• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Finns/fanns en 2010 m-sport för 180k som säkert är snäppet bättre skick lackmässigt än min. Men utifrån annonsen verkar de vara jämlika utom det uppenbara. Men 180k får han aldrig!!
Ja nä det blir nog tufft.. Manuell är som sagt mer ovanlig så hittar du rätt köpare får du såklart mer. Finns en 2007:a med 12k mil ute för 124tkr på firma som bara haft en brukare. En 2011a med full M-sport, Xdrive och endast 7k mil för 165tkr

Men E9x har stått sig fint i värde. Jag sålde min fullutrustade E90 335i med 15k mil för 135k hösten 2021 och då behövdes det göras jobb på bilen (oljeläckage, packning oljefilterhus b la) Jag betalade 163k för den 2015.

Ja nä det blir nog tufft.. Manuell är som sagt mer ovanlig så hittar du rätt köpare får du såklart mer. Finns en 2007:a med 12k mil ute för 124tkr på firma som bara haft en brukare. En 2011a med full M-sport, Xdrive och endast 7k mil för 165tkr

Men E9x har stått sig fint i värde. Jag sålde min fullutrustade E90 335i med 15k mil för 135k hösten 2021
Ja missa säga att min är manuell. Sen är det bara tre brukare men jag har haft den skriven på mig, mamma och nu sambon av lite olika anledningar. Men 335 är lite annat. Det är ju inte en ”äkta” bmw med sin turbo motor. ;)

Ja missa säga att min är manuell. Sen är det bara tre brukare men jag har haft den skriven på mig, mamma och nu sambon av lite olika anledningar. Men 335 är lite annat. Det är ju inte en ”äkta” bmw med sin turbo motor. ;)
Som sagt, hittar du en purist kan du nog få mer! Det är ju BMWs sista 6an utan överladdning.

Frun kör också Taycan GTS sen ett tag tillbaka, hon fick den som 40 års present och varit väldigt nöjd.

Har varit ganska mycket återkallningar för garantiärenden när de var helt nya men lugnat ner sig.

Försäkringen skiljer ganska mycket beroende på plats i Sverige och personliga förutsättningar, för vår del så går den snart över till vagnskadeförsäkring också, då går den upp till 11 000kr/år medan just nu är den väldigt billig.

Räckvidden är ok, inte magisk men ändå funktionell och den laddar snabbt nog för oss.

IMG_2806.jpeg
Galet vad det skiljer i försäkringskostnad, kollade på en Taycan 4s idag och det landade på 5600kr / mån ifrån Porsche försäkring...

Lämnade in fru laketwigs bil på service nyss och fick åka hem i en Hyundai Tucson N-line Hybrid. En inte helt oangenäm upplevelse. Under 50 gick den konstant på el så hybridsystemet verkar effektivt, trots att det inte är en laddhybrid.
Hyundai Tucson 2025-06-23.jpg

Tydligen inga problem, de kör typ året runt enligt en OKQ8-föreståndare…luftvärme och fläktar.
De finns ju på andra ställen i norr så…🤷🏼
Ok!

Jag tänkte på de där "öppna" tvättarna som bara är ett skärmtak, jag vet inte vilken beläggning de behöver för att gå runt men jag antar att det blir svårt att få ekonomi i dem här uppe.

Tillbaka
Topp