• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Skaffade en V60 D3 årsmodell 2012 förra helgen. 8500 mil på mätaren och nyservad. Mycket trevlig bil och ett enormt lyft mot min tidigare Saab 9-3 årsmodell 2004 med 22 000 mil på mätaren. Jag är otroligt nöjd.
D93DDC4C-F045-43DE-8843-740C88A58BCC.jpeg

Helt otroligt, det är klinker, Gillart! :pompus:

Folk får säga vad dom vill angående träklinker, men det eller grön marmor är dom finaste golvbeläggningar man kan ha i sitt garage. Säger man något annat saknar man totalt smak och sunt förnuft. :woot:

Träklinker är många gånger 1000mm+++ vilket gör det i det närmsta helt omöjligt att lägga snyggt. Risken att plattan tandar är enorm och har man inte jordens jämnaste underlag kommer golvet att se ut som skit och hela havet stormar.

Jag reser tält i byxorna när jag får se ett snyggt lagt träklinker!

Folk får säga vad dom vill angående träklinker, men det eller grön marmor är dom finaste golvbeläggningar man kan ha i sitt garage. Säger man något annat saknar man totalt smak och sunt förnuft. :woot:

Träklinker är många gånger 1000mm+++ vilket gör det i det närmsta helt omöjligt att lägga snyggt. Risken att plattan tandar är enorm och har man inte jordens jämnaste underlag kommer golvet att se ut som skit och hela havet stormar.

Jag reser tält i byxorna när jag får se ett snyggt lagt träklinker!

Kör lite domkraft och ställ lite pallbockar på det så ser det ut som faaaan iallafall.
Tacka vet jag opreppat betong-golv :D

Känner panelen att detta är ett prisvärt erbjudande? Ser så ut i mina ögon och velar så sjukt mkt kring bilval så behöver lite input.
https://www.atteviks.se/Bilar/Audi/KAMPANJER/A4-Avant-2018-S-line-selection/

edit: och vad är "måste" på en A4 i utrustningsväg?
Det är ett bra erbjudande men det är inte unikt, alla ÅF kör samma erbjudande nu. Så du behöver inte stressa.

Det finns ett alpinpaket med drag och parkeringsvärmare för runt 10k, lägg till det. I övrigt ingår det mesta numera eftersom Proline är standard.

Eventuellt komfortpaketet med eldriven lucka, 4zon klima, keyless, mm kan vara kul, men det är inte samma absoluta "måste" som Alpinpaketet.

Det är ett bra erbjudande och motsvarar väl ungefär 100k i rabatt mot listpris. Men det är inte unikt, alla ÅF kör samma erbjudande nu.

Det finns ett alpinpaket med drag och parkeringsvärmare för runt 10k, lägg till det. I övrigt ingår det mesta numera eftersom Proline är standard. Eventuellt komfortpaketet med eldriven lucka mm men det är inte samma absoluta "måste" som Alpinpaketet.
Super, tack för snabbt svar! Så om jag även kikar på beggade av senaste generationen A4 så bör det funka att hålla utkik efter Proline och Alpin då rimligen.

Det är ett bra erbjudande men det är inte unikt, alla ÅF kör samma erbjudande nu. Så du behöver inte stressa.

Det finns ett alpinpaket med drag och parkeringsvärmare för runt 10k, lägg till det. I övrigt ingår det mesta numera eftersom Proline är standard.

Eventuellt komfortpaketet med eldriven lucka, 4zon klima, keyless, mm kan vara kul, men det är inte samma absoluta "måste" som Alpinpaketet.
Blir nyfiken, Vart hittar du alla andra som kör samma erbjudande?

Känner panelen att detta är ett prisvärt erbjudande? Ser så ut i mina ögon och velar så sjukt mkt kring bilval så behöver lite input.

Nu är det mycket från person till person men jag hämtade ut min i veckan och jag hade som krav utöver proline + alpinpaketet att den skulle ha 3-zons klimatanläggningen då den gör att bilen känns lite modernare invändigt, samt apple CarPlay. Instämmer dock helt med vad alfgren skrev ovan att man kommer långt med proline + alpinpaketet. Jag som parkerar utomhus uppskattar verkligen parkeringsvärmaren, speciellt nu när Audi Connect appen verkar fungera som den ska.

Du har ju koll på sånt här men anser du inte att en A4 allroad (där värmare, krok ingår). Dessutom får man ju en bättre bil med alla fördelar som allroaden har. En A4 allroad kan man väl för runt 360?

https://bilweb.se/skane-lan/audi-a4-allroad-2-0-tdi-quattro-s-tronic-2018-ovrigt-4392707

Senast ändrad:

För egen del var Matrix LED och Virtual Cockpit högst på listan. Visserligen saker man kan leva utan men det gör ju underverk känslomässigt :) Annars är förvaringspaketet ett måste för en ganska billig peng.

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_465a.jpg

Tillbaka
Topp