Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
FJ Cruisern bredvid är ju också tokfränToyota Supra
![]()
![]()
![]()
Den OCDn hade man ju stått ut medOM man nu ändå ska ha nån form av OCD så.........
![]()
OBS inte min bil.. Men som sagt OM jag skulle skaffa nåt OCD så..Den finns på Blocket just nu.
Fin! Det är inte Turbulence Gray som min va? Kul med en stallkamrat!Toyota Supra
Snart ser man väl dig med Ica-StigDet må vara mulet idag men det är ju ändå tisdag ...
![]()
Snart ser man väl dig med Ica-Stig![]()
Aha men då får du byta kassar, annars blir inte Willy gladSkulle möjligen vara i en diskussion om vilket ställe som är bäst för veckohandling, då jag alltid handlar på Willy;s ...![]()
Njae, fyrorna förtar allt av känslan i bilen. Detta är ju föralldel individuellt men alla förvirrade You tubers som häcklade fyrorna hade för en gångs skull rätt. Jag hade själv en 718 GTS som jag tröttnade på efter sex månader. Mer o-charmig motor får man leta efter. Dels är själva karaktären lite trist men det som helt förstör upplevelsen är ljudet....Det går heller inte att åtgärda med nya pipor eftersom problemet är just att själva motorn låter och beter sig som en stenkross. Dock finns inga anmärkningar på prestanda. Gick som fan rent ut sagt för att vara en Boxster. Tror den egentligen är snabbare än 4.0 an. Miata har jag haft (NC och ND) också och skall jag vara helt ärlig är den roligare än Porschen.Bra val med 986, nästan den snyggaste av alla Boxsters.
Ja 4cyl 718 tror jag på. Synd den är så stor bara, de äldre är nättare.
Clio skulle jag hålla mig borta från. Vi har haft två i familjen och det blir definitivt inte en tredje...Familjens andra bil, en Citroen C4 från 2014 kräver högst sannolikt ett motorbyte. Då det inte är ekonomiskt försvarbart tittar jag på en nyare andra bil.
Någon som äger eller har erfarenhet av någon av följande modeller? Siktar på någonstans mellan 2021-2023or med under 8.000 mil:
Renault Clio (Sannolikt Tce90).
Kia Rio
Hyundai I20
Prioriterar driftsäkerhet och låg månadskostnad (Skatt / försäkring) samt normal utrustning som p-sensor / kamera och acc. Har satt en smärtgräns vid 160.000
Om någon har andra tips än ovan, tipsa gärna.
HahaOM man nu ändå ska ha nån form av OCD så.........
![]()
OBS inte min bil.. Men som sagt OM jag skulle skaffa nåt OCD så..Den finns på Blocket just nu.
Håller med, har tyvärr bara haft dåliga upplevelser med franska bilar överlag.Clio skulle jag hålla mig borta från. Vi har haft två i familjen och det blir definitivt inte en tredje...
Den sista vi hade rasade växellådan efter 2000 mil. Gick på garantin men ändå. Sedan fortsatte det med allt möjligt skit...Håller med, har tyvärr bara haft dåliga upplevelser med franska bilar överlag.
Samma här (eller min familj). Enda gången jag kan tänka mig fransk bil är om man hittar en jättebillig liten fransk halvkombi genom leasing, som man kör som andrabil - och därmed inte behöver bry sig så mycket om problem (ekonomiskt iallafall). Men att äga en fransk bil? Det vågar jag inte. Finns säkert modeller och exemplar som är helt okej, men chansen tar jag inte.Håller med, har tyvärr bara haft dåliga upplevelser med franska bilar överlag.
Nästan som att våra och våra bekantas anekdoter formar våran bild av de olika varumärkena. Verkligheten ser förmodligen inte ut så som vi tror att den gör. Jag har haft dåliga erfarenheter av Audi, andra har inte haft några problem alls. Min gamla BMW 320d hade inte ett enda fel alls under sina 10 första år, andra har haft en massa problem med BMW...Själv måste jag haft grym tur med mina franska bilar. Inga fel överhuvudtaget. Bara tuta och köra skiten ur dom!
Värst har bilarna från VAG-gruppen varit. Både motor- och elfel … Synd med tanke på att jag gillar bilarna i övrigt.
Exakt. Känns som att det är 50/50 oavsett vad en köper av ”mainstream” bilar, alltså inte PT Cruiser osv.Nästan som att våra och våra bekantas anekdoter formar våran bild av de olika varumärkena. Verkligheten ser förmodligen inte ut så som vi tror att den gör. Jag har haft dåliga erfarenheter av Audi, andra har inte haft några problem alls. Min gamla BMW 320d hade inte ett enda fel alls under sina 10 första år, andra har haft en massa problem med BMW...
En sak är säker dock, och som många inte vill medge; bilar idag är mycket mer tillförlitliga än de var förr.
När vi ser en gammal 240 som fortfarande tuffar på tänker många "De kunde bygga bra bilar på den tiden", men glömmer bort alla de hundratusentals bilar på våra svenska vägar som skrotades efter 10,000 mil (eller mindre) och som byggdes under samma period. Att någon har valt att ta hand om sin Merca eller sin gamla Volvo så pass länge betyder inte att alla bilar på den tiden var perfekta.
Nästan som att våra och våra bekantas anekdoter formar våran bild av de olika varumärkena. Verkligheten ser förmodligen inte ut så som vi tror att den gör. Jag har haft dåliga erfarenheter av Audi, andra har inte haft några problem alls. Min gamla BMW 320d hade inte ett enda fel alls under sina 10 första år, andra har haft en massa problem med BMW...
En sak är säker dock, och som många inte vill medge; bilar idag är mycket mer tillförlitliga än de var förr.
När vi ser en gammal 240 som fortfarande tuffar på tänker många "De kunde bygga bra bilar på den tiden", men glömmer bort alla de hundratusentals bilar på våra svenska vägar som skrotades efter 10,000 mil (eller mindre) och som byggdes under samma period. Att någon har valt att ta hand om sin Merca eller sin gamla Volvo så pass länge betyder inte att alla bilar på den tiden var perfekta.
Så pass alltså,Clio skulle jag hålla mig borta från. Vi har haft två i familjen och det blir definitivt inte en tredje...
Blir bra tror jag!Så pass alltså,
Tur att det inte blev en Clio.
Vi landade till sist i en Seat Arona 2023. Inte med i ekvationen från början, men en provkörning övertygade oss.
Dessutom bra rostskydd och testresultat osv i Vi Bilägare.
Får se hur detta blir![]()
Härlig SupraToyota Supra
![]()
![]()
![]()
Tänk på att det är VÄLDIGT mycket buzzwords i den där branschenMår lacken bra eller skit av en ån behandling. Läste nånstans att den ska gå ner i lacken på kemisk nivå. Låter läskigt...
Jo, man har ju sett ett gäng videos på mirakelmedel i sina dagar...Tänk på att det är VÄLDIGT mycket buzzwords i den där branschen
Jag vet ingenting om Permashine men det brukar mer handla om erfarenheten hos killen med polermaskinen än namnet på flaskorna hur bra det blir.
exakt! ...survivor bias... många fler bilar rullade på gatorna som halvrostiga rishögar på 60-80-talet än idag...
Har just tittat igenom den fina serien "Min fantastiska väninna" på HBO, en ren njutning för oss som gillar gamla italienska bilar, och kul att se hur ofta samma blå Alfetta dyker upp i olika scener... men ett stort problem är att ALLA bilar i serien är i absolut toppskick, blanka och rostfria... (de är ju antagligen inlånade från entusiaster) vilket är heeelt orealistiskt naturligtvis....
Genomsnittsbilen i Napoli på 80-talet såg mer ut som den här Sudden, 6 år gammal med 9000 mil på mätaren...
![]()