• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Tisdag igen!
BMW 420 GC 2025-05-06 (1).jpg


Storhandlat ...
BMW 420 GC 2025-05-06 (2).jpg


... och återvunnit papper, plast och glas.
BMW 420 GC 2025-05-06 (3).jpg
 
Aha aj fasen alltså 🤣 denna skulle tydligen ha en 3.0 TDV6 motor. Men är ju också mycket mer än motor som kan paja som luftfjädring osv 🙃

Jag vill nog påstå att det är ungefär samma bekymmer, Sport är förvisso en helt annan konstruktion baserad på Land Rover Discovery men problemen är ungefär desamma. Motorn är ett av dem, 3.0 diesel är inte alls hållbar i Land Rover / Range Rover, tvärtom är den ganska problemtyngd. Jag hade känt mig mer trygg med "stora modellen", alltså LM eller vad man vill kalla den.
 
Jag vill nog påstå att det är ungefär samma bekymmer, Sport är förvisso en helt annan konstruktion baserad på Land Rover Discovery men problemen är ungefär desamma. Motorn är ett av dem, 3.0 diesel är inte alls hållbar i Land Rover / Range Rover, tvärtom är den ganska problemtyngd. Jag hade känt mig mer trygg med "stora modellen", alltså LM eller vad man vill kalla den.
Ok tack, typiskt att de ska ha tagit fram en så opålitlig motor! Är ju klockrena annars 🙂 ska förmedla detta vidare så blir det nog ingen affär. Landar väl i en Tiguan eller xc60 han också 😂
 
Ok tack, typiskt att de ska ha tagit fram en så opålitlig motor! Är ju klockrena annars 🙂 ska förmedla detta vidare så blir det nog ingen affär. Landar väl i en Tiguan eller xc60 han också 😂
De har en statistiskt sett hög felfrekvens, men det är ändå relativt ovanligt att de rasar... de flesta fungerar nog ok, men det är ju en bilmodell som kommer med höga kostnader och mycket problem, det är bara att acceptera.
 
Min 996 låter otroligt trött när den ska startas, nästan som att batteriet är dåligt laddat. Trots att det är fulladdat med en ctek.

Lika bra att köpa nytt? På mekster.se kunde jag skriva in mitt regnummer och få förslag.

Kan jag lita på att det stämmer? https://www.mekster.se/batteri-s5-1...wcB&gbraid=0AAAAACovHj762lVVVt_QRPipERB8TsSY7

Finns det något märke att föredra?
Kolla att måtten är samma bara. I övrigt är det inte särskilt krångligt att byta.
 
Jag har i alla fall två med fyra hjul ... ;) (måste ta ut bilen för att få ut/in gräsklipparen från/i garaget)
BMW 420 GC 2025-05-24 (gräsklippare).jpg
 
Senast ändrad:
Är oförskämt nöjd med min X3 2.0d ”m” åtminstone till utseendet och kvalitet och tillförlitlighet.

Men nu börjar jag att tröttna på dåligt ös i maskin och tradiga bromsar.

Hur är X3 M comp att köra/äga?
 
Är oförskämt nöjd med min X3 2.0d ”m” åtminstone till utseendet och kvalitet och tillförlitlighet.

Men nu börjar jag att tröttna på dåligt ös i maskin och tradiga bromsar.

Hur är X3 M comp att köra/äga?
Ett alternativ är annars x3 m40i, har b58 så att du kan plocka ut likvärdig effekt som en m .
Vi har någon i tråden som gjort detta.
 
Ett alternativ är annars x3 m40i, har b58 så att du kan plocka ut likvärdig effekt som en m .
Vi har någon i tråden som gjort detta.
Det där var ett sjukt bra alternativ! Spar mig 150-200k. Och frun lär inte märka att jag köpt något snabbt 😆 (förutom när man gasar på)

Såg dock att de inte har hålborrade skivor, dock performance oken. Men det kan inte vara så dyrt att uppgradera tänker jag.
 
Tillbaka
Topp