• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Nu är cirkusen igång. Jag råkade se att man kan göra om min 996 med 3.6 liter till 3.8. Jag läste:

"För hög effekt med rimligt ingrepp och kostnad är Nickies 3.8-kit (eller motsvarande från LN Engineering) mest förnuftigt. Det innebär:

Blocket omarbetas med nya liners + kolvar,

Ingen utbytt elektronik, drivlina eller geometri,

Kostnad runt 70 000–100 000 SEK,

Markant ökad prestanda och kvar originaldriften"

Vi pratar 50 extra kusar. Snälla prata mig ur detta.
Om du bryr dig om pengar så är det ju bättre att sälja och köpa en annan 911 med den effekt du vill ha. Det finns gott om modeller att välja på. :) En originalbil stiger bara i värde, men en moddad och trimmad så tappar du en stor del av potentiella målgruppen när du skall sälja.
Värdet på en moddad bil=värdet på en originalbil minus kostnaden att bygga tillbaka till original. :)

Schysst att den står parkerad helt oskyddad på gatan 😬
20250627_202026.jpg

Om du bryr dig om pengar så är det ju bättre att sälja och köpa en annan 911 med den effekt du vill ha. Det finns gott om modeller att välja på. :) En originalbil stiger bara i värde, men en moddad och trimmad så tappar du en stor del av potentiella målgruppen när du skall sälja.
Värdet på en moddad bil=värdet på en originalbil minus kostnaden att bygga tillbaka till original. :)
Nej det är ju idioti egentligen. Jag får släppa detta.

Var du något på Aurora? Tyckte 795kr förra året var dyrt, nu ville de ha 100 till så fick bli pass för mig denna gång, även om jag tajmat det bra och är här i byn.
Ska gå på det idag!

Ja blev rätt dyrt speciellt om jag räknar in boende och soppa ner 🤣. Ska gå med sonen som fick det i födelsedagspresent så det är värt det

Tillbaka
Topp