och försäkring eftersom Alpina räknas som eget märkeAlpina är ju jäkligt trevliga, men man bör nog ha i åtanke att service och reservdelar är dubbelt så dyrt jämfört med en BMW enbart för det står Alpina på grejerna![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
och försäkring eftersom Alpina räknas som eget märkeAlpina är ju jäkligt trevliga, men man bör nog ha i åtanke att service och reservdelar är dubbelt så dyrt jämfört med en BMW enbart för det står Alpina på grejerna![]()
De där 6000 räcker väl precis till försäkringen tänker jag…Vilka glädjedödare vi har här inne då! Men Jaså, det var det värsta. Vågar ni på er en gissning vad försäkring och service kan kosta?
Jag fick en trevlig ide idag: jag har en elbil på företaget som jag gör nettolöneavdrag för. Om jag skulle ha den som en ren företagsbil skulle jag få 6k över i månaden som man skulle kunna peta in i en annan trevlig bil.
Haha sorry! Men bättre att få reda på det innan tänker jagVilka glädjedödare vi har här inne då! Men Jaså, det var det värsta. Vågar ni på er en gissning vad försäkring och service kan kosta?
Jag fick en trevlig ide idag: jag har en elbil på företaget som jag gör nettolöneavdrag för. Om jag skulle ha den som en ren företagsbil skulle jag få 6k över i månaden som man skulle kunna peta in i en annan trevlig bil.
Jag kollade precis vad en M5 skulle kosta, och det var över 5k i månaden. Jesus varför ska allt vara så dyrt!Haha sorry! Men bättre att få reda på det innan tänker jag
Ingen aning om priser i sig,men har en kompis som jobbade som mekaniker hos BMW tidigare och skruvade mkt M-bilar samt Alpina så han har berättat att Alpinas reservdelar är betydligt dyrare..
Försäkring är ju också väldigt individuellt, jag är själv spekulant på en nyare M2, blev förvånad över att försäkringen var så billig,förvisso halvförsäkring pga vagnskadegaranti men 580kr/mån var inte farligt imo!
Mjo,för att inte prata om skatten på nya bilar… bara att betala o se glad utJag kollade precis vad en M5 skulle kosta, och det var över 5k i månaden. Jesus varför ska allt vara så dyrt!
Ja självklart har du rätt i att man ska veta vad det är för gris i säcken man köper. Min 911 är ruskigt billig i jämförelse, men jag blir ju också omkörd av treåringar på cykel med stödhjul.
Hur tror du det är med en MX5amen jag blir ju också omkörd av treåringar på cykel med stödhjul.
Känslan borde vara likartad! En 5n är nästan lika illa som att köpa en motorcykel. Den är väl en överdimensionerad leksak.Hur tror du det är med en MX5a
Har kollat på alternativ men jag är fan inte säker på om det blir roligare, kommer bara köra sjukt mycket fortare... Har nästan slagit till på en Boxster GTS 4.0/Spyder men har ångrat mig. Kör alldeles för lite med. Har blivit 420 mil på två år
Men vad gäller Alpina, så hade jag personligen väntat på att G81 skall komma ner i pris. Köp en Ioniq 5N på bolaget så kan du köra två flugor i en smäll (nästan...)
This. Jag har inte ägt alltför snabba bilar, var nu T-Roc R som varit snabbast om man nu pratar 0-100. Långsamt med dagens mått och var ju ingen idé att ställa upp mot random elbil vid lysena…Hur tror du det är med en MX5a
Har kollat på alternativ men jag är fan inte säker på om det blir roligare, kommer bara köra sjukt mycket fortare... Har nästan slagit till på en Boxster GTS 4.0/Spyder men har ångrat mig. Kör alldeles för lite med. Har blivit 420 mil på två år
Men vad gäller Alpina, så hade jag personligen väntat på att G81 skall komma ner i pris. Köp en Ioniq 5N på bolaget så kan du köra två flugor i en smäll (nästan...)
Det där håller jag verkligen med om!This. Jag har inte ägt alltför snabba bilar, var nu T-Roc R som varit snabbast om man nu pratar 0-100. Långsamt med dagens mått och var ju ingen idé att ställa upp mot random elbil vid lysena…
Men den var för snabb för mig, kunde inte bete mig i trafiken. Insett att det är ”svängar på gränsen” som ger mig mest (sund) tillfredställelse…
Lätt bil och smala däck, behöver inte va alls snabb. Lite sugen på en mx5 eller dyl.
Beror ju på hur mycket diesel som är kvar i tanken.Om jag köper en tank som det varit diesel i, för att ha till bensin, kan det bli problem?
Trevlig spec!Jag har skaplig koll på hur engelska bilar är, men ändå sugen på denna:
självskadebeteende??![]()
![]()
![]()
Hämtade hem en "ny" gårdsbil igår.
I princip en tidig Ferrari Purosangue
![]()
Jag har skaplig koll på hur engelska bilar är, men ändå sugen på denna:
självskadebeteende??![]()
![]()
![]()
Ja britten är till salu.Älskar'n!
Älskar'n!
Är den till salu nu?
Var väldigt i valet och kvalet mellan P38 och L322 när jag köpte. Utbud och att det känns som att man egentligen får lite mer bil med den senare fällde avgörandet.
Men kommer det till kritan så kommer jag att gå i döden innan jag backar på att P38 egentligen är den ultimata Range Rovern.
Ahh... En grön 30th Anniversary, en gubb-beige Autobiography - eller kanske Duke of London's pippigula. Magiska!
Nice. Vad vill han (jag genusgissar vilt) ha?Ja britten är till salu.![]()
Enzo! Stora blå såklart!!Tillbaka i gamet, från Volvo S90 till något med känsla, med karaktär och med framförallt… mindre hästkrafter.
Toyota Yaris, aka — El Manuel
![]()
![]()
Caption this
• 66 hk
• CD-spelare (otroligt kul att börja köpa skivor igen)
• 0.52 l/milen
Ni till det viktiga: vem tar filmreferensen?
Enzo! Stora blå såklart!!
Koolast är ju ändå dina smårostiga plåtfälgar![]()
Åh vad jag blir varm i hela kroppen av att se en Panda-LusHämtade hem en "ny" gårdsbil igår.
I princip en tidig Ferrari Purosangue
![]()
Nu när RR var uppe igen så pratade jag med en kompis i helgen som var sugen på en Range Rover Sport HSE från 2017 bör man ha samma ”gåsönderångest” kring dessa som tex en L322? Tänker lite annan modell och något nyare. Innebär det mer trygghet eller fortsatt svindyrt och riskabelt?
Aha aj fasen alltsåMer ångest med den jämfört med rätt L322-motor som jag förstått det. Gjorde en del research innan jag köpte min 2011.