Då du verkar ganska inne på elbilar så finns det en elbilstråd också, kan vara värt att ställa frågan där gällande alternativen, kanske någon med förstahandserfarenhet av alternativen du nämnt!Jag har kört Tesla sedan 2014 då jag bytte från BMW. Har ägt alla modeller i ordningen S3XYY. Nu känns det dock lite halvtrist även om bilen i sig är otroligt bra så blir det nog ingen Tesla nästa gång. Nya Model Y tilltalar mig inte för fem öre, tycker den ser ut som en billig Kina-kopia av BYD, och Elon hjälper ju knappast till andrahandsvärdet. Perfekt läge att köpa beggat dock för man får astronomiskt mycket bil för pengarna. Sneglar både åt Audi och Porsche-hållet för nästa variant men jag tror det blir svårt att få plats med både hund och packning i en Taycan CrossTurismo så enda alternativet är väl EX90 eller en Etron vet inte vad det finns typ Q8 eller vad de nu heter i de större modellerna. Eller så köper jag bara en gammal V90XC och lägger resterande pengar på klockor.![]()
Elbil- och laddhybridstråden
Väljer mellan Tesla Model 3 och Polestar 2. Kommer att köra längre resor och vill försäkra mig om att det går även vintertid, så därför är 550km+ ett måste. Finns det någon modell som jag borde ha med i jämförelsen? Både Model 3 och Polestar 2 finns i flera varianter. Vilka har du tittat på...