• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Ni som kör nyare Volvo med automatlådan:

- Är ni nöjda?
- Hur står den sig jmf. med andr tillverkare?
- Känner ni av den ”fördröjning” som en del talat om på vissa forum?

Jag har själv bara erfarenhet av DSG7 i nutid och jag tycker den fungerar bra, som riktmärke alltså.
Jag vet inte vilken fördröjning som det talas om på forum men min v90 cc awd automat tycker jag har en fördröjning i låga hastigheter när man tex är på väg in i en rondell. Likt turbolagg.

Inget stort problem men något jag noterat.

Jag vet inte vilken fördröjning som det talas om på forum men min v90 cc awd automat tycker jag har en fördröjning i låga hastigheter när man tex är på väg in i en rondell. Likt turbolagg.

Inget stort problem men något jag noterat.
Ja, precis det. Jag har dock läst att några upplever det i högre hastigheter också. Inget som du märkt antar jag?

:)En av varje:)
D5825573-E9F5-4857-AF35-BAA16C2578C0.jpeg
60167A4A-FE6B-4EC3-A91B-ADB4A5C87451.jpeg
Kul att se en mycket flådig Scania i tråden. Själv ingenjörar man på dem :)

Kul:) Då har du kanske vart med på Next gen?Riktigt lyckad.
Jodå, det är nästan bara next gen jag jobbat med. Utvecklingen har ju pågått ett bra tag. Det verkar som att det blev väldigt bra till slut. Dock kul att åka gamla bilen ibland och uppleva skillnaden som är stor och nog bara åt det bättre hållet :) Bara att slå till, men du har ju en fräsch bil där redan :)

Jodå, det är nästan bara next gen jag jobbat med. Utvecklingen har ju pågått ett bra tag. Det verkar som att det blev väldigt bra till slut. Dock kul att åka gamla bilen ibland och uppleva skillnaden som är stor och nog bara åt det bättre hållet :) Bara att slå till, men du har ju en fräsch bil där redan :)
Jo Next är något helt annat,fick stänga dörren 2 ggr bara för att lyssna hur tyst o fint den stängdes det va det första jag reagerade på :)Min är inne på 4e året nu men vårdat den väl,så vi får se vad som händer framöver,Tridem-växlare har ju även släppts nu äntligen.

Jo Next är något helt annat,fick stänga dörren 2 ggr bara för att lyssna hur tyst o fint den stängdes det va det första jag reagerade på :)Min är inne på 4e året nu men vårdat den väl,så vi får se vad som händer framöver,Tridem-växlare har ju även släppts nu äntligen.
Ja, sånt gör mycket. Komfort och körkänsla har fått ett ordentligt lyft. Ja, allt måste rullas ut successivt så det tar ett tag att få ut alla konfigurationer på marknaden om allt ska funka :) Men din kan du förstås åka länge till i :)

Dags att sälja kärran.
Allt snack i denna tråden och på andra forum som fått mig att byta :)

Blir något minst lika snabbt men som går att använda lite mer.. Står mellan två bilar.
Kan någon gissa vilka? ;-)

D897AFB8-5FFE-4476-9580-49553DA9EB65.jpeg
FA240602-A867-4074-B7F9-82E773D69ED1.jpeg
8E6722CB-37B9-4338-9A34-C921948F2F8B.jpeg
E989E9EB-F65E-4A52-B43E-562ECA6A4180.jpeg

Bilagor

• 26864337-7B7A-44B7-8318-C8A6231C2079.jpeg
    26864337-7B7A-44B7-8318-C8A6231C2079.jpeg
    98.9 KB · Visningar: 6
Tillbaka
Topp