni på formgivningen där!Jag tycker den ser fet ut. Måste nog vara en av få
![]()
![]()